internet - men intet tlfabbn. ?
Fra : Peter T.

Dato : 19-02-01 21:23

Måske et lidt lamt spørgsmål, men...

Jeg flytter om en uges tid og der jeg flytter hen er jeg ikke
interesseret i fastnet telefonabbn., da jeg ikke ønsker at betale for
dette. Men jeg vil dog gerne have adgang til internettet med mit gamle
33.6 modem.

Kan det lade sig gøre at få "hul" igennem telefonstikket og så KUN bruge
dette til internet og intet andet?

--
Peter T.
Finsk er sundt!

Fra : Jakob Paikin

Dato : 19-02-01 21:27

On Mon, 19 Feb 2001 21:22:39 +0100, Peter T. <pinoc10@hotmail.com>
wrote:

>Kan det lade sig gøre at få "hul" igennem telefonstikket og så KUN bruge
>dette til internet og intet andet?

Nej.

Hvis du kun vil have Internet-adgang men ikke telefon må du over på
ADSL hos CyberCity eller World Online.

--
Jakob Paikin

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-02-01 21:34

In article <1b039t0ulj4ei79v9cm48vvrjufs4r6t9c@4ax.com>, Jakob Paikin wrote:

>Nej.
>
>Hvis du kun vil have Internet-adgang men ikke telefon må du over på
>ADSL hos CyberCity eller World Online.

Det er shjv ikke tilladt kun at sælge et bundlet produkt, så Mobilix og
TDC er også muligheder (det måtte nævnes for at være fair)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Love ain't nothin' but sex misspelled.
Der arbejder for WOL, |

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-02-01 22:00

On Mon, 19 Feb 2001 20:33:33 +0000 (UTC), apj@nerd.dk (Andreas Plesner
Jacobsen) wrote: in <slrn9930ot.7jd.apj@dustpuppy.worldonline.dk>

>Det er shjv ikke tilladt kun at sælge et bundlet produkt, så Mobilix og
>TDC er også muligheder (det måtte nævnes for at være fair)

TDC sælger ADSL som et tillægsprodukt til alm. telefoni, så uden
telefon ingen ADSL hos TDC

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 20-02-01 07:06

Jacobsen) wrote:

>Det er shjv ikke tilladt kun at sælge et bundlet produkt,

Det ved jeg så ikke...

>så Mobilix og
>TDC er også muligheder (det måtte nævnes for at være fair)

Mobilix ved jeg ikke nøjagtigt med - men deres normale pakke omfatter
både ADSL og telefoni.

TDC kræver normalt abonnement for at levere ADSL så vidt jeg ved (men
der kan måske være særordninger).

--
Jakob Paikin

Fra : MPJ

Dato : 21-02-01 06:18

news@paikin.dk (Jakob Paikin) wrote:

>TDC kræver normalt abonnement for at levere ADSL så vidt jeg ved (men
>der kan måske være særordninger).

Hvis der er nogen der har en sådan særordning hører jeg meget gerne om det!

På mit arbejde har vi fået afslag gang på gang !

M.v.h.

Morten P.J.

Fra : Peter T.

Dato : 19-02-01 21:56

In article <1b039t0ulj4ei79v9cm48vvrjufs4r6t9c@4ax.com>, news@paikin.dk
says...

> Hvis du kun vil have Internet-adgang men ikke telefon må du over på
> ADSL hos CyberCity eller World Online.

Sørens... Men tak.

--
Peter T.
Finsk er sundt!

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-02-01 22:05

Hej Jakob

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse news:1b039t0ulj4ei79v9cm48vvrjufs4r6t9c@4ax.com...

> Nej.

Der var engang man kunne få et "Internet-stik", men det er måske
afskaffet igen ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 19-02-01 22:31

On Mon, 19 Feb 2001 22:05:11 +0100, Bjarne Duelund wrote:

>Der var engang man kunne få et "Internet-stik", men det er måske
>afskaffet igen ?

Ja, det er vel 1 1/2 til 2 år siden.

--
Søren O.

http://chewbacca.dk/disclaimer/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-01 22:42

Mon, 19 Feb 2001 21:26:32 +0100, skrev Jakob Paikin <news@paikin.dk>:

>Hvis du kun vil have Internet-adgang men ikke telefon må du over på
>ADSL hos CyberCity eller World Online.

Øhh - man kan vel godt nøjes med at bruge telefonledningen til
netopkobling?

Der er vel ingen, der siger, at man skal købe/bruge en telefon...

Men selvfølgelig er en ADSLløsning jo prismæssigt attraktivt, hvis man
kan få det.

På den anden side, hvis man stadig er tilfreds med et 33.6 modem, så
er behovet vel ikke ret stort, så er spørgsmålet vel så om en alm.
analog opkobling ikke er billigst.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 20-02-01 07:06

On Mon, 19 Feb 2001 22:42:05 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Øhh - man kan vel godt nøjes med at bruge telefonledningen til
>netopkobling?

Ja, men man skal stadig have et telefonabonnement. Og sådan som jeg
forstod spørgsmålet ville vedkommende netop undgå det abonnement.

--
Jakob Paikin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-01 15:21

Tue, 20 Feb 2001 07:06:23 +0100, skrev Jakob Paikin <news@paikin.dk>:

>Ja, men man skal stadig have et telefonabonnement. Og sådan som jeg
>forstod spørgsmålet ville vedkommende netop undgå det abonnement.

Selvfølgelig.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Martin

Dato : 21-02-01 12:26

wrote:

> [...]
>interesseret i fastnet telefonabbn., da jeg ikke ønsker at betale for
>dette. Men jeg vil dog gerne have adgang til internettet med mit gamle

Hmm, med et 33.6 K modem betyder det nok kun at du vil hente mails
ned.. så kunne du jo overveje at købe og bruge en mobil med modem...!
Så slipper du ihvertfald for fastnettet

>Kan det lade sig gøre at få "hul" igennem telefonstikket og så KUN bruge
>dette til internet og intet andet?

Nej det vil det *vistnok* ikke, det ville TD *TeleDanmark* da ikke
tilbyde da det jo er dem der "ejer" telefonkablerne
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Ghashûl

Dato : 22-02-01 18:22

On Wed, 21 Feb 2001 11:25:30 GMT, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Nej det vil det *vistnok* ikke, det ville TD *TeleDanmark* da ikke
>tilbyde da det jo er dem der "ejer" telefonkablerne

Hvad mener du dog?
De kan da ikke sige at man SKAL død og kritte bruge sin telefon ;)

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-02-01 19:48

On Thu, 22 Feb 2001 18:21:31 +0100, Ghashûl <ghashul@ghashul.dk>
wrote: in <1kia9ts901k7bjte050m8tf5sel98fb40b@ghashul.dk>

>De kan da ikke sige at man SKAL død og kritte bruge sin telefon ;)

Nu gik spørgsmållet jo alså også på, at man slap for at betale for
abb. og det kan man ikke, vil man kunne køre med et alm. 33K6 modem,
så må man også betale abb. og dermed have mulighed for at bruge linien
som en alm. telefonlinie (for det er det næmlig)

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Ghashûl

Dato : 22-02-01 21:23

On Thu, 22 Feb 2001 19:48:16 +0100, Ivar Madsen
<news-21-09-00@nemo.dyndns.dk> wrote:

> [...]
>så må man også betale abb. og dermed have mulighed for at bruge linien
>som en alm. telefonlinie (for det er det næmlig)

Jaja, jeg ved godt det oprindelige indlæg gik på det, men det var ikke
det jeg læste ud af Martins indlæg ;)

Fra : Martin

Dato : 22-02-01 23:15

wrote:

>Hvad mener du dog?
>De kan da ikke sige at man SKAL død og kritte bruge sin telefon ;)

Nej ikke BRUGE den men have et abb. SKAL man...!!!
Tænk på at du ejede en linje som kører fra DIN husstand (lejlighed)
eller whatever...
Som en gerne ville bruge *da du faktisk "snakker" i telefon nå du
bruger dit modem... ville du ikke kræve penge for det ?

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<