Monitor flaskehals?
Fra : Jens Poulsen

Dato : 27-08-02 17:22

Hejsa

Jeg er lige begyndt at spille Americas Army. Men min puter kunne ikke så
godt følge med. Mine fps lå på under 10 ved 800x600.

Så købte jeg straks et nyt grafikkort: ASUS G4 TI4200 128MB og tænkte at
alle min sorger villle være omme, men ak :(

Mine fps er nu oppe på 10 - 15 hvilket ikke er acceptabelt.

Ja, jeg har intstalleret directX8.1 og seneste detonator driver.

Min puter er en Duron 800 mHz med 396MB ram - jeg ved godt det ikke er
verdens hurtigste, men med det grafikkort burde den efter min mening sparke
noget mere røv.

Kan det på nogen måde være monitoren der er en flaskehals? Det er en compaq
MV729 17".

Ellers er I velkommen til at komme med mulige forslag til hjælp :)

VH
Jens

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 27-08-02 18:38

Hvad bruger du af OS?
Hvilke drivere har du installeret til dit gfx?

Ved så lave fps kan det ikke være skærmen. Hvis du ikke kunne få mere end 60
fps, kunne det have været den, men jeg kender ikke nogen skærme, der har en
opdateringshastighed på 10 Hz.

Prøv med de nyeste drivere fra nVidia!

Spiller selv AA, med 85 fps (begrænset af skærmen)

/Mark

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-08-02 19:49

Mark Urup [8362] wrote:
> [...]
> opdateringshastighed på 10 Hz.
>
> Prøv med de nyeste drivere fra nVidia!
>
> Spiller selv AA, med 85 fps (begrænset af skærmen)

Slå VSync fra, så er begrænsningen væk.

Mvh

Bruno

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 27-08-02 21:52

I know, men jeg vil hellere have et perfekt billede, end to billeder i et
billede (ved højre hz, end det skærmen kører, skiftes billedet jo inden
billedet før er vist helt på skærmen (jeg synes ikke det ser godt ud!

/Mark

Fra : Jens B. Poulsen

Dato : 28-08-02 00:54

Jeg bruger XP og kører den seneste detonator 30.82 (det er seneste ikke?)

Nu har jeg lige prøvet SOFII og det holder max - højeste res. uden problemer
(nogen der ved hvor man ser fps i SOF?)

Hvad kan der være galt med mit AA? jeg har skiftet kortet efter
installationen - måske en restalla kunne hjælpe? ellers er jeg stadig åben
for forslag :)

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 28-08-02 09:32

Jeg ved et ikke... hvilken version af spillet bruger du? 1,2?
Ellers ville jeg foreslå en geninstallation af spillet, ellerprøve at sætte
opløsningen ned (evt. prøv default indstillinger)

/Mark

Fra : Henrik Dissing

Dato : 28-08-02 18:06

On Wed, 28 Aug 2002 01:54:23 +0200, Jens B. Poulsen wrote:

> [...]
>
>Hvad kan der være galt med mit AA? jeg har skiftet kortet efter
>installationen - måske en restalla kunne hjælpe? ellers er jeg stadig åben

Jeg kender ikke AA, men det er som regel sådan at spil under installationen
selv finder den tilgængelige hardware og binder sig op på den. Når du så
hiver dit grafikkort ud og sætter et andet i, kunne jeg godt forestille mig
at spillet falder tilbage til software mode. Det grafikkort spillet "kender"
er der jo ikke mere.

Men hvorfor dog diskutere det her (det er vist også blevet off-topic nu)?
Det må da være hurtigere at geninstallere og se hvad der sker.

Venlig hilsen
Henrik Dissing