Link til retsinfo
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-08-02 09:56

Hej

Nu har jeg læst OSS'en mange gange, set på retsinfo mindst lige så
mangen gange, og jeg ved stadig ikke hvordan man linker direkte til en
bekendtgørelse.

Nogen der kan hjælpe mig?

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-08-02 10:11

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Nu har jeg læst OSS'en mange gange, set på retsinfo mindst lige så
> mangen gange, og jeg ved stadig ikke hvordan man linker direkte til en
> bekendtgørelse.

Nu fandt jeg selv en måde at gøre det på og jeg foreslår at der bliver
ændret/tilføjet lidt i FAQ'en.

Når man nu ser på den bekendtgørelse/lob/osv som man gerne vil linke
til, så skal man blot højreklikke på siden og vælge egenskaber. Her
vil adressen på siden så stå, lige til at copa/paste ind hvor man skal
bruge det. Hvis man i stedet for kun dokumnentet vil have hele
framesettets adresse går man op under filer og vælger egenskaber. Den
adresse der står der giver hele framesettet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-08-02 11:28

Trine Kornum Christiansen skrev:

>Når man nu ser på den bekendtgørelse/lob/osv som man gerne vil linke
>til, så skal man blot højreklikke på siden og vælge egenskaber.

Det vil være forskelligt i forskellige browsere. Det kunne blive
en ganske omfattende forklaring.

--
Bertel

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-08-02 11:35

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> writes:

> Det vil være forskelligt i forskellige browsere. Det kunne blive
> en ganske omfattende forklaring.

Mit problem var bare, at ud fra det der står i FAQ'en kunne jeg ikke
finde ud af det i hverken Explorer eller Netscape. Jeg har ellers
sådan rimeligt styr på den slags ting, men hverken min mand eller jeg
forstod ud fra beskrivelsen hvordan man fandt adressen på den
pågældende side, kun hvad man åbenbart kan læse ud af adressen når man
ellers har fundet den.

Fra : Henning Makholm

Dato : 27-08-02 19:20

Scripsit Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk>

> [...]
> forstod ud fra beskrivelsen hvordan man fandt adressen på den
> pågældende side, kun hvad man åbenbart kan læse ud af adressen når man

Det er ikke faqqens opgave at fortælle læseren hvordan de får deres
browser til at vise URLen på den side den viser. Det varierer stærkt
fra browser til browser. De fleste browsere har jeg ikke adgang til.
Jeg gider ikke sidde og holde rede på tredjepartsopdateringer fra folk
der kende de browsere jeg ikke kender, eftersom det ikke har noget med
jura at gøre. Spørgsmålet hører nærmest til i dk.edb.internet.software.

Faqsvaret beskriver alt hvad jeg ved om retsinfo-URLer (bortset fra
at de synes at være ikke-versalfølsomme). Det er nok til at jeg
sædvanligvis kan konsturere mig et link til en lov, bekendtgørelse
eller lovbekendtgørelse udelukkende ud fra en tekstuel henvisning
til den med årgang og løbenummer.

--
Henning Makholm "You propose to avoid dying? I will be
interested to hear the method you plan for this endeavour."