middag til lørdag
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-08-02 12:00

Hejsa

På lørdag skal vi ha' et vennepar på besøg, men hvad skal jeg lave af mad
til dem?, jeg er helt tom for idéer, kan nogen hjælpe?
Det skal være noget lækkert, og gerne tre retter.

På forhånd tak

Bobo

PS. hvis nogen ligger inde med en opskrift på rejer i hvidløg eller
hvidløgsrejer, eller hvad vi nu skal kalde det ( har vist spurgt om det før
, kunne det ha' STOR interesse som forret.

Fra : Mae

Dato : 28-08-02 13:19

Hej Bolette.
du kan prøve at lave en marinade af:
ingefær
lidt chili
masser af hvidløg
limesaft
olivenolie
lidt salt/peber

og lade rejerne (smager bedst med kæmperejer) ligge heri i ca. 4 timer og
derefter stege det på panden til rejerne er gennemstegt (hvilket ikke tager
ret lang tid)
det er vildt godt med brød til...du kan evt servere en aioli til....
//Mae

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 28-08-02 15:06

Bolette Nielsen <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akiagl$hqm$1@news.cybercity.dk...
> [...]
før
> , kunne det ha' STOR interesse som forret.

Et ægte hit hos os er altid indbagt mørbrad, altså en hel mørbrad, der er
brunet af og så butterdej omkring. Skal have ca. 20-25 min i ovnen ved 200
gr. I den gryde du har brunet mørbraden smider du en masse champingon ned i
og laver en god sauce på det. Små kartofler, gerne asparges drysset med
masser af persille serveres til.
Det er vist nok en temmelig fortæsket ret, i hvert fald her i Kbh. men det
smager fremragende.

Alternativt, kan en bøf af hakket oksekød omviklet med bacon også gøre stor
lykke. Især hvis de serveres smukt i en glasfad, med en skive frisk tomat på
toppen og et drys persille.
Saucen laves ved at du kommer masser af champinon på panden efter bøfferne
er færdig, spæder med mælk eller fløde og smager til. Saucen hældes ned
mellem bøfferne, men pas på ikke at ramme dem, det ser ikke så smart ud.
Persillekartofler serveres til.

Forretter har jeg ingen forstand på, bruger det aldrig, dessert tja, hvorfor
ikke bare en ordentlig omgang frugt, der er så mange dejlige ting hos
grønthandlerne i øjeblikket.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Bent Lund

Dato : 28-08-02 16:25

"Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Bolette Nielsen <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:akiagl$hqm$1@news.cybercity.dk...

> før
Hej Bolette
Hvad med denne;
Rejer i hvidløg

200 g store optøede og afdryppede rejer

4 fed hvidløg

4 små chilipebre

Olivenolie

Salt og peber

! Fordel rejerne i fire små ildfaste skåle, knus hvidløgene over dem og hæld
olivenolie ved, så det næsten dækker rejerne. Læg en lille chilipeber i hver
skål. Krydr med salt og peber og sæt skålene i ovnen ved stærk varme eller
under grill i nogle få minutter, indtil olien begynder at syde.

Servér rygende varmt med groft brød.

Fra : LowLifeDK

Dato : 28-08-02 18:41

> På lørdag skal vi ha' et vennepar på besøg, men hvad skal jeg lave af mad
> til dem?, jeg er helt tom for idéer, kan nogen hjælpe?
> Det skal være noget lækkert, og gerne tre retter.

Hej Bolette...

For 1 måneds tid siden, da det også var varmt og klæbende,
serverede jeg følgende menu til 2 skønne piger der kom
på besøg. De var HENRYKTE !

Forret .: Iskold, saftig og sød honningmelon viklet i tørret og
saltet Italiensk skinke
Iskold halvsød hvidvin følger

Hovedret .: Engelske bøffer og solid Spansk rødvin

Dessert .: Hjemmelavet, iskold chocolademoussé i høje, slanke glas
og en sød, fyldig, Spansk Brandy.

Wohhh,- jeg tog kegler

--
OBS !

Mit alias og e-mail misbruges af ukendt person
med dynamisk IP nummer.

Mit faste IP nummer er 212.242.53.62 og vil
fremgå i egenskaberne for indlæget.

Beklager !

Fra : LowLifeDK

Dato : 28-08-02 18:46

> Hovedret .: Engelske bøffer og solid Spansk rødvin

Glemte lige....

garniture.: nye danske kartofler, skrubbet, ikke skrællet, kogt broccoli og
gulerødder samt den efterhånden u-undværlige beanaise.

Fra : Nette

Dato : 09-09-02 13:03

"LowLifeDK" wrote

> Glemte lige....
>
> garniture.: nye danske kartofler, skrubbet, ikke skrællet, kogt broccoli
og
> gulerødder samt den efterhånden u-undværlige beanaise.

Du glemte også lige at smide din adresse ind og fortælle hvornår du ville
have gæster næste gang?

Nette, - vis gæster kun sjældent bliver så forkælede...

Fra : LowLifeDK

Dato : 09-09-02 16:44

> Du glemte også lige at smide din adresse ind og fortælle hvornår du ville
> have gæster næste gang?

Hmmm...

Jeg glemte ikke min adresse, men kan betro dig at retten kun bliver serveret
til
glade, slanke, høje, intelligente og krævende brunetter....

Den omtalte aften havde jeg 2 af disse vidundere på besøg. Desværre lå
retterne
så tungt, at aftenen blev temmelig afdæmpet

Low