Problemer med installation af Windows efte~
Fra : STO

Dato : 26-08-02 17:43

Jeg har netop formateret min gamle computer med Win 95, og skal nu til at
installere Win 95 på ny igen, men den kommer med en fejl lidt efter den er
begyndt:

SU-0013
-------
Startdrevet skal være en MS-DOS-bootpartition, for at du kan installere
Windows 95. Hvis startdrevet er HPFS- eller Windows NT-filsystem,
skal du oprette en MS-DOS-bootpartition, før du kører Installation.
Yderligere oplysninger om oprettelse af en MS-DOS-bootpartition
finder du i dokumentationen til computeren.

Hvis du har LANtastic-netværk eller SuperStor-komprimering, kan du
finde yderligere oplysninger i de pågældende afsnit tidligere i
dette dokument.

Hvordan opretter jeg sådan én MS-DOS-bootpartion?

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 26-08-02 19:10

Du skal køre FDISK
Der kan du oprette dos partitioner

Fra : STO

Dato : 26-08-02 19:13

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal køre FDISK
> Der kan du oprette dos partitioner

Har gjort for længe siden!

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-02 21:23

STO wrote:
> [...]
> installere Win 95 på ny igen, men den kommer med en fejl lidt efter den er

Den fejl plejer at komme, hvis man prøver at installere på en sekundær
partition, eller på en harddisk som ikke er den første.
Hent Ranish Partition Manager fra ranish.com og fortæl os hvordan dine
partitioner ligger.