Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
tv out>DÅRLIGT BILLEDE
Fra : Torbenhardcore

Dato : 25-08-02 16:53

jeg har et G-FORCE 2 MX 400 som jeg har tilsluttet via S-VHS til et nyt
TV. Jeg kan godt få både signal i farver og lyd på tv'et men billedet
er ikke skarpt. det virker lidt sløret og ude af fokus......

Hva dævlen er der galt.

Torben

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-08-02 18:16

"Torbenhardcore"
<Torbenhardcore.news@kandu.dk> skrev:
> jeg har et G-FORCE 2 MX 400 som jeg har tilsluttet
> via S-VHS til et nyt TV. Jeg kan godt få både signal i
> farver og lyd på tv'et men billedet er ikke skarpt. det
> virker lidt sløret og ude af fokus......

Hvad skal det bruges til?
- Film?

Prøv da at sætte en film på, så plejer det at være et
OK billede...

/Mikael

Fra : M.C Andersen

Dato : 26-08-02 14:43

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal det bruges til?
> - Film?
>
> Prøv da at sætte en film på, så plejer det at være et
> OK billede...
>
> /Mikael

Jeg har lige et spørgsmål omkring dette kort (som jeg også er den glade
indehaver af ;) :

Hvordan høwlen sætter man grafikkortet op til, at outputte videosignalet via
TV-OUT som default
(så jeg slipper for at have en skærm på pc'en, men kan nøjes med at have den
tilsluttet fjernsynet) ??

Michael C. Andersen

Fra : o&u

Dato : 26-08-02 15:19

On Mon, 26 Aug 2002 15:42:48 +0200, "M.C Andersen" <m_c_a@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>TV-OUT som default
>(så jeg slipper for at have en skærm på pc'en, men kan nøjes med at have den

Det er et driver spørgsmål. Jeg har da været omkring et ATI kort, som
i et af driverens faneblade kunne sættes til TV-Out-first (for
booting). For det er problemet, at der skal bootes med denne
opsætning.

Men iøvrigt er et tv-out af så elendig kvalitet sammenlignet med en
computer skærm, at du godt kan glemme din ide. Det er ikke engang godt
til at skrive breve på.

Et TV har ca. 525 lodrette linier. Dvs. at opløsning som almindelig
VGA, kan det klare.

Super VGA var 800x600, og det er alt for meget. Er alm. VGA ikke
640x480 ?
Det er ikke til at huske mere, nu hvor 1024 x 768 betragtes som
minimum.

HDTV er ikke standarden endnu. Skal vi skyde på, at det kommer efter
den endelige udbredelse af digital TV ? Dvs. om tidligst 2-5 år.

mvh

John