Find id, hvor der blev indsat?
Fra : Johan

Dato : 19-02-01 15:49

Hej

Jeg har et lille problem. Jeg vil gerne finde den auto_increment value af id
som blev lavet da jeg indsatte et id? Men hvordan?? Jeg har ikke rigtig
noget at søge på?!? Kan man ikke finde en funktion der giver ID?!?

mvh

Johan

Fra : Mads

Dato : 19-02-01 15:55

hvis du bruger mysql :

if ($result=mysql_query("select last_insert_id",$db)) {
      $id = mysql_result($result,0);
}

eller
mysql_insert_id - en php function

http://www.php.net/manual/function.mysql-insert-id.php

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-02-01 15:57

"Johan" <webmaster@ru94.dk> skrev
> [...]
> som blev lavet da jeg indsatte et id? Men hvordan?? Jeg har ikke rigtig
> noget at søge på?!? Kan man ikke finde en funktion der giver ID?!?

Manualen er din ven:
<http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php>

--
Jakob Andersen
<http://www.usenet.dk> - alt om usenet

Fra : Johan

Dato : 19-02-01 16:03

> Manualen er din ven:
> <http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php>

Takker, jeg havde liiiige overset den. Det kan jo ske når man sidder og er
lidt presset

mvh

Johan

Fra : Johan