Scanner starter ved lukning af PC
Fra : macbent

Dato : 23-08-02 19:22

Hej NG

Har købt og installeret en HP 4470c scanner, og det ser ud til at virke
efter hensigten det hele.
Har opdateret det medfølgende software fra deres hjemmeside osv.

Men hvorfor tænder scanneren når jeg slukker for PC'en, + at jeg kan så kun
slukke scanneren ved at tage strømforsyningen hel ud ????

Kører usb 1,1 og xp pro.

Håber nogen kan hjælpe

V H bent

Fra : Leif Pedersen

Dato : 24-08-02 12:36

Hej

Jeg har/haft samme problem, men efter at have skiftet det gamle P5A Bundkort
ud med et nyt ESC K7S5A med en Duron 1200, tænder scanneren ikke når man
lukker Win 2000 ned via start/luk computer, men hvis jeg lukker computeren
via tasten på tastaturet, tænder scanneren.
Har du prøvet at scanne dias og negativer, og hvilke resultat har du. Jeg
har fundet ud af det er bedst at gøre det i mørke.

Hilsen
leif-pedersen@mail1.stofanet.dk

Fra : macbent

Dato : 25-08-02 20:19

Hej Leif !

Det er da underligt med det tænd / sluk problem; nå men det får være til
senere.

Har kun prøvet et negativscan til nu, og det blev en anelse lysere end det
originale i papirudgaven.
Scanningen fra original papir til ny papirudgave ( via HP photosmart p1000 )
synes jeg giver et tab på ca. 10%, men det er vel også ok ?
Jeg har heller ikke brugt nogle programmer til at redigere med osv.

Det med at gøre det i mørke er vel for f......... ikke meningen.
Har du prøvet at lægge en tung bog oven på pladen når du scanner! Jeg synes
nemlig den buer en smule.

V H Bent