problem når det skal oploades
Fra : Mega Hawk

Dato : 28-08-02 10:27

Hejsa.

Ja nu er jeg så godt som færdig med min side jo.
Ind til nu har jeg så kun arbejdet med den på min egen computer
og jeg har brugt phpmyadmin til at oprette mine tabeller og
databaser, men tænkte ik lige over jeg ville få et problem når
det skulle oploades.
ex:
Jeg oprettede en database som hed links og og hentede jeg en sql
fil og sagde udfør.
Ændrede lidt i php filen og det kørte fint, men nu da jeg skal
have det op på mit domæne har jeg jo nogle fastlagte databaser og
i dem skal jeg have mine tabeller smidt ind jo.
Hvordan gør jeg lige det ex med mine links...?
Håber i forstår hvad jeg mener og kan hjælpe mig.
Problemet er at jeg ik har adgang til phpmysql på mit domæne så
hvad gør jeg?
en hurtig og enkelt løsning som virker håber jeg i kan hjælpe
med.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-08-02 10:58

"Mega Hawk" <black-hawk@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er at jeg ik har adgang til phpmysql på mit domæne så
> hvad gør jeg?

Du kan formentlig selv installere phpmyadmin på dit domæne.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-08-02 12:51

> have det op på mit domæne har jeg jo nogle fastlagte databaser og
> i dem skal jeg have mine tabeller smidt ind jo.
> Hvordan gør jeg lige det ex med mine links...?

Det er smart at have sine tabelnavne, database navne og login informationer
i en seperat konifigurationsfil.

Hvis du laver ting der skal ligge på et hotel med kun 1 database, er det
smartest at designe systemet til kun at bruge en database.

Fra : Mega Hawk

Dato : 28-08-02 13:24

Jeg har skam mere end en database.
Jeg kan bare ikke få lov til at oprette mine egne databaser, jeg kan kun
oprette tabeller i dem osv...
Ex:
Jeg har oprettet en database på min computer som hedder links
men den database jeg har på mit hotel hedder måske db123
hvor skal jeg så ænre det hele med mine tabeller osv så de kommer til at ligge
i min db123 istedet for?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-08-02 14:13

Mega Hawk wrote:
> Jeg har skam mere end en database.
> Jeg kan bare ikke få lov til at oprette mine egne databaser, jeg kan kun
> oprette tabeller i dem osv...

Jeg tror det var det der blev forsøgt sagt i foregående: uanset hvor
mange databaser du har adgang til skal det være _ret_ komplekst for at
det smarteste ikke er at have det hele liggende i _mange tabeller_ i _en
database_.

Det vil sikkert gi dig noget af et kodeomskrivningsarbejde lige nu (hvis
mit billede af din eksisterende løsning er rigtigt), men det vil hjælpe
dig meget på længere sigt, ikke mindst fordi det er sådan alle andre
arbejder.

> [...]
> men den database jeg har på mit hotel hedder måske db123
> hvor skal jeg så ænre det hele med mine tabeller osv så de kommer til at ligge

du skal lægge dine links i en eller flere samarbejdende tabeller i db123.

Hvad overførsel af struktur og data angår så vil jeg henvise til Tonni's
svar: det er meget usansynligt at du ikke har PHPMyAdmin (jeg tror at
det er det samme som den du kalder phpmysql) tilgængeligt på dit
webhotel, og endnu mere usansynligt at du ikke kan lægge den ind selv.
(hvilket webhotel er du på?)

Du skal så lave et dump af struktur og data i din lokale PHPMyAdmin, som
du vha. SQL-input funktionen i din hotel-PHPMyAdmin smider ind på
hotellets database.

> Håber i forstår hvad jeg mener

Det håber jeg også - dvs: jeg er ikke sikker på at jeg har svaret på det
rigtige, så bær over med mig hvis jeg ikke har.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Mega Hawk

Dato : 28-08-02 14:55

Ja men jeg vil da sige du delivst har svaret på det.
I må lige bære over med mig for jeg er altså ik lige en hej til det her endnu men
vil gerne blive det og et eller andet sted skal vi jo alle starte.
Nå men any way for at komme tilbage til det hele.
Min udbyder er viborgnet og jeg skrev en mail til dem om de havde noget som
phpmyadmin eller noget så jeg kunne arbejde med mine databaser på deres server.
Så skrev de tilbage at jeg bare skulle uploade hvad jeg havde og så skulle jeg være
kørende.
Det tolker jeg som at de ikke har phpmyadmin, men det har de måske så.
Nå men any way så vil jeg arbejde videre med det her da siden skal være færdig på
fredag. Ind til videre takker jeg mange gange for jeres hjælp.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-08-02 15:08

> [...]
server.
> Så skrev de tilbage at jeg bare skulle uploade hvad jeg havde og så skulle

Find en anden udbyder? Surfede lige rundt på deres hjemmeside (som ikke
understøtter Opera - grrrr) Det eneste sted jeg kunne finde om MySQL var på
bestillingssiden.

Mit råd er at med den support/hjemmeside så find en anden og bedre udbyder.
Hvis du ikke kan/vil skifte, så installer selv phpmyadmin på dit hotel.
(hint: du skal såmænd bare uploade din egen phpmyadmin mappe til serveren)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Tinky Winky

Dato : 29-08-02 11:30

> Jeg har skam mere end en database.

Lav det om. Få dit site til kun at benytte en database.

Fx før:
DATABASE1: TABEL1, TABEL2. TABEL3
DATABASE2: TABEL4
DATABASE3: TABEL5. TABEL6

efter:
SAMLET_DATABASE: TABEL1, TABEL2. TABEL3, TABEL4, TABEL5. TABEL6

> Jeg kan bare ikke få lov til at oprette mine egne databaser, jeg kan kun
> oprette tabeller i dem osv...

Normalt på webhoteller, får man kun adgang til 1 database.

> [...]
> men den database jeg har på mit hotel hedder måske db123
> hvor skal jeg så ænre det hele med mine tabeller osv så de kommer til at

du kan lave et dump af alle dine tabeller (evt. incl. indhold). Det kan du
så putte ind i en enkelt database.