Jean-Michel Jarre - remasterede CD'ere
Fra : Jacob E.

Dato : 26-08-02 15:16

Medens man venter og venter på d. 7 sept. fandt jeg mit gamle bæltedyr frem
og ville lade lidt op med de gamle Jarre-plader...

Men i disse cd-tider synes man jo ikke rigtigt at de gamle vinyler yder hans
musik retfærdighed! Så nu er det jeg spørger: Er alle hans titler udgivet på
cd, evt. i remasterede udgaver?

Mvh Jacob E.

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-08-02 20:57

In an article of 26 Aug 2002 Jacob E. wrote:

> Men i disse cd-tider synes man jo ikke rigtigt at de gamle vinyler yder hans
> musik retfærdighed! Så nu er det jeg spørger: Er alle hans titler udgivet på
> cd, evt. i remasterede udgaver?

Min lillebror har i hvert fald dem alle, men om de er remastered, ved jeg
ikke.

--
Uffe Holst

Fra : Søren Gottlieb

Dato : 27-08-02 19:17

Min lillebror har i hvert fald dem alle, men om de er remastered, ved jeg
ikke.

--
Uffe Holst

Jeg ved det heller ikke.. Per heller ikke.. Poul
heller ikke..Egon heller ikke.. o.s.v.
Hilsen Søren.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-08-02 22:45

On Mon, 26 Aug 2002 16:15:47 +0200, "Jacob E."
<jacob-x@dk2netFJERN.dk> wrote:

> [...]
>musik retfærdighed! Så nu er det jeg spørger: Er alle hans titler udgivet på

Ihvertfald til og med Revolutions, men ellers kan jeg ikke huske det.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 27-08-02 06:16

På mit anlæg har Jarre's vinylplader en væsentlig varmere lyd.

Carsten

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 27-08-02 14:56

On Tue, 27 Aug 2002 07:16:20 +0200, "Carsten Pedersen"
<refre@mail.tele.dk> wrote:

>På mit anlæg har Jarre's vinylplader en væsentlig varmere lyd.

Det er vel fordi de står tæt på radiatoren?
Det er meget smag og behag. Jeg har dem også på vinyl og kan oprigtigt
ikke høre forskel.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Fredrik Jonson

Dato : 09-09-02 21:49

In <q61nmu8n2lkmgltqfo7fsso6hsqokcfm7u@4ax.com> Morten wrote:

> Det er meget smag og behag. Jeg har dem også på vinyl og kan
> oprigtigt ikke høre forskel.

Ursäkta att jag dimper ner i en gammal tråd. Men jag har både
cd:n "Jarre Live" och "Destination Docklands", det är samma cd
men den senare är "24-bit remastered". På min standard
musikanläggning så kan jag inte höra någon skillnad alls men en
gång jämförde jag skivorna på min kompis 100 000 kronors
anläggning. Det var faktiskt en väldigt stor skillnand.

Min poäng är att det antagligen också är en stor skillnad mellan
vinyl och cd, men att det nog främst handlar om anläggningens
kvalitet totalt och inte lika mycket om vinyl vs. cd.

Cd:er köper man för att det är enkelt och standard, vinyl för
att det är kul att hantera och har en annan känsla.

--
Fredrik Jonson

Fra : Jakob Smith

Dato : 27-08-02 19:35

Morten Bowman Hansen wrote:

> Ihvertfald til og med Revolutions, men ellers kan jeg ikke
> huske det.

ja, de findes allesammen på CD op til Metamorphoses. For nogle år
siden kom der nogle remastered udgaver. Der er en detaljeret
diskografi over albums'ene på
http://www.questbbs.fsnet.co.uk/discography_albums.htm

Klik på coverne for detaljer. Dér kan du finde numrene til de
remasterede udgaver.

--
Venlig hilsen
Jakob Smith

Fra : Jacob E.

Dato : 27-08-02 19:11

"Jakob Smith" <dkjakob@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:akg9u3
> [...]
> http://www.questbbs.fsnet.co.uk/discography_albums.htm
>
> Klik på coverne for detaljer. Dér kan du finde numrene til de

1000 tak for hjælpen!

Mvh jacob

Fra : Brian K

Dato : 04-09-02 22:35

"Jacob E." <jacob-x@dk2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Men i disse cd-tider synes man jo ikke rigtigt at de gamle vinyler yder
hans
> musik retfærdighed! Så nu er det jeg spørger: Er alle hans titler udgivet

> cd, evt. i remasterede udgaver?

Hej

ja, og de kan alle sammen fåes i musikhjørnet taastrup (vist nok på tilbud)

TLf 43 71 20 26