Billedet når ikke helt ud til siderne.
Fra : kim

Dato : 26-08-02 16:28

Jeg har lige installeret Win XP Pro på min gamle maskine, plus div. drivere...Problemet er at når jeg har logget ind, når selve
billedet ikke helt ud til siderne, og jeg kan ikke på den gamle 15" skærm trække den længere ud...Den driver der fulgte med vil ikke
installere sig, jeg har prøvet på mange måder, så jeg har downloadet den sidste nye XP driver til kortet ( nVIDIA RIVA TNT2 Model 64
PA3000 Plus ) som hedder 30.82_winxp fra http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000
Jeg er ikke du's med XP endnu :-/

Mit gamle system:
K6XV3 + /66 Rev. B + System Board ATX
AMD K6 - II 500 Mhz prossessor med 3D now
en blok 256 Mb SD Ram 133
NVIDIA TNT2 model 64 AGP onboard memory 32 Mb
Creative SB 128

Jeg har lige installeret Bamse og Kylling, og når min datter spiller, når billedet uden problemer her helt ud til siderne...det ser
rigtigt godt ud :)
Hvad skal jeg gøre for at billedet også går helt ud til siderne når jeg ser på skrivebordet ?

Mvh Kim

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 26-08-02 16:34

De "nye" drivere har en lidt anden timing end de gamle du tidligere har kørt
med. Du har 2 muligheder: Find et værktøj, hvor man kan stillet det (tror
måske at PowerStrip kan gøre det - søg på google). 2) Åbn skærmen go juster
bredden op et af potmetrene inde i skærmen - PAS PÅ IKKE AT RØRE VED
højspændingen (25-30kV). Det skulle efter sigende gøre rigtig, rigtig ondt.

Mvh JP

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-08-02 19:50

"kim" <NOSPAM@e-box.dk> wrote in

> [...]
> ser rigtigt godt ud :)
> Hvad skal jeg gøre for at billedet også går helt ud til siderne

At Bamse og Kylling kører i fuld skærm kan skyldes at der køres i en
lavere opløsning, og der anvendes andre indstillinger i den opløsning,
som så fungerer fint med din skærm. Det kan også være
opdateringsfrekvensen i spillet er anderledes end den er i Windows.
Dette er typisk for 3D spil, men jeg er ikke lige bekendt med B & K så
jeg aner ikke om det er et 3D spil eller hvad.

Spillet kører sikkert 640x480, prøv eventuelt denne opløsning i Windows
og se om du så ikke kan stille billedet helt ud til kanten ligesom i
Bamse og Kylling.

Kan du se hvilken opdateringsfrekvens skærmen kører med på selve
skærmen, så kan du sammenligne Windowsopdateringsfrekvensen med Bamse
og Kylling-opdateringsfrekvensen. Hvis de er forskellige kan du prøve
at indstille opdateringsfrekvensen i Windows vha.
Display Properties->Settings->Advanced->Monitor og vælge en
opdateringsfrekvens magen til den i Bamse og Kylling.

Man kan eventuelt prøve programmet Powerstrip der kan justere diverse
indstillinger for et grafikkort.

Mvh
Flemming

Fra : kim

Dato : 26-08-02 20:36

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> "kim" <NOSPAM@e-box.dk> wrote in
> Spillet kører sikkert 640x480, prøv eventuelt denne opløsning i Windows
> og se om du så ikke kan stille billedet helt ud til kanten ligesom i
> Bamse og Kylling.

Under Screen resolution: Det kan jeg ikke... den går ikke længere ned end 600x800 pixels.
Hvordan skal jeg få den længere ned ?
Jeg fik den nu ned på 640x480 med PowerStrip men så bliver ikoner og alt meget meget stort..
jeg har før brugt 600x800 men så lå det i driver-programmet at man kunne "strække" billedet...
Kan man ikke det her ?

> [...]
> Display Properties->Settings->Advanced->Monitor og vælge en
> opdateringsfrekvens magen til den i Bamse og Kylling.

Det kan jeg heller ikke da der stå:" Use Hardware default setting" og jeg kan ikke sætte et flueben der ?
Kan jeg gøre noget her ?

Mvh Kim

Fra : Frank Andersen

Dato : 27-08-02 06:23

Er din skærm rigtigt genkendt. Hvis den bare står som en standard skærm er
det ikke altid man kan stille dem ud til kanten ?