Flere paratitioner på ny disk
Fra : Morten Larsen

Dato : 27-08-02 10:17

Hej

I morgen får jeg nok min nye 80 GB disk, og
havde tænkt mig at lave 2 paratitioner, for at have mulighed
for at formatere mit c-drev alene i tilfælde af totalt kaos.

Hvad kan anbefales, så lille et c-drev som muligt ?
50/50, eller er det ligegyldigt ?

Er der nogen hastigheds forskel alt efter størrelserne ?

Morten

Fra : Darth_vader

Dato : 27-08-02 10:42

jeg har selv en 60GB - den er delt i 4 drev....
mit c drev er ca 10 gb - 2 stk 15 gb og et på 20 gb
det er sef hurtigere at formatere mit c drev når det "kun" er 10 gb - frem
for at det er 30 gb
hvad angår hastigheden på selve drevet virker det som om det er ens uanset
hvad - men jeg har ikke målt det præcist - det er kun pr fornemmelse - altså
dagligt brug
mvh
henrik

Fra : Thomas hansen

Dato : 27-08-02 10:49

"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad kan anbefales, så lille et c-drev som muligt ?
> 50/50, eller er det ligegyldigt ?
>
> Er der nogen hastigheds forskel alt efter størrelserne ?

Hej
Lav C drevet i den størrelse du regner med din windows installation fylder.
Jeg plejer selv at lave den på 10gb det passer fint på de maskiner jeg
bygger. Jeg plejer også at lave et drev på 1gb til pagefilen. Så er du fri
for at c drevet bliver fragmenteret pga. den. Der er en forsvindende
hastigheds forskel på om du har et stort eller lille drev, det behøver du
ikke tænke på.
Hvis dit nye drev er et MAxtor kan jeg klart anbefale Maxblast til at
partisionere drevet. Det er MEGET nemmere og 1000 gang hurtigere end F-disk.
Hvis det ikke er et Maxtor drev ved jeg ikke om programmet virker, men du
kan jo bare prøve.
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast_plus_ii.htm
Hvis du vælger at bruge F-disk så husk at du skal have den opdaterede
udgave, ellers kan den ikke håndtere så stort et drev.

/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-02 10:21

"Thomas hansen" <thomas.hansenNOSPAM@image.dk> wrote in message
> bygger. Jeg plejer også at lave et drev på 1gb til pagefilen. Så er du fri

Hvor meget RAM har du i og hvad bruger du maskinen til?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen