Q: Hvordan kan jeg måle min LAN transfer r~
Fra : Chief One

Dato : 26-08-02 13:13

Hej

Jeg har kikket lidt på de forskellige benchmark tools, der findes rundt
omkring. De fleste kan monitorere min transfer rate mellem netkort og modem.
Det vil sige enten fuld speed, eller null data.

Det jeg ønsker er, at lave min egen gauge, der kan give mig et fingerpeg om
min effektive down-/upload hastighed. Lidt ala den der kommer ved download
via explorer. (Download 5.6 Kb/Sek.)

Er det mon muligt at bruge windows API til at monitorere dette, eller går
det hen og bliver "meget" langhåret

Håber i kan hjælpe mig derude!!

Også gerne med evt. source code.

På forhånd tak.
Christian

Fra : Klaus Petersen

Dato : 26-08-02 15:52

Uden at kunne give dig et endeligt svar vil jeg sige, at en mulig måde at
lave det på ville være en packet sniffer - dvs. et program, der analyserer
de netværkspakker der kommer ind til din computer - den skal tjekke adressen
om den er sendt fra/til LAN og pakkens størrelse.

Jeg har på et tidspunkt set en komponent til delphi, der gjorde det nemt at
lave en packet sniffer - men den virkede kun i 98, så hvis du bruger XP og
2000 er det noget sværere at lave.

Der findes et program, som hedder DUMeter - hvilket er beregnet til at kunne
gøre det du søger. Det er uden tvivl det bedste program hvis du kun er
interesseret i Download/Upload hastigheden.

Jeg er ikke klar over om det virker i XP/2000.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 26-08-02 15:54

> Jeg er ikke klar over om det virker i XP/2000.

I følge DUMeters hjemmesider virker det i 2000 - siden bekræfter også at den
kan vise LAN rate.

Jeg fandt den via. http://www.hageltech.com