Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanning af negativer
Fra : Claus Larsen

Dato : 25-08-02 17:42

Hej

Er der nogen der bor i nærheden af Ålborg, som evt. kunne tænke sig at tjene
lidt på at scanne nogle negativer ind på computeren for mig??

Mvh

CLaus

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 25-08-02 20:45

Hvad er prisen for det?

Fra : Kim Nielsen

Dato : 25-08-02 22:45

> [...]
tjene
> lidt på at scanne nogle negativer ind på computeren for mig??

Da du jo ingen krav stiler til at få "scanne nogle negativer", kan jeg
oplyse dig om at du kan få udmærkede scanner til under 500 kr. idag - og
ja det er rigtigt.
De kan nok ikke holde til 10.000 scanninger dertil er mekanikken for
dårlig, man jeg er selv dybt positivt overasket over min 1 år gamle
Sandberg USB "3D farvescanner" scanner (399 kr).
Softwaren'en kunne være bedre, men der findes en del freeware/shareware
der kan hjælpe på det.

Kim Nielsen

Fra : [8210] Lars

Dato : 26-08-02 05:07

------------
> [...]
> Sandberg USB "3D farvescanner" scanner (399 kr).
> Softwaren'en kunne være bedre, men der findes en del freeware/shareware
Nej nu må jeg da vist smide en protestant - du kan skisme ikke købe en
scanner til kr. 500 og regne med at få en brugbar negativskanner ud af
det -
Prøv at kikke her på de tre skannere der er tv:
http://www.dfa-as.dk/default.asp?id=170 , eller hos
http://www.canon.dk/index1.htm (vælg skannere - dernæst filmskannere) hvor
der er to udemærkede skannere.

Mvh