Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GeForce 4 temperatur?
Fra : Peter H. Bech

Dato : 25-08-02 10:57

Hej,
Jeg har åbentbart nogle problemer med mit GeForce 4 4600 Ti kort. Det står
af når det skal yde lidt.
Jeg er kommet frem til at det sikkert er fordi det ikke bliver kølet
ordenligt, så jeg tænkte at jeg skulle købe mig en ny køler til dyret. Er
der nogen der har erfaringer med denner her :

Thermaltake GeForce 4 Performance cooler
http://www.thermaltake.com/products/chipset/g4.htm

mvh
Peter H. Bech

Fra : Carsten Matzon

Dato : 25-08-02 11:39

> Thermaltake GeForce 4 Performance cooler
> http://www.thermaltake.com/products/chipset/g4.htm

Jah jeg har selv gode erfaringer med den.Larmer næsten ikke og køler klart
bedre.Og da du har et Ti4600 kan du jo bruge medfølgende ram sinks.
Havde selv problemer med jeg ikke kunne clocke mit Ti4200 ret meget og
troede det ville hjælpe med den TT VGA køler.Men ak nej.Har så fundet ud af
at ram'ene bliver meget varme og de klart sætter en begrænsning.Min løsning
var at sætte en 80mm blæser til at blæse kold luft henover ram'ene.Nu kan
jeg fint clocke uden problemer...
Så tror du skal sørge for god køling på dine ram på Ti4600.Tror desværre
ikke de ram sinks er nok alene men prøv dig frem..

=)

Carsten

Fra : Peet - DK

Dato : 25-08-02 15:39

"Peter H. Bech" <admin@phb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogen der har erfaringer med denner her :
>
> Thermaltake GeForce 4 Performance cooler

Tror næppe det er køling af GPU der er er problemet, standard køler er
rigelig køling til et IKKE overclocket kort. Ellers er det defekt.

Led efter andre rødder til ustabilitet fx. ram, biosopdatering, drivere osv.

--
Peet - DK
Right now im suffering from memory loss and deja vu at the same time.

Fra : Peter H. Bech

Dato : 25-08-02 18:33

Det ser ud til at det alligevel er GPU temperaturen den er gal med. Har lige
lånt en bordblæser og åbnet kabinettet så den kunne blæse ind på kortet.
3Dmark kørte perfekt for første gang nogensinde! Score: 10551

/Peter

Fra : Carsten Matzon

Dato : 25-08-02 19:03

> [...]
> lånt en bordblæser og åbnet kabinettet så den kunne blæse ind på kortet.
> 3Dmark kørte perfekt for første gang nogensinde! Score: 10551

Øøøh.... Kan da ligeså godt være ram der var for varme... Dete problem havde
jeg...

Carsten

Fra : DWM

Dato : 25-08-02 19:29

> Det ser ud til at det alligevel er GPU temperaturen den er gal med. Har lige
> lånt en bordblæser og åbnet kabinettet så den kunne blæse ind på kortet.
> 3Dmark kørte perfekt for første gang nogensinde! Score: 10551

Det betyder ikke nødvendigvis at det er GPU tempen den er gal med.
Det kunne ligeså vel være dårligt airflow i kabinettet.

/Kenneth Iversen

Fra : Peter H. Bech

Dato : 25-08-02 19:59

Tak for hjælpen
Det er enten GPU eller ram der sveder. Airflow'et har jeg ordnet med et
luftudsug i kabinettet. Inden jeg gjorde det, var bundkortet og CPU'en
nemlig også for varm.
Sikke en sommer!

Over and out
Peter