Hastighedstest
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-02 13:08

Hej NG.

Hvilken hjemmeside kan jeg bruge til at teste download og upload hastighed i
Østjylland ?

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Rune Manscher

Dato : 26-08-02 13:28

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
> Hej NG.
>
> Hvilken hjemmeside kan jeg bruge til at teste download og upload hastighed
> Østjylland ?

Hvad med ftptest1.tele.dk eller ftp.sunsite.dk ? Men det er selvfølgelig
ikke hjemmesider.

*Rune

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-02 13:55

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad med ftptest1.tele.dk eller ftp.sunsite.dk ? Men det er selvfølgelig

Mange tak, det behøver heller ikke være hjemmesider (men hvis jeg nu
oploader en index.html så er det jo blevet til en hjemmeside

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-02 13:31

Christian B. Andresen wrote:
> Hej NG.
>
> Hvilken hjemmeside kan jeg bruge til at teste download og upload hastighed i
> Østjylland ?

Du bruger bedst din internetudbyders egne servere.

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 26-08-02 14:23

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
> [...]

Kan en side der måler din udownload bruges??

http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp
http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2725.htm

God fornøjelse med testen.

Vh

Michael Kjeldsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-08-02 16:57

> http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp

bah..

Hastigheden er 20400 Kilobit per sekund - svarende til 2500 Kilobyte per
sekund. (måling 2.. måling 1 gav et "korrekt nok" resultat..)

50kb testdata... bah... det er jo alt alt alt for lidt.. :D

> http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp

irks.. exe fil (men sikkert mere pålidelig..).

> http://www.teledanmark.dk/menu/sm2725.htm

hmm... en untrusted root cab fil... (ja, jeg ved det godt, det er tdc's!)

har du nogle bedre? :D

Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 26-08-02 17:21

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse
> har du nogle bedre? :D

Ja, men de er endnu mere upræcise. Du må nøjes med dem du har fået,
medmindre der er en anden der har bedre forslag.

Vh

Michael Kjeldsen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 26-08-02 17:39

On 26 aug 2002 Michael Kjeldsen enriched usenet with:

http://internet.opasia.dk/article.php?id=36788&dogtag=obb_support

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-08-02 11:33

> [...]
> sekund. (måling 2.. måling 1 gav et "korrekt nok" resultat..)
>
> 50kb testdata... bah... det er jo alt alt alt for lidt.. :D

Hastigheden er 40800 Kilobit per sekund - svarende til 5000 Kilobyte per
sekund.

Måledata for denne hastighedstest
Testdata hentetid : 0.01 sekunder
Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data
Anslået liniehastighed : 40800 Kilobit per sekund
Overførselshastighed : 5000 Kilobyte per sekund

Den gennemsnitlige hastighed er udregnet til 40800 Kilobit per sekund over 3
målinger.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-08-02 11:48

> Anslået liniehastighed : 40800 Kilobit per sekund
> Overførselshastighed : 5000 Kilobyte per sekund

Hvor meget betaler du for din ~40 Mbit ?

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-02 12:27

> Hvor meget betaler du for din ~40 Mbit ?

Jeg får penge for det Det er på mit arbejde

Vi er dog 200 der deler den, så en gang i mellem er det lavere, men aldrig
langsomt.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Lars Fischer

Dato : 27-08-02 19:47

"Christian B. Andresen"

> Måledata for denne hastighedstest
> Testdata hentetid : 0.01 sekunder
> Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data
> Anslået liniehastighed : 40800 Kilobit per sekund
> Overførselshastighed : 5000 Kilobyte per sekund

Damn. Bare jeg osse havde råd til en T3.

/Lars
--
Er det on-topic at fluekneppe i dk.snak.seksualitet?

Fra : Stream

Dato : 02-09-02 09:29

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message

> [...]
>
> irks.. exe fil (men sikkert mere pålidelig..).

> hmm... en untrusted root cab fil... (ja, jeg ved det godt, det er tdc's!)

hehe sluk puteren og sæt dig hen og se fjernsyn, så sker der ikke noget ;)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-09-02 11:19

Hej Peter Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> hmm... en untrusted root cab fil... (ja, jeg ved det godt, det er
> tdc's!)
>
> har du nogle bedre? :D

Find en hurtig server og hent en _stor_ [1] fil fra den.
Brug stopur og tjek bagefter filens størelse, så har du den reel
hastighed.

[1] "Stor" dels pga. usikkerheder. Dels hvis du anvender router, da
denne lige skal accelerere op, hvorfor en stor fil minimerer den lidt
sløve hastighed de første sekunder.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 02-09-02 14:17

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> Find en hurtig server og hent en _stor_ [1] fil fra den.
> Brug stopur og tjek bagefter filens størelse, så har du den reel
> hastighed.
>
> [1] "Stor" dels pga. usikkerheder.

Ja.

> Dels hvis du anvender router, da
> denne lige skal accelerere op, hvorfor en stor fil minimerer den lidt
> sløve hastighed de første sekunder.

Hvis en router har forbindelse til nettet burde den køre med fuld
hastighed hele tiden.

Men TCP-forbindelser derimod starter langsomt og accelererer (hurtigt) op
til den maksimale hastighed.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-09-02 19:36

Hej Niels Teglsbo, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis en router har forbindelse til nettet burde den køre med fuld
> hastighed hele tiden.

Ja.

> Men TCP-forbindelser derimod starter langsomt og accelererer
> (hurtigt) op til den maksimale hastighed.

Det var, hvad jeg forsøgte at sige på en uteknisk måde

Velkommen tilbage til det store Usenet, iøvrigt. Bortset fra et
testindlæg er det _længe_ siden, jeg har set noget til dig.

(Du kan selv sætte FUT til et passende sted hen, hvis du skulle svare
på det sidste).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 05-09-02 23:33

> Det var, hvad jeg forsøgte at sige på en uteknisk måde

Ok, men det har altså intet med routeren at gøre.

Det er TCP, der gør det, og routeren blander sig ikke i hvordan man kører
TCP mellem to maskiner. Den kigger kun på IP-pakkerne uden at tænke
nærmere over hvad de indeholder.

Der er undtagelser: Fx kan de fleste routere til ADSL-forbindelser skjule
flere maskiner bag en enkelt IP-adresse og holder derfor rede på TCP- og
UDP-forbindelser, så den kan videresende pakker i forbindelserne til de
rigtige maskiner. Men den ændrer ikke på hvor hurtigt maskinerne i hver
ende sender.

> Velkommen tilbage til det store Usenet, iøvrigt. Bortset fra et
> testindlæg er det _længe_ siden, jeg har set noget til dig.

Der har ikke været alt for meget tid til at læse nyhedsgrupper med ikke
så lidt tid brugt på DIKU, så ignore thread er blevet ganske flittigt
brugt. Og så finder man jo ud af, at man meget nemt kan bruge alt for
meget tid på news.

> (Du kan selv sætte FUT til et passende sted hen, hvis du skulle svare
> på det sidste).

FUT: worldonline.dk.generel-snak
eller bliv her hvis det er netværksdelen der svares på.