Aperture Size
Fra : Kim Hansen

Dato : 27-08-02 17:07

Hej

"Aperture Size " hvad er det?
Og hvad skal der stå i bios, 32 ,64 , eller 128 mb?
Jeg har selv et GF 4 med 128 mb ram, skal der så stå 128 på grund af
at det har 128 mb ram? Eller hvordan fungerer det?

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-08-02 19:31

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har selv et GF 4 med 128 mb ram, skal der så stå 128 på grund af
> at det har 128 mb ram? Eller hvordan fungerer det?

Jeg tror ikke der er mange der ved hvad der egentligt sker i denne Aperture
Size, men vi er mange der har prøvet lidt af hvert med indstillingerne.
Nogle bruger 256, andre 64, men jeg tror det er de fleste der har den
stående på 128, tro jeg. Men det er noget du må prøve dig frem med, brug
eventuelt et test-program til det.

Kim Larsen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-08-02 19:29

Det handler lidt om hvor meget af maskinens ram grafikkortet må bruge, jo
flere ram man har på sit grafikkort jo mindre "Aperture Size" har
grafikkortet brug for... Husk at Grafikkortets ram oftest er meget hurtigere
end det som man har i sin maskine.