Formattering af TimeStamp fra mySQL
Fra : Mads Jacobsen

Dato : 25-08-02 15:23

Er der nogen der kan fortælle mig, om man skal tage specielle forbehold, når
man via PHP trækker data ud af et TimeStamp-felt i MySQL?

Hvad er good practice? Bruger man "Select UNIX_TIMESTAMP(field) from..."?

Jeg har under alle omstændigheder et problem med i PHP at formattere
outputtet fra feltet, og tænkte, at der måske var nogen der har løsningen.

Jeg kan poste noget af koden hvis nødvendigt, men er egentlig interesseret
i, at se eksempler på hvordan andre har løst samme og relativt simple
opgave.

Mads

Fra : Kjell Arne Steinsvik

Dato : 25-08-02 15:49

At Sun, 25 Aug 2002 16:23:02 +0200, Mads Jacobsen typed the following
words:

> Jeg har under alle omstændigheder et problem med i PHP at formattere
> outputtet fra feltet, og tænkte, at der måske var nogen der har
> løsningen.

Prøv dette:

"SELECT date_format(timestamp_felt, '%e/%c %Y %H:i') as timestamp_felt FROM
blah";

(Bytt ut "timestamp_felt" med navnet på SQL kolonnen din).
Du vil da få et output som ser slik ut: DD/MM YYYY TT:mm. Dette kan du selvsagt
endre som du vil. Se forøvrig:

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#IDX1293

--
,_, Kjell Arne Steinsvik
(O,O) kjell.arne@volda.org

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-08-02 15:37

Mads Jacobsen wrote:
> Hvad er good practice? Bruger man "Select UNIX_TIMESTAMP(field) from..."?

"good practice" ved jeg ikke om det er, men jeg bruger det en del...

> Jeg har under alle omstændigheder et problem med i PHP at formattere
> outputtet fra feltet, og tænkte, at der måske var nogen der har løsningen.

Der er flere muligheder - jeg bruger som regel date() hvis jeg kun skal
bruge tal og strftime hvis jeg også gerne vil have månedsnavne (på
forskellige sprog, inkl dansk).

mvh

Jesper Brunholm

--