Batteri levetid på Logitech trådløs½
Fra : Mr_Smith

Dato : 27-08-02 09:23

Hvor lang tid holder Jeres batterier i gennemsnit?

Min mus er efterhånden blevet en rigtig strømsluger, jeg skifter sgu
batterier HVER uge for tiden. Og jeg bruger endda computeren minimalt pga.
sommeren. Det har ikke tidligere været så galt.... hvad kan der være i
vejen???? Det værste eksempel var batteriskift efter tre-fire dage. Øv.

// smith

Fra : Devast8or

Dato : 27-08-02 09:32

Efter 3-4 dage? Sindssygt. Det lyder som om at du bruger nogle elendige
batterier (eller også var de bare ikke hlet nye) eller også er der noget
galt med musen. Er det en Cordless Mouseman Optical? Det er den jeg har og
jeg skifter nok batterier på den hver anden eller tredje uge, måske går der
endda lidt længere end det.

Hvis ikke du bruger opladelige batterier så skynd dig at skifte til dem, det
er billigere i længden. Og sørg for at batterier og lader passer sammen (i
type, altså at der står Ni-Mh på dem begge to). Min mors kamera ville ikke
køre særlig længe på Ni-Mh batterier (alm. AA, de samme som jeg bruger i min
mus) der var ladet op i en gammel Ni-Cd lader (hun kunne tage ca. 10-15
billeder). Så købte hun en ny Ni-Mh lader og nu virker det fint har hun
taget knap 100 billeder på samme sæt batterier. Så det kan betale sig at
bruge de ting der passer sammen :)
HTH.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Madsen

Dato : 27-08-02 09:33

On Tue, 27 Aug 2002 10:22:50 +0200, "Mr_Smith" <badass@no.net> wrote:

> [...]
>sommeren. Det har ikke tidligere været så galt.... hvad kan der være i
>vejen???? Det værste eksempel var batteriskift efter tre-fire dage. Øv.

Hej

Er det en optisk trådløs ?

Hvis det er, så prøv at "parkere" den på noget hvidt
når du ikke bruger den. Så går den nemlig i dvale.
Står den på noget mørkt eller mønstret vil den bruge
strøm hele tiden, også når computeren er slukket.

Det lille trick har tredoblet levetiden på batterierne
i min Logitech mus

mvh Madsen

Fra : Mr. Toft Hansen

Dato : 27-08-02 11:57

"Madsen" <madsen@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Står den på noget mørkt eller mønstret vil den bruge
> strøm hele tiden, også når computeren er slukket.

Jeg gør det med min Cordless Mouseman Optical, og jeg skifter
batterier ca. hver 2½ måned- og jeg bruger alm. Duracell.....

Kanon mus i øvrigt......

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-08-02 13:29

Madsen wrote:

> [...]
> Står den på noget mørkt eller mønstret vil den bruge
> strøm hele tiden, også når computeren er slukket.

Det var da underligt.
Min Cordless Mouseman Optical er også en værre strømsluger så jeg vil da lige
prøve tricket når der nu alligevel skal skiftes batterier i morgen.
Hvad med bare at lægge musen på hovedet? Vil det ikke have samme virkning?

/Robert

Fra : Madsen

Dato : 27-08-02 12:51

On Tue, 27 Aug 2002 13:29:01 +0100, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

>Det var da underligt.

Ja

> [...]
>prøve tricket når der nu alligevel skal skiftes batterier i morgen.
>Hvad med bare at lægge musen på hovedet? Vil det ikke have samme virkning?

Jeg tvivler. Prøvede lige at vælte dyret om på ryggen og
der er stadig mere lys i dioden end når den bliver sat på
et stykke hvidt papir. Dioden går på intet tidspunkt helt ud,
men den bliver svagere når der ikke er noget at "kigge på"
og altså svagest på noget hvidt.

Lader jeg den stå på musemåtten bliver dioden ved med
at stå og flimre hurtigt, så der bruger den sikkert mest strøm.

Men prøv dig frem og se om ikke du når frem til det samme
resultat.

mvh Madsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-02 09:50

"Mr_Smith" <badass@no.net> crashed Echelon writing

> [...]
> pga. sommeren. Det har ikke tidligere været så galt.... hvad kan der
> være i vejen???? Det værste eksempel var batteriskift efter tre-fire

Alm. cordless mouse med kugle er 6-8 mdr. om at sluge mine batterier.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 27-08-02 12:50

Alm. cordless mouse med kugle ...6 md....

henrik

Fra : Mr_Smith

Dato : 27-08-02 19:59

Den er ikke optisk, men med kugle. Vil helt klart overveje opladelige
batterier... de batterier jeg har i nu er Duracell og de har holdt i en
lille uge, allerede nu klager den over manglende strøm på de små sataner.
Det som undrer mig aller mest er at jeg tidligere har kunne køre i meget
længere tid end nu - som andre brugere skriver op til seks mdr. Har vist en
gammel to-knaps Microsoft mus et eller andet sted... :-/

Tak for svarene alle sammen =)

// smith