"mySQL said No Database Selected."
Fra : Mads N.

Dato : 26-08-02 10:13

Hej NG

Jeg har hentet et useradmin-script jeg forsøger at få til at virke.
Scriptet include'r denne fil:

<?php

@mysql_connect('127.0.0.1', 'usr", 'pw') or die ("Can't connect with
the database.");

@mysql_select_db('db') or die ("Can't connect with the database
table.");

?>

Der kommer ikke fejl i ovenstående. Men jeg får denne ved kørsel:
Error in Query: SELECT username FROM admin WHERE username = 'user' AND
password = 'password'. mySQL said No Database Selected.

Jeg har selv ledt, og mange foreslår at jeg slår register_globals til,
men det er den allerede.

Jeg bruger PHP Version 4.2.1

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-08-02 10:33

On Mon, 26 Aug 2002 11:13:05 +0200
Mads N. <waup-leavemeout-@punkass.com> wrote:
> [...]
> password = 'password'. mySQL said No Database Selected.
>
> Jeg har selv ledt, og mange foreslår at jeg slår register_globals til,

har du husket at sætte "pw" til dit password og "usr" til din bruger?

--
Kim Schulz - Freelance Development | I got this powdered water -- now I
Email: kim @ schulz.dk | don't know what to add. --

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-08-02 10:36

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> har du husket at sætte "pw" til dit password og "usr" til din bruger?

Og ikke mindst db til din database

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Mads N.

Dato : 26-08-02 11:14

On Mon, 26 Aug 2002 11:33:27 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>har du husket at sætte "pw" til dit password og "usr" til din bruger?

Tak til jer begge..

Ja, jeg har indsat de rigtigte parametre. Jeg obfuskede bare usr osv.
ind for forklaring.

Har i ellers forslag, mon?

/M

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-08-02 13:09

"Mads N." <waup-leavemeout-@punkass.com> skrev i en meddelelse

> Har i ellers forslag, mon?

Hmm.. Prøv at angive forbindelsen explicit i din select_db - noget i stil
med dette:

$link = @mysql_pconnect('localhost', 'usr', 'pass') or die(mysql_error());

@mysql_select_db("db", $link) or die(mysql_error());

Denne virker i hvert fald for mig