Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV In - TV Out - Hvad for et kort?
Fra : Anton Vestergaard

Dato : 26-08-02 23:43

Hej
Jeg beklager hvis spørgsmålet er stillet for mange gange før!
Jeg vil, efter mange år uden den store hardwarejagt, til at opgradere
min maskine stille og roligt.
Jeg har valgt at starte med grafikkortet og bygge videre derfra.
Min maskine er pt. en Pentium 4 1,5 GHz med AGP 2 (tror jeg nok det hedder!
eller er det 4?).

Jeg skal bruge kortet til følgende:
1. 2D kontor applikationer (ikke særligt tungt.).
2. Vise film/optagede programmer på mit fjernsyn (TV Out) / Palm Butler.
3. Vise fjernsyn på min monitor (TV Tuner?) Via kabeltv.
4. Optage programmer på min HD (så min aldrende VHS Video kan gå på
pension).
5. Tilkoble 2 monitorer (dual screen), dog ikke et must!

Jeg har, som skrevet, ingen anelse om hvad jeg går ind til.
Sidst jeg købte et seperat grafikkort var der 512 Kb ram på (det er der vist
ikke mere
Som man nok kan forstå spiller jeg ikke særlig meget, men kortet må da gerne
kunne
trække Warcraft III rundt.

På forhånd tak for alle forslag.

mvh
Anton

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 27-08-02 13:44

Det kort du søger er vist et Matroc G450 e-tv

http://www.matrox.com/mga/products/marv_g450_etv/home.cfm

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364657931

Det er lidt dyrt, men det skulle vist også være godt!

/Mark