Flimmer hen over skærmen!!!
Fra : Peter Ulriksen

Dato : 28-08-02 17:56

Jeg har nu i en måneds tid forsøgt at finde ud af, hvorfor min computerskærm
viser forstyrrende flimmer-striber horisontalt hen over skærmen. Det er ikke
skærmen den er gal med, men hvad kan det så være. Det ser ud til at være
noget strøm, der forstyrrer billedet - men i så fald, hvor kommer det fra.
Hvad kan jeg gøre i BIOS? Mit grafikkort vil ikke arbejde, når jeg sætter
den igang med en test i 3DMark 2001. Den går ned efter 1. til 3. "bilrunde".
Testen hvor hesten drejer fint rundt om sig selv - den kan den slet ikke
klare. Naturscenen heller ikke. Jeg skulle mene, de rigtige drivere er
installeret fra ATIs hjemmeside.

Grafikkort ATI Radeon 8500
CPU Intel 2,26 Northwood
Bundkort MSI 645E Max2
RAM 512 mb Performance PC2700
SYSTEM Windows XP-pro

Jeg håber sådan, det er grafikkortet - og sender det nu tilbage. I stedet
køber jeg en LE-udgave af ATIs chip, siddende på et PowerColor kort og med
128 ram. Men død og pine, hvis ikke det hjælper! SUK, det er ikke lutter
lagkage at samle sin egen drømmecomputer.

Hjælp venligst.

Peter Ulriksen

PS: Har for længe siden postet i edb.grafik, uden held.

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 28-08-02 18:15

> PS: Har for længe siden postet i edb.grafik, uden held.

Fra ek.edb.hardware.grafikkort, citat fra Peter Ole Kvint:

"Det kan være at det er skærm driveren som det er gal med eller
windows indstillinger for skærmen.
hvad står der på den lille plade på bagsiden af skærmen?

3DMARK bruger en serie af forskelige skærm opløsninge,
hvilke tyder på at det er skærmdrivernen"

Undskyld Peter Ole Kvint, du forsøgte med et godt svar. Jeg har ikke kunnet
finde ud af, om det var skærmdriveren - men som sagt, den gør det samme med
en anden skærm, så...?

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 29-08-02 08:20

En mobiltelefon eller en trådløs telefon måske,jeg måtte flytte
basestationen til vores trådløse væk fra skrivebordet,den lavede også
streger på skærmen.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 29-08-02 21:17

"Niels Wang Hansen" <nilswang@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> En mobiltelefon eller en trådløs telefon måske,jeg måtte flytte
> basestationen til vores trådløse væk fra skrivebordet,den lavede også
> [...]

Godt bud, men nej desværre!