Det ondeste/tungeste riff nogensinde
Fra : Kong Kent

Dato : 24-08-02 16:42

Sidder og bliver helt nostalgisk da jeg lige nu hører Machine Heads
åbningsnummer "Davidian" på deres debut-skive "Burn My Eyes" og outroen på
den sang huser jo noget af det tungeste guitar nogensinde lavet i
heavy-metallens historie.

Så var det jeg kom til at tænke på hvem der havde lavet "det
ondeste/tungeste". Ikke nødvendigvis det bedste, men bare det der er SEJEST
af alle tunge riffs.

Davidians outro er bestemt en kandidat, men Sepulturas "We Who Are Not As
Others" på "Chaos A.D." albummet har også en uhyggelig tung guitar, ligesom
30 sek. inde i åbningsnummeret på Panteras skive "Far Beyond Driven" også
byder på noget rigtig gruvækkende guitarspil. (nummeret hedder "Strength
Beyond Strength").

Nogen der har andre bud?

Vi skal jo nok nogle år tilbage, for nutidens "nu-metal" i form af Slipsnot,
KoRn, Coal Chamber, Blink182 og de andre wanna-be's har ligesom ikke beriget
os med særlig mindeværdig musik. Desværre...

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-08-02 17:09

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message

> [...]
beriget
> os med særlig mindeværdig musik. Desværre...

KoRn har da eksisteret et par dage efterhånden. Desuden er det ikke særlig
labert at nævne dem i samme sætning som Blink 182 ...

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Kong Kent

Dato : 24-08-02 19:36

> KoRn har da eksisteret et par dage efterhånden. Desuden er det ikke særlig
> labert at nævne dem i samme sætning som Blink 182 ...

Jeg har også deres debutskive, men er slet ikke imponeret over dem. De er
kedelige og kører mest på forsangeren Davis' problematiske barndom osv...
imaget er alt de kører på, akkurat ligesom de andre nævnte bands. Grunden
til jeg nævner Blink182 i samme sætning er for at understrege min skuffelse
over nu-metal.

Fra : -V-

Dato : 24-08-02 17:12

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åbningsnummer "Davidian" på deres debut-skive "Burn My Eyes" og outroen på
> den sang huser jo noget af det tungeste guitar nogensinde lavet i

Fedt nummer, desværre holder resten af skiven ikke åbningsnummerets høje
standard.

[snip]

> [...]
beriget
> os med særlig mindeværdig musik. Desværre...

Nu-metal? Nærmere 'no-metal'.

Pisse god post, du der fandt på.
Mit (første) bud er Slayer's 'Postmortem' fra K l a s s i k e r e n Reign in
Blood.
Dét er nemlig i orden.
Ellers kunne 'Mandatory Suicide' fra South of Heaven være et bud.

Eller hvad med Anthrax' 'Among the Living'?
Eller Candlemass' 'Mirror Mirror'?

Eller hvilketsomhelst nummer fra et af de nyere norske blackmetal bands, som
jeg ikke tør at høre. Der er godtnok ikke nogen stavkirker i min umiddelbare
nærhed, men alligevel.

-V-

Fra : René Eske Jensen

Dato : 24-08-02 18:46

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
> Blood.
> Dét er nemlig i orden.
> Ellers kunne 'Mandatory Suicide' fra South of Heaven være et bud.

Nu vi er i gang med Slayer bør man ikke overse "Seasons in the Abyss"
albummet. Slayers absolut bedste album hvad angår samspil. Slayer er/var
iøvrigt et lækkert sammensat band, med to lead guitars, en basist/sanger og
en trommeslager (selv om man godt kunne tro at der var to på Seasons in the
abyss!). Det fungere rigtigt godt med to lead guitarister, de suplere
hinanden rigtigt godt. Albummet er iøvrigt spækket med guitar soloer/dueter,
de fleste af dem godt nok hverken tunge eller onde, men nærmere rigtigt fede
og hidsige.

Mvh. Rene

Fra : Kong Kent

Dato : 24-08-02 19:47

> [...]
som
> jeg ikke tør at høre. Der er godtnok ikke nogen stavkirker i min

Der er jeg ikke helt enig med dig. Det norske blackmetal har nogle få
rigtige gode bands såsom Emperor, Darkthrone, Mayhem, Dimmu Borgir osv., og
jeg ejer da også over 30 af den slags cd'ere og forguder dem (kan man sige
det om black-metal *GG*) men onde tunge riffs præsterer de sq sjældent.

Black-metal skal være skingert og fremfor alt pissehurtigt. Den disciplin
mestrer nordmændene til UG+, men tunge onde riffs er ikke deres speciale.
Slet ikke i samme kategori som Pantera, Slayer, Sepultura (Max æraen),
Machine Head osv...

Men, det er jo bare min individuelle mening :)

Fra : -V-

Dato : 25-08-02 08:15

> [...]
> mestrer nordmændene til UG+, men tunge onde riffs er ikke deres speciale.
> Slet ikke i samme kategori som Pantera, Slayer, Sepultura (Max æraen),

Listen, jeg har for nyligt opdaget et svensk band, som hedder Opeth.
Jeg har ikke hørt andet, siden jeg fandt deres plader. Det er vel også en
slags progressiv dødsmetal, selvom det ikke helt er dækkende.

Er der andre der kender Opeth, og som evt. har forslag til lignende bands?

-V-

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 25-08-02 12:05

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
>
> Fedt nummer, desværre holder resten af skiven ikke åbningsnummerets høje
> standard.

Helt uenig. Hvad med Old, Death Church, I'm Your God Now og Block? Jeg
synes virkelig at det er en overset plade - og meget bedre end deres 2.
hvor det faktisk kun er Ten Ton Hammer (meget simpel) og Blod of the
zodiac som jeg synes er fede.

Men nu er det selvfølgelig også yndlingsbandet så jeg er måske lidt
'farvet'

> [...]
> Blood.
> Dét er nemlig i orden.
> Ellers kunne 'Mandatory Suicide' fra South of Heaven være et bud.

Ja, de er oplagte. Man kan dog desværre godt høre at de ældre slayer
skiver ikke er så godt produceret som de nye. Kunne sq godt tænke mig at
høre f.eks. Postmortem mixet som på Diabolus in Musica.

Godt med noget metal i d.k.m - nogen der skal til Disturbed/KoRn her på
tisdag?

anr

"[To Start Press Any Key] Where's the ANY key?"
-Homer Simpson

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 26-08-02 00:33

Er der egentlig en her der kan skaffe mig en sætliste fra Machine
Heads fantastiske koncert sidst de var på Roskilde ? Jeg mener det var
i 99 ?

Det er godt nok off-topic, men jeg tænkte der var gode chancer i denne
tråd

Fra : -V-

Dato : 26-08-02 00:58

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en meddelelse

> Helt uenig. Hvad med Old, Death Church, I'm Your God Now og Block?

Jeg har nu hørt pladen igennem igen. Måske gav jeg den ikke fuld credit i
min tidligere post. Lad mig korrigere mig selv: der er flere gode numre på
albummet, bl.a. 'Old' og 'Block'.
Dog synes jeg stadig at det er en ret ujævn plade, som ikke er specielt
sammenhængende, qualitywise.

Så Andreas, du får *lidt' ret.

-V-

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 26-08-02 07:47

> [...]
> albummet, bl.a. 'Old' og 'Block'.
> Dog synes jeg stadig at det er en ret ujævn plade, som ikke er specielt

Nu er det jo også deres første. Godt at høre

anr

"I'm starving! Mom, can we go Catholic, so we can get communion
wafers and booze?"
-Bart Simpson

Fra : Spliff

Dato : 24-08-02 18:18

"Kong Kent" skrev i en meddelelse

> [...]
> byder på noget rigtig gruvækkende guitarspil. (nummeret hedder "Strength

Ofte syntes jeg det er de mest enkle riffs der vinder.
Ministry's "NWO" er da for ondt.
Jeg har også en lille forkærlighed for startriffet i "Woodoo" med Body
Count.
Og nu vi er ved Ministry så er Lard's startriff i sangen
"War Pimp Renaissance" også en et af mine favorit-riffs.
I øvrigt syntes jeg at Sepultura's "Roots Bloody Roots" er et
monsterriff.
Det er utroligt men det er bare en tone,
men det rykker som intet andet.(for mig,altså).
Interessant tråd du har startet.:)

Fra : Kong Kent

Dato : 24-08-02 19:41

> [...]
> Og nu vi er ved Ministry så er Lard's startriff i sangen
> "War Pimp Renaissance" også en et af mine favorit-riffs.

Skummelt. Jeg har langt over 400 metal-cd'ere stående i min cd-reol og ikke
én er med Ministry. Jeg har altid vidst at de eksisterede, men jeg valgte
dem bare tidligt fra, for jeg har den mani med, at hvis jeg er vild med et
band skal jeg have ALLE deres udgivelser. Så jeg valgte dem fra, og kan nu
se det er en fejltagelse. Må hellere lige tjekke op på de sange du nævnte.

> Interessant tråd du har startet.:)

Takker. Lad os se hvordan den udvikler sig, og hvilke sange vi ikke har i
vores samlinger og som ifølge alle de andre bare SKAL anskaffes :) (kan
allerede nu se, at jeg skal have et par Ministry albums hjem i reolen)

Fra : Spliff

Dato : 25-08-02 00:43

kan
> allerede nu se, at jeg skal have et par Ministry albums hjem i reolen)
>
> Skynd dig ned og køb Psalm 69,
og The Mind Is Terrible Thing To Taste.
De er gode at starte med.

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-08-02 15:28

Spliff wrote:
> "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
>>

> kan

> og The Mind Is Terrible Thing To Taste.
> De er gode at starte med.

Psalm 69 er en klassiker som ingen metal samling burde være foruden.

Michael

Fra : Rune

Dato : 24-08-02 18:49

Therion - The wild hunt

Fra : -V-

Dato : 25-08-02 01:29

"Rune" <nielsrune@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Therion - The wild hunt

Hov!
Therion dukker op....

Jeg har en udgave af ABBA's 'Thank You for the Music' med Therion, og det er
hurtigt.

Men er resten af deres egen produktion også tung?

-V-

Fra : Enzo

Dato : 25-08-02 07:45

> [...]
er
> hurtigt.
>
> Men er resten af deres egen produktion også tung?

Der er ret stor forskel på de første Therion-ting og de sidste. Deres første
cd'er siger mig ikke så meget, som jeg husker det er det rimelig traditionel
death/power metal. I løbet af de sidste 4 cd'er har de dyrket den gotiske
metal mere og mere, og det er sindssygt fedt. Det kræver dog, at man finder
blandingen af kormusik og metal effektiv.

Fra : Jesper Barrit

Dato : 24-08-02 19:05

Hej Hej !

Jeg har altid haft en svaghed for Pantera, specielt riff'et i "Respect" ...

Mvh Jesper Barrit

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 25-08-02 09:01

The weakest link "Jesper Barrit" <midi@mail1.stofanet.dk>, dared to
write this anyway:

>Hej Hej !
>
>Jeg har altid haft en svaghed for Pantera, specielt riff'et i "Respect" ...
>
>Mvh Jesper Barrit

Are you talking to meeeeeeee?

Fra : Peter

Dato : 24-08-02 23:21

In article <ak89ge$d9s$1@news.cybercity.dk>, kongkent@anarki.dk says...
> Så var det jeg kom til at tænke på hvem der havde lavet "det
> ondeste/tungeste". Ikke nødvendigvis det bedste, men bare det der er SEJEST
> af alle tunge riffs.

Den mest ekstreme musikform (hurtigst, vildest & etc.) findes i Techno-verdenen, betegnet som
"Gabber", her tænker jeg på grupper som: Quindoor, Bakalla, Trash Enemy H.Q, Stereoid,
Liquidator, C-Tank, Cellblock X.
Dette er ganske vist ikke med noget "rif/ guitar", men tilgengæld betydeligt vildere/ hurtigere
end noget death/ black-metal & nu har du nogle navne og søge på.

En god del af dagens Gabber primært fra Tyskland/ Holland, indeholder de mest ekstreme
"maskinlyde" og mellem 300 - 400 bpm, hvilket er så hurtigt at såfremt en trommeslager skulle
nå blot i nærheden af dette, ja så ville armene sgu nok ryge af

Prøv evt følgende link:
http://www.ishkur.com/features/music/guide.htm
Vælg menu "hardcore" når numrene er loaded.

Numrene, der kan høres er dog et par år gamle og ikke så hurtige som idag, men de skulle give
et godt et indblik.

Vælg Hardcore - gabber eller terrorcore, noize, digital, speedcore

Jeg kan kun sige velkommen til en ny verden inden for musik. Nogle jeg kender, der igennem
mange år havde hang til Deathmetal konverterede til Techno - Gabber fordi de ikke kunne få det
vildt nok.

mvh Peter

Fra : Enzo

Dato : 24-08-02 23:43

> [...]
kender, der igennem
> mange år havde hang til Deathmetal konverterede til Techno - Gabber fordi

Et "ondt" riff har intet med hurtighed at gøre. Musik kan ikke måles i
hastighed.

Fra : AJC

Dato : 25-08-02 00:23

"Enzo" <anso@tdcspace.dk> wrote in message
> kender, der igennem
> de ikke kunne få det

> Et "ondt" riff har intet med hurtighed at gøre. Musik kan ikke måles i
> hastighed.

Korrekt, men nu er det jo heller ikke lige musik I diskuterer i denne tråd!

Mvh
AJC.

Fra : Enzo

Dato : 25-08-02 00:28

> Korrekt, men nu er det jo heller ikke lige musik I diskuterer i denne
tråd!

> Mvh
> AJC.

Hvis det er humoristisk ment, så var den for nem. Hvis det ikke var
humoristisk ment, så: Jo.

Fra : Kong Kent

Dato : 25-08-02 00:55

> Korrekt, men nu er det jo heller ikke lige musik I diskuterer i denne
tråd!

pff! Mage til latterlig kommentar skal man lede længe efter. Hvis ikke man
har noget fornuftigt at bibringe en debat, så skal man holde sin mund. I
dette tilfælde har vedkommende ikke lært det hjemmefra, så jeg agerer lige
forældre for den kære AJC:

"Tale er guld, tavshed er sølv!"

I dit tilfælde ville jeg godt sponsere lidt sølv hvis du gad holde din
mangel på viden for dig selv :)

Fra : Spliff

Dato : 25-08-02 01:38

"AJC" <benny@abba.se> skrev i en meddelelse news:3d681559$0$87307

> Korrekt, men nu er det jo heller ikke lige musik I diskuterer i denne
tråd!

> Har vi nu fået en mere i gruppen,
som absolut skal definere kvalitetsmusik
for os andre?
En snak om metal er lige hvad vi har brug for
oven på disse dansktop diskussioner vi har haft.

Fra : -V-

Dato : 25-08-02 01:55

"Spliff" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> tråd!

> for os andre? En snak om metal er lige hvad vi har brug for
> oven på disse dansktop diskussioner vi har haft.

Tag dig ikke af AJC.
Han er sur, kedelig og så kan han ikke lide andre mennesker, fordi de (i
modsætning til ham selv) har snavsede, bakteriebefængte hænder.

Eneste gode ved ham (so far) er hans mailadresse.

-V-

Fra : Peter

Dato : 25-08-02 09:47

> Et "ondt" riff har intet med hurtighed at gøre. Musik kan ikke måles i
> hastighed.

Meget Gabber er hvis man kan bruge den definition:
Ond og kold destruktiv maskinmusik.
Prøv evt. at læse nogle af Iskur's definitioner af genrerne inden for Techno. Den der hed
"Noize" gav mig et billigt grin, ret rammende

Jeg er ret sikker på at selv den mest loyale death-metal freak, må erkende at grænserne blev
flyttet ganske meget. Gabber genren er f... extrem.

Såfremt der er en kontinuert rytme konstant eller over en kort periode kan dette måles i BPM
(Beats Per Minute), hvor meget Gabber idag passerer 300 bpm.

mvh Peter

Fra : Kong Kent

Dato : 25-08-02 09:49

> [...]
dette måles i BPM
> (Beats Per Minute), hvor meget Gabber idag passerer 300 bpm.

Men selvom 'gabber'-stilen virkelig *er* destruktiv og forbandet hurtig har
det absolut *INTET* med denne tråd at gøre. Et ondt/tungt riff er ikke
destruktivt musik, men derimod en skøn kombination af noder der giver et
stykke musik der bare styrer for vildt. Det er når man har problemer med at
holde hænderne og det lange hår i ro pga. det møgfede stykke musik der
blæser ud af højtalerne.

Ikke et eller andet destruktivt maskin-musik. Det hører til i en anden tråd.
Her taler vi HEAVY-METAL når det er allertungest. :)

Fra : Lars

Dato : 25-08-02 10:04

> Ikke et eller andet destruktivt maskin-musik. Det hører til i en anden tråd.
> Her taler vi HEAVY-METAL når det er allertungest. :)

Jeg beklager da hvis jeg var OT. Mine motiver for at svare var dog, at med forspørgslen
"ond/tung", så passede gabber ind.
Min er erfaring er som nøvnt at nogle eks. death-metal freaks, der ikke syntes at deres musik
"styrede vildt" nok, fandt et alternativ.
Og det kunne jo være at nogle af gruppens læsere, var glad for indlæget med link osv. idet
dk.kultur.musik jo jvf. nedenstående fundats handler om dette:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.kultur.musik

mvh Peter

Fra : Kong Kent

Dato : 25-08-02 11:10

"Lars" <lc@get3net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med link osv. idet
> dk.kultur.musik jo jvf. nedenstående fundats handler om dette:

Jamen det var skam heller ikke for at være grov, at jeg afviste det
gabber-sjov. Det er bare fordi topic oprindeligt var det tungeste og ondeste
RIFF. Ikke noget med bpm og hvor destruktivt musikken skal være. Essensen
ligger i ordet riff.

Det er den voldtunge guitar vi skal have fat i. Og helst det allertungeste
riff af dem alle :)
Her kan et supergejlet voldtunet keyboard aldrig nogensinde følge med *GG*

Fra : Peter

Dato : 25-08-02 15:02

Fra : thch

Dato : 28-08-02 04:02

"Peter" <p@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Den mest ekstreme musikform..

Hvad med harsh-noise, japanoise, og hvad det ellers kaldes?
Selvom de fleste nok ikke vil kalde det musik.
www.mp3.com/sickness er et godt eksempel på den genre. Rendyrket
støj, ikke noget med danserytmer og melodi her. :)

Fra : Peter

Dato : 28-08-02 17:48

> [...]
> www.mp3.com/sickness er et godt eksempel på den genre. Rendyrket
> støj, ikke noget med danserytmer og melodi her. :)

Hej, jeg prøvede linket for at høre nærmere. Jeg konstaterede at det (Sichness) iøvrigt er
endnu en genre inden for Techno, (ham Ishkur må hellere opdatere hans side) jeg kunne desv.
ikke streame nogle af numrene, så det må jeg have tilgode

Peter

Fra : thch

Dato : 29-08-02 02:43

> Hej, jeg prøvede linket for at høre nærmere. Jeg konstaterede
at det
> (Sichness) iøvrigt er endnu en genre inden for Techno

Hehe... Hvad i alverden fik dig til at konstatere det? Jeg tror
Sickness vil blive meget fornærmet hvis du kalder hans "musik"
for Techno :)

Der er også nogle Sickness mp3'er på www.noisemp3.com

Fra : Peter

Dato : 29-08-02 22:09

> Hehe... Hvad i alverden fik dig til at konstatere det? Jeg tror
> Sickness vil blive meget fornærmet hvis du kalder hans "musik"
> for Techno :)

Hmm, fordi det på mp3.com var placeret under "electronic" som andet Techno.
Ydermere er "Noise" en kategoriseret genre inden for techno. Så derfor.

Se evt.

Fra : thch

Dato : 30-08-02 11:46

"musik"

> Hmm, fordi det på mp3.com var placeret under "electronic"
> som andet Techno.

Så har du set forkert. Noise er ikke placeret som "andet techno".
Desuden er noise genren lidt fejl placeret på mp3.com. Noise er
ikke nødvendigvis elektronisk, så egentligt burde det ikke ligge
under "electronic". Men et eller andet sted skal det jo ligge.

> Ydermere er "Noise" en kategoriseret genre inden for techno. Så
derfor.

Kun på den ishkur site. Måske er det noisecore han mener. Der er
forresten også noget der hedder noise/noisecore inden for
rock/metal, så derfor er rock/metal=techno? ;) ...men prøv at lav
en tråd på http://pub61.ezboard.com/bnoiseboard433 med
overskriften "Sickness is techno", eller "noise is a techno
genre", det kunne være sjovt at se hvordan de reagerer :)

> http://www.ishkur.com/features/music/guide.htm

Læs hans disclaimer. Du skal ikke tage den site seriøst. Han
tager pis på mange af genrerne, nogle er forkert kategoriseret,
nogle er delvist forkert beskrevet, og nogle har misvisende lyd
eksempler. (Venetian Snares er forresten nærmere idm og
breakcore, end det som ishkur kalder "noize")

Fra : thch

Dato : 30-08-02 12:06

"thch" <no.spam@no.spam> skrev i en meddelelse

> Kun på den ishkur site.

Hov, jeg tjekkede lige. Han har ikke lagt "Noize" under "Techno"
aligevel.

....hm, og "New Age" under "Techno", hehe, skørt :)

Fra : Peter

Dato : 30-08-02 20:11

> Hov, jeg tjekkede lige. Han har ikke lagt "Noize" under "Techno"
> aligevel.
>
> ...hm, og "New Age" under "Techno", hehe, skørt :)

Enya, New Age under Techno, er rigtig nok en fejlkategorisering, men hardcore genren, inclusive
gabber, noize etc. ER under kategorien Techno.

Min baggrund er, at jeg har fulgt Techno musikkens udvikling siden 1988 og dermed de mange
stilarter der er kommet til.

Summasumarum: Du er velkommen til at tro noget andet vedr. kategorisering af stilarter, det er
mig ligegyldigt.

Peter

Fra : thch

Dato : 30-08-02 21:09

"Peter" <p@get2net.dk> skrev
> Summasumarum: Du er velkommen til at tro noget andet vedr.
> kategorisering af stilarter, det er mig ligegyldigt.

Det er ikke et spørgsmål om tro. Fakta er at harsh-noise (f.eks
Sickness) og japanoise (Merzbow, Masonna, Incapacitants, osv) er
IKKE techno, og har aldrig været det. Du er den første jeg har
stødt på som har forvekslet de 2 (meget forskellige) stilarter
med hinanden. Det er rigtigt nok ligegyldigt hvad du TROR er
noise, men du skal bare være forberedt på at hvis du møder en som
ved lidt om det, og du siger noget ala "nå ja, Merzbow, ham
techno fyren fra japan..", så kommer du nok ud i et mindre
forklarings problem, eller også griner han bare af dig

Fra : Peter

Dato : 30-08-02 22:01

In article <3d6fd045$0$159$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, no.spam@no.spam says...
> [...]
> techno fyren fra japan..", så kommer du nok ud i et mindre
> forklarings problem, eller også griner han bare af dig

Jeg beklager, men du læser tilsyneladende dårligt, så jeg ser ikke nogen grund til at fortsætte
debatten, idet grundlaget for denne er blevet meningsløst.

Peter

Fra : thch

Dato : 30-08-02 22:31

"Peter" <p@get2net.dk> skrev
> Jeg beklager, men du læser tilsyneladende dårligt, så jeg ser
> ikke nogen grund til at fortsætte debatten, idet grundlaget for
> denne er blevet meningsløst.

hehe... ja, jeg håber da at jeg har misforstået dig. Du skrev at
"det (Sickness) iøvrigt er endnu en genre inden for Techno".
Mener du at Sickness producerer numre i en genre inden for
Techno? Ja eller nej?

Accepterer du at der eksisterer en noise-genre uafhængigt af
techno-genren? Ja eller nej?

"Hvis det er fakta, så benægter jeg fakta" (citat - en eller
anden dansk politikker)

Fra : Peter

Dato : 02-09-02 23:21

> Mener du at Sickness producerer numre i en genre inden for
> Techno? Ja eller nej?

Det kan jeg egentlig ikke vide, idet jeg ikke har hørt omtalte nr. Det var blot en formodning
jeg skrev.

> Accepterer du at der eksisterer en noise-genre uafhængigt af
> techno-genren? Ja eller nej?

Ja da. Der kunne for den sags skyld være opstået en "noise" afart inden for country etc.
fornylig.
Som nævnt er min baggrund stort set 100% Techno og de genrer der er inden for dette felt.

mvh Peter

Fra : thch

Dato : 03-09-02 19:33

> Det kan jeg egentlig ikke vide, idet jeg ikke har hørt omtalte
nr.
> Det var blot en formodning jeg skrev.

ok, jeg troede der lå noget dybere bag, så derfor "overfaldte"
jeg dig ;) ..jeg gav jo bare mit bud på "mest ekstreme
musikform", og kunne ikke lige forstå hvorfor det skulle sættes i
forbindelse med techno, især når du slet ikke havde hørte det. :}

Fra : thch

Dato : 05-09-02 12:00

...hov, jeg fik lige lyst til at skrive et forsinket follow-up..

"Peter" <p@get2net.dk> skrev

> Ja da. Der kunne for den sags skyld være opstået en "noise"
afart
> inden for country etc. fornylig.

Hehe, ja, samme problemstilling, blot "techno" skiftet ud med
"country"... eller tænk hvis noget lignende skete for gabber (nu
tager jeg lige lidt pis på dig) ;) Forestil dig hvis Dolly Parton
fandt på en ny slags country og kaldte det for gabber (eller
"gabbar", li'som "noise" og "noize" er stavet forskelligt) og der
så kom en country fan og konstaterede at Cellblock X er country,
med en henvisning til Dolly's Gabbar Country Site, og han har
hørt country siden 1955, så derfor er du velkommen til at tro
noget andet, det er ham ligegyldigt

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 25-08-02 09:02

The weakest link "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>, dared to write this
anyway:

> [...]
>KoRn, Coal Chamber, Blink182 og de andre wanna-be's har ligesom ikke beriget
>os med særlig mindeværdig musik. Desværre...

Selvom at den er oplagt skal den lige nævnes. Black Sabbath - Iron Man

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 25-08-02 12:35

Thomas Lund Hansen wrote:

> The weakest link "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>, dared to write this
> anyway:

> Selvom at den er oplagt skal den lige nævnes. Black Sabbath - Iron Man

Hmm, ja i et par årtier var der kun ét Heavy musikband - Into The Void,
Lord Of This World, Symptom Of The Universe, *Black Sabbath*, Hole In
The Sky, etc.,etc.

Andre kandidater:

Helmet - In The Meantime
Overkill - Scullcrusher

hvm

Fra : Martin Helbo

Dato : 25-08-02 12:52

> [...]
> åbningsnummer "Davidian" på deres debut-skive "Burn My Eyes" og outroen på
> den sang huser jo noget af det tungeste guitar nogensinde lavet i

Vil lige vove at tilføje Metallica - For whom the bell tolls, men det er vel
også bassen der for lidt extra i introen.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-08-02 15:31

Kong Kent wrote:
> [...]
>
> Så var det jeg kom til at tænke på hvem der havde lavet "det
> ondeste/tungeste". Ikke nødvendigvis det bedste, men bare det der er

For mange år siden var der et amerikansk HArdcore band der hed Uncle Slam
som lavede nogle ret tunge riffs. Desværre var de ikke så kendte i Europa.

Mit bud på det basolut fedeste/tungeste/ondeste riff er Bolt Throwers "
World Eater" simpelthen et mesterværk.

Michael

Fra : Spliff

Dato : 25-08-02 15:59

For at bevæge mig lidt udenfor metalgenren (undskyld)
vil jeg gerne fremhæve Dead Kennedy's
"Cesspool in Eden".
Selvom det "kun" er punk,så syntes jeg det er meget dystert.
Genialt,som han bruger akkorder til at spille
melodilinjer.
Gjorde mig sur,fordi jeg ikke selv havde tænkt
på det før.:)

Mvh Spliff

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 25-08-02 17:40

Kong Kent wrote:
> Så var det jeg kom til at tænke på hvem der havde lavet "det
> ondeste/tungeste". Ikke nødvendigvis det bedste, men bare det der er
> SEJEST af alle tunge riffs.

Bassen 1 minut inde i System Of A Down - Suite Pee.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 25-08-02 18:37

Kong Kent wrote in dk.kultur.musik:

[...]

> Nogen der har andre bud?

1:50 inde i Dream Theater: The Glass Prison

[...]

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h

Fra : -V-

Dato : 26-08-02 00:38

"Henrik Bøgh" <this.email@does.not.work> skrev i en meddelelse

> 1:50 inde i Dream Theater: The Glass Prison

Nu stopper du.
Der kom *mit* yndlingsband lige på banen. Hvis du absolut skal hive et af
deres numre frem som tungt, så tag dog 'The Mirror' fra Awake.

-V-

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 26-08-02 00:35

On Sat, 24 Aug 2002 17:41:59 +0200, "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
wrote:

> [...]
>åbningsnummer "Davidian" på deres debut-skive "Burn My Eyes" og outroen på
>den sang huser jo noget af det tungeste guitar nogensinde lavet i

-klip-

Metallica, Disposable Heroes
Type O Negative, Every I love is dead.

Fra : -V-

Dato : 26-08-02 00:41

> [...]
> Så var det jeg kom til at tænke på hvem der havde lavet "det
> ondeste/tungeste". Ikke nødvendigvis det bedste, men bare det der er

Rammsteins 'Sehnsucht'?

Eller Die Krupps' 'To the Hilt' i Clawfingers remix?

-V-

Fra : _Moerch

Dato : 26-08-02 13:23

Hejson..
Mine personlige bud (ikke i prioritet)
1. At The Gates - Need
2. Kreator - Coma of Souls
3. Illdisposed - We Lie in the Snow
4. Napalm Death - Incinerator

De tungeste hilsner
_Moerch

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-08-02 19:05

> [...]
>
> Så var det jeg kom til at tænke på hvem der havde lavet "det
> ondeste/tungeste". Ikke nødvendigvis det bedste, men bare det der er

Jeg mener personligt, at "South og Heaven" med Slayer er et guldkorn. Det
riff kunne jo fandeme være skrevet af Lucifer selv.

Med ond hilsen

Up the irons!

Paul Gazel
På sin brors computer

Fra : Kong Kent

Dato : 26-08-02 19:47

> Jeg mener personligt, at "South og Heaven" med Slayer er et guldkorn. Det
> riff kunne jo fandeme være skrevet af Lucifer selv.

Jeg betvivler slet ikke dit postulat, for jeg er rørende enig med dig.
Slayer er indbefattet af ondskab, og som de altid siger i metal-genren "The
devil has all the great tunes". Det passer sq :)

Men det tungeste riff mener jeg stadig tilhører Sepultura i "We Who Are Not
As Others", tæt forfulgt af Machine Heads outro i sangen "Davidian". Fy for
pokker de guitarer er tunet langt ned. Det kan man ikke sige om "South Of
Heaven" som vel mere er melodisk end tung.

Fra : Prop

Dato : 30-08-02 18:57

Zero the Hero med Cannibal Corpse...

Dunno hvorfor, men det lyder bare for cool.

/Prop