Harddisk genkendes som slave
Fra : Snip

Dato : 24-08-02 22:13

Efter lynnedslag har jeg rokeret en del rundt med harddisken på
forskellige maskiner. Nu er den isat i dens oprindelige maskine, men
bios vil kun kende den som primary slave. Jumper m.m. skulle sidde
korrekt.
Hjælp?

Konfiguration:
Win98 se
PC 256 MB ram
Microstar KT133 ATA100 Motherboard
CPU Athlon Thunderbird 900Mhz
Seagate Harddisk ATA 100 30,5 GB
Radeon 7200 32MB grafikkort
Soundblaster live lydkort
ADSL (TDC)

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-02 22:14

"Snip" <snip@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige maskiner. Nu er den isat i dens oprindelige maskine, men
> bios vil kun kende den som primary slave. Jumper m.m. skulle sidde

Prøv at sæt disken sidst på kablet??

Også med mit bundkort.. Gider den heller ikke før den sidder forenden af
kablet. Selvom jumperne er sat korrekt...

Fra : Snip

Dato : 24-08-02 23:14

Bjarke Hansen wrote:

> Prøv at sæt disken sidst på kablet??

Har jeg prøvet. Men gør det egentlig så meget at den står (alene) som
slave?
--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Jens Petersen

Dato : 25-08-02 10:20

On Sun, 25 Aug 2002 00:14:18 +0200, "Snip" <snip@post8.tele.dk> wrote:

>Har jeg prøvet. Men gør det egentlig så meget at den står (alene) som
>slave?

Næ. Bare det virker.

--
Jens

Oh yeah, I'll tell you something I think you'll understand.