Hvordan er det nu med 3. parts gfx-kort ti~
Fra : Martin Stender

Dato : 27-08-02 12:18

Hej alle,

Går stadig og prøver at 'tage mig sammen' til at købe en ny Mac, men i
mellemtiden kunne jeg godt bruge lidt mere videoram+grafik-hastighed på den
gamle opgraderede 7500.

Der var vist noget med at Woodoo kortene fungerede med PCI-Mac'er, ikke?
Er der nogen, som ved om det skal være en speciel model, eller hvordan?

Om ikke andet, så må de vel kunne fås til ganske få penge i PC-newsgrupperne

Martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 12:36

Martin Stender <martin@stender.com> wrote:

> [...]
>
> Om ikke andet, så må de vel kunne fås til ganske få penge i PC-newsgrupperne

Jeg har et Voodoo 3dfx siddende i min opgraderede 7500 og det spiller
fint. Jeg bruger begge grafikkort på hver sin skærm.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Stender

Dato : 27-08-02 16:11

Tak for svaret

Kører det også med OS X ?
(hvis du har hacket X'en, altså)

mvh
martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 16:15

Martin Stender <martin@stender.com> wrote:

> Tak for svaret
>
> Kører det også med OS X ?
> (hvis du har hacket X'en, altså)

Ved det ikke, men Morten Reippuert er ekspert på grafikkort.

Martin kan jeg ikke lokke dig til at svare under det du svarer på ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Stender

Dato : 27-08-02 16:52

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev:

***snip***

> Martin kan jeg ikke lokke dig til at svare under det du svarer på ?

But, of course ...

Mvh
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-02 13:28

On Tue. d. 27 Aug. 2002 kl. 15:15 GMT, [2900] wrote:

> Ved det ikke, men Morten Reippuert er ekspert på grafikkort.

ikke med accelereration.

Btw. jeg har lige lagt jaguar ind på en vens iBog 300 med kun 192MB ram
og det kører ganske fornuftigt, når der ikke fyres op for flere store
programmer samtidig (PS, VPC osv)

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Martin Stender

Dato : 29-08-02 07:26

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse

> ikke med accelereration.

Øhh, den må jeg lige have igen - altså, OS X kan ikke bruge de eventuelle
accellerations-chips der måtte være på f.eks et Woodoo kort, eller hvordan?

Mvh
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-02 07:52

On Thu. d. 29 Aug. 2002 kl. 06:25 GMT, Martin wrote:

> Øhh, den må jeg lige have igen - altså, OS X kan ikke bruge de eventuelle
> accellerations-chips der måtte være på f.eks et Woodoo kort, eller hvordan?

Korrekt du får kun udbytte af kortets RAM og dets hurtige RAM-DAC -
ingen 2D accl, ingen OpenGL accl, ingen QT accl og end ingen
framebuffer.

Fra : Martin Stender

Dato : 27-08-02 17:00

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev:

> Jeg har et Voodoo 3dfx siddende i min opgraderede 7500 og det spiller
> fint. Jeg bruger begge grafikkort på hver sin skærm.

Jeg har netop fået tilbudt et Voodoo5 5500 til en plovmand .... er det
overkill til en 7500?
Jeg går ud fra dit kort er et Voodoo3 , ikke?

mvh
Martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 17:16

Martin Stender <martin@stender.com> wrote:

> Jeg har netop fået tilbudt et Voodoo5 5500 til en plovmand .... er det
> overkill til en 7500?
> Jeg går ud fra dit kort er et Voodoo3 , ikke?

Det er vist ekstremt billigt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-02 03:15

Hej Martin

Jo, nogle Voodoo kort kan godt bruges i PCI PowerMacs. Kig i
dk.marked.privat.edb.mac, dér var der for et par dage siden en,der havde 2
stks. til salg.

mvh. Erik Richard