Forskellige mærker i access points og pc c~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-08-02 10:06

Jeg har hørt en fugl synge om at hvis man fx. har et D-Link access point
samt fx. et Farallon SkyLine PC card samt et Avaya PC card, så kan man
ikke slå 128 bit krypteringen til i D-Link'en ?! Grunden til at man ikke
kan det er at D-Link'en har sin egen standard for 128 bit kryptering det
har Avaya også - men de er ikke nødvendigvis ens.

Det eneste der er ens er 802.11b standarden.

Er det rigtigt eller har jeg ikke hørt ordentlig efter ?

Det ville ihvertilfælde opklare en del af de problemer jeg har haft med
et sådant netværk.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : ZipZap

Dato : 25-08-02 17:36

> [...]
>
> Det eneste der er ens er 802.11b standarden.
>
> Er det rigtigt eller har jeg ikke hørt ordentlig efter ?

Jeg mener at 128 bit ikke er Wi-Fi standard og derfor kan de forskellige
produkter ikke 'snakke' sammen.
Vælg 64 bit, der er der Wi-Fi standard.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-08-02 08:43

ZipZap <ZipZap_NoSpam_@c.dk> wrote:

> Jeg mener at 128 bit ikke er Wi-Fi standard og derfor kan de forskellige
> produkter ikke 'snakke' sammen.
> Vælg 64 bit, der er der Wi-Fi standard.

Det er ihvertilfælde ikke korrekt for på Gold cardet fra Avaya står WiFi
og det skulle være 128 bit, hvorimod silver cardet er 64 bit.

Nu har jeg imidlertid testet det et par gange og slår jeg krypteringen
til i D-Link access pointet - både med 64 og 128, så kan jeg ikke komme
på netværket med hverken de 2 Avaya kort eller mit Farallon kort.

Noget kunne tyde på at Avaya og D-Link har hver deres måde at kryptere
på og de er ikke kompatible.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 26-08-02 09:24

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
[snip]

> [...]
> på netværket med hverken de 2 Avaya kort eller mit Farallon kort.
>
> Noget kunne tyde på at Avaya og D-Link har hver deres måde at kryptere

.... og så til min nye kæphest:

Selv om du nu kunne få den fine WEB kryptering til at virke, ville jeg nok
vælge at lave en yderligere kryptering "overpå". Du kan evt. læse hvorfor i
dk.edb.sikkerhed.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-08-02 09:44

Stig Meyer Jensen <stig@mine_3_initialer.dk> wrote:

> [...]
> vælge at lave en yderligere kryptering "overpå". Du kan evt. læse hvorfor i

Hvor længe skal jeg tilbage ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 27-08-02 23:38

> Hvor længe skal jeg tilbage ?

Se i gruppen OSS, som findes her:
<http://a.area51.dk/sikkerhed/>

Eller mere specifikt:
<http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#wireless>

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-09-02 09:51

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
[snip]

> Hvor længe skal jeg tilbage ?

Jeg kan såmænd heller ikke lige finde det igen.

Se fx. http://80211b.weblogger.com/weak.defense.html istedet.