? om autocad
Fra : Jesper Mouritzen

Dato : 25-08-02 15:22

Hej

Jeg har lavet en template med alle de layers jeg skal bruge.

Men hvad hedder den funktion som der gør at jeg kan få autocad til at starte
op automatisk med denne når jeg starter programmet. Det er irreterende at
jeg altid skal finde den temp med de layers efter at programmet er startet
da jeg kun bruger denne.

--
Venlig hilsen.

Jesper mouritzen
Email. Jm@privat.dk
ICQ. 155623367

Fra : Lars R Nielsen

Dato : 25-08-02 16:13

Hej Jesper

I dit "shortcut" hvor du kalder AutoCAD skal du tilføje følgende:

/t "navn og placéring på din template"

( Højreklik på shortcut, vælg "properties" og ret i linien: "target"

Lav lige en kopi af dit shortcut inden du leger med det.

eksempelvis ser mit shortcut til acad således ud:

D:\mdt5\acad.exe /p "D:\mdt5\vanilla.arg" /t D:\mdt5\Template\acadiso.dwt

Dette anvender profile "vanilla.arg" ( Acad 2D )og templaten "acadiso"

Søg evt. i AutoCAD hjælp efter "start-up switches"

Mvh
Lars Nielsen

Fra : Freddy Suurland

Dato : 25-08-02 16:12

Hej Jesper

En måde at løse dit problem på kunne være at kalde din DWT for acadiso.dwt.
Når du så starten en ny tegning kan du vælge START FROM SCRATCH

Der er andre måder med lisp, men denne er da enkel.

Vh Freddy

Fra : CADmageren

Dato : 25-08-02 16:33

Hej Jesper

Du skal bruge /t for at angive en template fil ved opstart.

Her kan du se hvad der ellers er af optioner:
http://pointa.autodesk.com/local/enu/portal/Articles/article.jsp?article
Id=1790

Men ellers vil jeg anbefale dig at placere templatefilen under Autocads
template mappe. Du kan slette alle de templates du ikke bruger. Så
behøver du heller ikke at genstarte AutoCAD for at lave en ny tegning.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk - vind gavekort!

Michael Christoffersen

http://www.kandu.dk/