ATX-kabinet lige under 40 cm højt?
Fra : Atcox

Dato : 23-08-02 08:52

Nogen som har et bud på ovenstående?

Jeg skal have anskaffet mig en ny maskine, men føler ikke for at begynde at
save
i computerbordet hvor der lige er 40 cm i højden på kabinetpladsen.

De fleste Codegen, mm. jeg har kigget på er 42-43 cm høje :(

Det kunne være fedt hvis nogle kunne anbefale en forhandler i
Københavnsområdet :)

Mvh,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-08-02 09:01

"Atcox" <aatcox@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> De fleste Codegen, mm. jeg har kigget på er 42-43 cm høje :(
>
> Det kunne være fedt hvis nogle kunne anbefale en forhandler i

Sådan een her måske?

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=592&page=1

Fra : Atcox

Dato : 23-08-02 09:37

> Sådan een her måske?
>
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=592&page=1

Som gerne må koste under en milliard. Så vil jeg hellere begynde at save :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-08-02 09:36

> Som gerne må koste under en milliard. Så vil jeg hellere begynde at save
:)

Specielt udstyr og kvalitet koster!

Hvad med at overveje et nyt skrivebord,, og købe et kabinet, der er til at
udbygge

Fra : Atcox

Dato : 23-08-02 09:45

> Specielt udstyr og kvalitet koster!

Ved det. Dette skal dog bare være en almindelig kontormaskine
som skal udstyres med et K7S5A og en Duron som erstatning
for vores efterhånden udbrændte K6-2 -maskine.

Dvs. lavpris og ikke alt for meget dyrt gejl, og da jeg har ok erfaring
med de billigere mærker som Codegen, havde jeg håbet på at kunne
finde hvad jeg skal bruge i den størrelsesorden.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-08-02 10:19

[posted and mailed]

> [...]
> erfaring med de billigere mærker som Codegen, havde jeg håbet på
> at kunne finde hvad jeg skal bruge i den størrelsesorden.

Aashima laver nogle billige kabinetter som ikke er så store. Jeg købte
et til min morfar og byggede en lille og billig K6-3 ATX maskine til
ham.

Jeg plejer at handle disse billige kabinetter hos Akademisk datasalg i
Aalborg, siden jeg bor i nærheden. Men de findes sikkert også andre
steder.

Her er to kabinetter de har på lager.
(Bemærk at det er B der angiver hvor højt kabinettet er i oprejst
tilstand. H er højden når det ligger på siden)

Snip fra www.akademisk-datasalg.dk

Aashima WTY100 Compact Midi 250W
Aashima WTY100S Compact Midi Silver 250W
(eneste forskel er at WTY har ensfarvet kabinet, mens S har en
sølvfarvet ting siddende ca. fra floppy og ned.)

Mål (B x H x D):
350 x 200 x 440 mm
Formfactor:
BAT, ATX, MicroATX og FlexATX
Pris 229,-

De har også andre modeller, men der står ikke dimensioner på, så der må
du lige en tur omkring Aashima's hjemmeside.

Mvh
Flemming

Fra : Atcox

Dato : 23-08-02 10:55

> Aashima WTY100 Compact Midi 250W
> Aashima WTY100S Compact Midi Silver 250W
> (eneste forskel er at WTY har ensfarvet kabinet, mens S har en
> sølvfarvet ting siddende ca. fra floppy og ned.)

Hvordan kunne jeg dog overse dem?

WTY100 ser da rimeligt fornuftigt ud.
Hvordan er det rent praktisk? Der skal som sagt ikke sidde det
helt store grej i. Aashima skriver noget om USB-porte på deres hjemmeside,
men jeg kan ikke helt gennemskue hvad de mener. Sidder de mon også i
fronten?

Det eneste jeg skal have siddende i som tapper meget strøm vil være min
Duron.
Der skulle 250W vel være nok?
Nogen som kender en forhandler i Københavnsområdet på dem?
Iflg. edbpriser er den eneste forhandler Compumail, som jeg da har brugt før
uden problemer, men jeg skulle gerne bruge det kabinet idag :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-02 10:30

"Atcox" <aatcox@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
>
> De fleste Codegen, mm. jeg har kigget på er 42-43 cm høje :(
>
> Det kunne være fedt hvis nogle kunne anbefale en forhandler i

Hvis du tager en tur ned af Falkonér alle kan du finde maskiner med
kabinetter lige omkring de 30cm høj.

Jeg hader at sgu sige det her, men de er faktisk nuttede.
Mener det var Fønix computer der havde dem og mener faktisk at det var ASUS
computere, så derfor smuttede jeg lige in på www.asus.com og voila.

http://www.asus.com/desktop/termp4/overview.htm

Ved ikke så om kabinettet er til at skaffe.

{posten blev skrevet i kronologisk rækkefølge}

--
Bjarke Andersen

Fra : Atcox

Dato : 23-08-02 10:58

> Hvis du tager en tur ned af Falkonér alle kan du finde maskiner med
> kabinetter lige omkring de 30cm høj.

Har været inde og snuse lidt, bl. a. hos Føniks og Datatel, men de kunne
ikke
hjælpe mig. Og da jeg er værnepligtig i Jylland har jeg desværre ikke tid
til at
tage den store tur på Falkonér Alle :(
Men ellers tak for hjælpen :)

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-08-02 12:54

> Jeg hader at sgu sige det her, men de er faktisk nuttede.
> Mener det var Fønix computer der havde dem og mener faktisk at det var
> [...]

"Form Factor: TriOptix"

Det er vist noget Asus selv har makket sammen, men ATX er det næppe?!

mvh
Kim Jensen

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 23-08-02 17:32

Jeg har lige købt et Antec Performance II kabinet i Computercity det er
39 cm højt og koster på tilbud 799 kr.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-02 12:23

"Niels Wang Hansen" <nilswang@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt et Antec Performance II kabinet i Computercity det er
> 39 cm højt og koster på tilbud 799 kr.

Ifl http://www.antec-europe.com/en_perf2_630.html er den da 44 cm.... Har du
målt føderne med?

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 25-08-02 06:30

On Sat, 24 Aug 2002 13:23:00 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Niels Wang Hansen" <nilswang@worldonline.dk> wrote in message
>
>Ifl http://www.antec-europe.com/en_perf2_630.html er den da 44 cm.... Har du
>målt føderne med?

UPS. du har ret ,jeg målte med den forkerte side af målebåndet_ _
_rødme,rødme.

M.v.h
Niels Wang Hansen