Cybercity Zyxel Prestige 642R router
Fra : Christian Møller

Dato : 26-08-02 15:58

Er der nogen der kan hjælpe mig - jeg har et virkeligt frustrerende problem
her.
Der er nok nogen der har siddet i samme situation og har fundet en løsning.

Jeg har en 512/1024 ADSL linie hos cybercity med en Zyxel Prestioge 642R
router - ingen finger at sætte der - linien kører upåklageligt.
Jeg har imidlertidigt stillet en FTP server og en web server op og lavet de
korrekte NAT entries i routeren på port 21 og port 80 så alt trafik på disse
porte diregeres korrekt hen til FTP server og web server på LAN - det
fungerer helt fint.

Mit store problem er at jeg ikke kan simulere en connection fra mine
maskiner på LAN.
Jeg kan altså ikke connecte mig til ftp eller heller ikke se sider på et
domæne som jeg har fået IP forwardet til min webserver ved at benytte
routerens WANIP indefra LAN.

Altså hvis jeg skriver

ftp://<WANIP> Eller http:// på maskiner inden fra LAN kan den ikke
finde server - dette virker fra en hvilken som helst anden maskine på
nettet.

Hvis jeg skriver ftp://<LANIP> Eller http:// fungerer det fint.

...meget underligt - jeg havde ikke nogen problemer med dette på min
forrige bopæl hvor jeg havde samme linie dog med en Cisco 678 router.

Det må næsten være en eller anden form for loopback blokering og en
indstilling der sakl laves i routeren - er der nogen der har nogen idéer?

Alt hjælp vil blive meget værdsat!!

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Christian Møller

Fra : Steen Suder

Dato : 26-08-02 17:29

Christian Møller wrote:

<KLIP>

> Det må næsten være en eller anden form for loopback blokering og en
> indstilling der sakl laves i routeren - er der nogen der har nogen idéer?
>
> Alt hjælp vil blive meget værdsat!!

To skud i tågen:

1. SUA (under internet access)
2. Evt. filtre

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Rasmus Haslund

Dato : 26-08-02 21:49

> Det må næsten være en eller anden form for loopback blokering og en
> indstilling der sakl laves i routeren - er der nogen der har nogen idéer?

Check for et antispoofing filter.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-08-02 10:35

On Mon, 26 Aug 2002 16:57:53 +0200, "Christian Møller"
<statzen@ecoders.dk> wrote:

> [...]
> Jeg kan altså ikke connecte mig til ftp eller heller ikke se sider på et
> domæne som jeg har fået IP forwardet til min webserver ved at benytte

Er du sikker på, at man skal kunne det på netop din router? Nogle
routere supporterer ikke, at man tager fat i yderside interface
på en NAT-adresse/port fra indersiden.

-A