Asus Ti4200 detonator 30.82 TV klon
Fra : Jespo

Dato : 25-08-02 20:13

Når jeg laver skærm 2 (klon) bliver billede for bred
på mit 4:3 TV - dvs. at noget af filmen ikke kommer med ???

Virker TVtool ikke med GF4 kort ?

Ellers et fedt kort som heldigvis er meget lydløst

Jesper

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-08-02 20:33

Fra : Jespo

Dato : 25-08-02 21:45

>Pas, har du prøvet nview?

Kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal "skrue på" i nview
det se ud som kortet vil køre 16:9 på mit 4:3 fjernsyn og
derfor mangler en del i højre side af skærmen.

>Det lyder da lovende - jeg går selv og overvejer mig at anskaffe mig et
>sådant. Hvilken en af V8420 kortene er det du har købt - Deluxe eller
>DVI+TV-out (TD)?

DVI+TV-out (TD) - altså standardkort (ca. 1600,-)

Det laver 9700 i 3Dmark2001se på P4 1600@2128 / 512 mb rambus
og man skal vist kunne klare lidt mere hvis man OC det lidt

Jesper

Mvh
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-08-02 08:59

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> wrote in

> Kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal "skrue på" i nview
> det se ud som kortet vil køre 16:9 på mit 4:3 fjernsyn og
> derfor mangler en del i højre side af skærmen.

Nu har jeg en NV17 tv-chip (Gf4MX440) og der kan jeg vælge aspect ratio
for TV-out under
Display Properties->Settings->Advanced->Geforce4 MX440->Yderligere
Egenskaber.
Derinde vælger jeg så fanebladet Overlay-styringsenheder og klikker på
knappen Styringsenheder til videospejling.
Så kommer der en menu hvor man kan vælge hvilket display der skal vise
video/opengl i fullscreen selvom man kører det i et vindue på det andet
display etc. Der er også en indstilling hvor man kan vælge aspect ratio
for det som sendes til TV'et, deriblandt source, 16:9, 4:3 og en eller
to mere jeg ikke lige kan huske.

> DVI+TV-out (TD) - altså standardkort (ca. 1600,-)

Standardkortet fra Asus har kun DVI out, så det er ikke et standardkort

> Det laver 9700 i 3Dmark2001se på P4 1600@2128 / 512 mb rambus
> og man skal vist kunne klare lidt mere hvis man OC det lidt

Ok, har du prøvet at overclocke med Coolbits? (Så du kan gøre det inde
fra driveren)
Jeg kunne mægtig godt tænke mig at høre hvor højt du kan komme med
hukommelse og GPU før der bliver artifakter/ustabilitet.

Jeg overvejer at købe enten et Asus V8420 TD/V8420 Deluxe/Gainward
Golden Sample Powerpack 650/XP (Ti4200).

Prisen er ikke så afgørende, bare der er et godt billede på monitoren
og der er et godt TV-out billede. Og at kortet kan overclockes når det
behov opstår.

Jeg ved at V8420 Deluxe har 3.3ns RAM selvom den har 128MB - så den kan
clockes MEGET på RAM'en. Jeg har læst en test hvor de får den op på
645MHz på RAM uden heatsinks, hvilket jo er ret imponerende.
Desværre har V8420 Deluxe en Philips 7108 TV-chip der ifølge TVtool.de
ikke er særlig god.
De andre V8420 har alle Conexant ???71 chips som ifølge TVtool er de
bedste TV-out chips på nvidiakort i øjeblikket. Og det er jo lidt
trælst at man risikerer at få dårligere tv-out kvalitet ved at vælge
deluxe-kortet :-/.

Men jeg har også læst reviews hvor de nærmest siger det modsatte - at
der anvendes en Philips TV-chip for at opnå et bedre billede.... Gad
vide om de hentyder til Philips 7104 chippen???
Den omtaler TVtool.de som værende ikke-testet idet de ikke havde noget
dokumentation på den.

Mvh
Flemming

Fra : Kim Thomsen

Dato : 26-08-02 11:34

> Virker TVtool ikke med GF4 kort ?

Ikke hvis det er med Philips tvout (mener jeg at have læst på deres
hjemmeside)

Mvh Kim

Fra : DWM

Dato : 26-08-02 23:09

"Kim Thomsen" <no@thanks.com> skrev i en meddelelse
> Ikke hvis det er med Philips tvout (mener jeg at have læst på deres
> hjemmeside)

Hvis det er rigtigt er det ikke Philips chip der er på deluxe kortene.

/Kenneth Iversen

Fra : Kim Thomsen

Dato : 27-08-02 01:04

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> "Kim Thomsen" <no@thanks.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det er rigtigt er det ikke Philips chip der er på deluxe kortene.

Jeg fandt lige siden igen
(http://www.tvtool.info/go.htm?http://www.tvtool.info/english/tvchips_e.htm)
og Philips er understøttet, dog ikke alle dets funktioner.

Mvh Kim Thomsen

Fra : DWM

Dato : 28-08-02 09:02

> Jeg fandt lige siden igen
> (http://www.tvtool.info/go.htm?http://www.tvtool.info/english/tvchips_e.htm)
> og Philips er understøttet, dog ikke alle dets funktioner.

Har lige tjekket infoen fra TVtool og det er SAA7108 chipset der er på.
Så jo det er Philips :)

/Kenneth Iversen