Andet multimedie
bentjuul 3670
Filter til Photoshop
Fra : Risumina

Dato : 26-08-02 22:27

Hvis jeg bruger vidvinklen på mit Olympus Camedia bliver billedet ofte en
smule fortegnet. Dvs horisonten bliver fx buet i stedet for lige. Det kan
rettes op med det medfølgende program, Camedia Master (Distortion). Jeg
savner et filter til Photoshop, der kan gøre det samme. Jeg er godt klar
over, at et af de medfølgende filtre i PS kan "distorte", men desværre kun
en del af billedfeltet.

Richardt

Fra : Henrik Torp

Dato : 27-08-02 22:13

Risumina skrev i en meddelelse
> [...]
> over, at et af de medfølgende filtre i PS kan "distorte", men desværre kun

Panorama Tools har lavet et glimrende freeware plugin. Det klarer både pude-
og tøndefortegning. Du kan finde en kort forklaring her:
http://www.dpreview.com/learn/Image_Techniques/Barrel_Distortion_Correction_
01.htm

I artiklen finder du et link til at downloade det nævnte plugin, som i
øvrigt også kan meget andet.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Risumina