Konto opsagt hos Tiscali?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-08-02 14:52

Er der andre der har oplevet at få nedlagt deres konto hos Tiscali?

Den 16.8 virkede rrubini@image.dk og rrasmussen@image.dk
ikke længere. Adresser vi har brugt i mange år.

Tiscali har opsagt kontoen ved en fejl, og oplyser nu at de er spærret i
tre år, og at der ikke er noget at gøre ved det.

En venlig tekniker er blevet sat på sagen efter min udelte vrede og
trusler om bål og brand.

Han sørgede for at jeg efter nogle dage kunne se i min mailbox, det var
i hvert fald meningen: "jeg har oprettet en ny mailbox til dig,
kodeordet er anderledes, og det er XXX:" ud fra de oplysninger har jeg
ikke kunnet se min mail endnu.

Vi har tidligere mistet vores undervisningsnetværk i flere måneder pga.
man havde givet vores forbindelse til en anden (adsl).

Jeg har opsagt min ADSL i forbindelse med en planlagt flytning, og havde
derfor hos Tiscali forventet nogle logistik problemer, men sagen er at
problemerne med mailkontoopsigelsen tilsyneladende er grundlagt for lang
tid siden.

Jeg fik oplyst, at da man konverterede, smuttede en forkert udløbsdato
med over, og derved blev min konto opsagt måneder før den stod til
betaling.

Hvordan får jeg adgang til at bruge mine sædvalige adresser igen?
Hvad stiller jeg op med Tiscali?
Jeg overvejer at flytte alle vores arrangementer til Telia, er det en
god ide?

vh Flemming Rubini

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-08-02 12:23

Hej Flemming Rubini, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> dig, kodeordet er anderledes, og det er XXX:" ud fra de
> oplysninger har jeg ikke kunnet se min mail endnu.

1. Er det samme adresse som en af de øverstnævnte?
2. Og/eller hvad bruger du som login/brugernavn?
3. Har du prøvet via webmail <http://webmail.tiscali.dk/>?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-08-02 12:43

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> 1. Er det samme adresse som en af de øverstnævnte?
så pyt da, de korrekte er:
rubini@image.dk
rasmussen@image.dk (alias til ovennævte)

Brugernavn: rubini@tiscali.dk

> 3. Har du prøvet via webmail <http://webmail.tiscali.dk/>?
Jo jo.
Men de har lukket for den.

vh Flemmin Rubini

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-08-02 15:21

> Brugernavn: rubini@tiscali.dk

Jeg formodede det også, men ville lige helgardere.

> Jo jo.
> Men de har lukket for den.

Forudsat du ellers anvender det tildelte kodeord er det i hvert fald
ikke hos dig, der er noget høvl.
Mit eneste gæt er, at store og små tegn skulle optræde i én forvirring
og et af dem måske er ombyttet (evt. under samtalen).

Hvis det er udelukket, ville jeg i din situation ringe til supporten og
forklare det. Kan du huske navnet på BOFH'en, der ville fikse det
midlertidigt, er det en god ting (TM) at nævne. Især fordi det jo er
ham og ikke en supporter, der har lavet kikset.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-08-02 18:40

> [...]
> midlertidigt, er det en god ting (TM) at nævne. Især fordi det jo er
> ham og ikke en supporter, der har lavet kikset.
De siger at det er umuligt, og at serveren hvor udløbne konti kommer
over på først kan åbnes efter tre år. Sic!

vh Flemming Rubini

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-08-02 22:18

Hej Flemming Rubini, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> De siger at det er umuligt, og at serveren hvor udløbne konti kommer
> over på først kan åbnes efter tre år. Sic!

Det lyder meget logisk med at udløbne konti ligger i frostboks i lang
tid (fx de 3 år). Men det er i mine ører ualmindelig klodset med et
system, hvor det slet ikke er muligt at hive en ud, hvis den er kommet
i fryseren ved en fejl.

Mit eneste gæt er, at det er noget, der er kommet sammen med NytSystem.
(Der er kommet meget bizart sammen med NytSystem, omend især et hold
fra Tiscali Danmark har gjort det indædt og flot benarbejde med at få
fjernet de mest oplagte irritationsfænomener, jf. ikke mindst
<http://funktioner.tiscali.dk/hosting/nyefunktioner.php>).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-08-02 22:20

> [...]

> fra Tiscali Danmark har gjort det indædt og flot benarbejde med at få
> fjernet de mest oplagte irritationsfænomener, jf. ikke mindst
Lasse oplyste mig, venlig mand i øvrigt, at man ved konverteringen kunne
se at min konto var blevet smidt over på det nye system, og at der så
var smuttet en udløbsdato med, jvf. Murphy's lov, det kan ikke ske,
fortalte han, men var sket.

vh Flemming Rubini

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-08-02 20:07

On Sun, 25 Aug 2002 13:42:59 +0200, spam@rubiniograsmussen.dk
(Flemming Rubini) wrote:

>så pyt da, de korrekte er:
>rubini@image.dk

Hvis ikke de har rettet op på fejlen, så er den ikke særlig god,

Gæt på mailserveren heder mail.tiscali.dk, slået op på
dk-hostmaster.dk (hvordan slår jeg mailserveren på et givent domæne op
i en DNS?)
|mail.tiscali.dk    600   CNAME
| cpmail.tiscali.dk
|cpmail.tiscali.dk    600   A
| 212.54.64.159

|Telnet cpmail.tiscali.dk 25

|220 cpmail.dk.tiscali.com ESMTP Service (6.0.053) ready
|helo mail
|250 cpmail.dk.tiscali.com
|mail from:<telt.dk@dik.dk>
|250 MAIL FROM:<telt.dk@dik.dk> OK
|rcpt to:<rubini@image.dk>
|250 RCPT TO:<rubini@image.dk> OK

Der kan sendes mail til box'en, så afsender får ikke nogen besked om
at mailen ikke når fram, det er ikke normalt at mail der er afleveret
til den server, der huser mailboxen, bliver brounchet (skide
besværligt ord) bare fordi den ikke bliver hentet.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.