Jungle Olie (myg)
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-08-02 16:56

Er der nogen der ved, hvor man kan købe jungle olie på nettet? Og hvad
prisen er?

Fra : PHK

Dato : 27-08-02 17:38

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved, hvor man kan købe jungle olie på nettet? Og hvad
> prisen er?

Bare sådan at du ved det :)

Jungleolie indeholder diethyltoluamid og det har miljøstyrelsen forbudt i
Danmark

--
_
|_|

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-08-02 18:14

> Jungleolie indeholder diethyltoluamid og det har miljøstyrelsen forbudt i
> Danmark

Følgende er sakset fra Miljøstyrelsens hjemmeside:

Tidligere har det i Danmark været muligt at købe myggemidler, der indeholder
aktivstoffet DEET. Disse midler er ofte omtalt som meget effektive. Når
midler som indeholder DEET, bl.a. "Jungle Olie" ikke længere kan købes i
Danmark skyldes det, at producenterne ikke har afleveret den nødvendige
dokumentation for at opretholde godkendelsen af produktet.

Det skulle kunne købes i mange lande - herunder Sverige

Fra : henole

Dato : 02-09-02 23:21

"Peter Elmkvist Snabe" skrev d. 27-08-02 18:14 dette indlæg :

> [...]
> dokumentation for at opretholde godkendelsen af produktet.
>
> Det skulle kunne købes i mange lande - herunder Sverige

jeg tror heller ikke at det kan købes i sverrig mere, gid F... tage EU
heldigvis har jeg noget på lager,og det kan jo holde sig i mange år.
mvh.henning olesen

http://www.kandu.dk/