Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-4040 Zoom
Fra : emj

Dato : 23-08-02 07:47

Jeg købte i sidste uge et C4040Zoom. Det blev ret hurtigt klart for
mig, at den havde problemer med skærmen ved brug af autofokus.
Generende lodrette grønne striber.
Min Fotohandler havde ikke set den fejl før og byttede straks til et
nyt eksemplar af C-4040zoom. Ca 1 time senere, havde jeg konstateret,
at dette nye eksemplar led af samme fejl. Lodrette grønne striber ved
brug af Autofokus.
Igen retur til Fotohandleren, som var mere end almindelig chokket over
at dette nye eksemplar også var defekt.
Opkald til Olympus.dk viste, at de godt kendte den fejl, men de
kundgjorde samtidig, at vi bare havde været uheldige at få 2 c4040zoom
med den samme fejl.
I dag, skal jeg så ind at hente mit 3. eksemplar af C-4040Zoom hos
Fotohandleren. Dennegang tjekker jeg straks for den nu "velkendte"
fejl.
Jeg vil gerne vide, om der er andre her i newsgruppen, der har et
C-4040Zoom og som har eller har oplevet samme fejl.
Hilsen emj
--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 23-08-02 15:33

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg vil gerne vide, om der er andre her i newsgruppen, der har et
> C-4040Zoom og som har eller har oplevet samme fejl.

Kun i hvad der har stået i anmeldelserne, fx fik imaging ressource også fat
i sådan en:

http://www.imaging-resource.com/NEWS/1009595299.html

- Men de fik også fat i en hvor fejlen ikke var der, så det lysner forude

Og så har det også været vendt i nyhedsgrupperne siden først i juli, fx:

http://makeashorterlink.com/?Z3AE12791

mvh Steffen

Fra : emj

Dato : 23-08-02 16:29

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]forskernet.dk> skrev i
<3d6647a8$0$165$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>
>http://www.imaging-resource.com/NEWS/1009595299.html
>
>- Men de fik også fat i en hvor fejlen ikke var der, så det lysner forude

jeg er ikke særlig god til engelsk, og har ikke meget glæde af en
henvisning til engelske side.
Jeg har i dag været hos fotohandleren, som havde fået de 2
"fejlkameraer" byttet hos olympus til to nye, som har nøjagtig den
samme "fejl".
Jeg er stadig meget interesseret i, om der er nogen danske C-4040
ejere, som IKKE har problemet.

>Og så har det også været vendt i nyhedsgrupperne siden først i juli, fx:
>
>http://makeashorterlink.com/?Z3AE12791

Har det også været vendt i en dansk newsgruppe?

I øvrigt sås den samme "fejl" på Cannon 2-G. Den eneste forskel er
blot at på Canon er stiberne røde og på Olympus er de grønne.

Hilsen emj

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 23-08-02 17:43

> [...]
> <3d6647a8$0$165$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> jeg er ikke særlig god til engelsk, og har ikke meget glæde af en

Æv ..

> Jeg er stadig meget interesseret i, om der er nogen danske C-4040
> ejere, som IKKE har problemet.

Hmm måske var det en mulighed at tage kontakt med de par stykker der har
lagt billeder ind på http://www.fotokritik.dk/ (vælg kameraliste og 4040) -
deres billeder ser i hvert tilfælde fine ud.

> Har det også været vendt i en dansk newsgruppe?

Ikke hvad jeg ved af.

> I øvrigt sås den samme "fejl" på Cannon 2-G. Den eneste forskel er
> blot at på Canon er stiberne røde og på Olympus er de grønne.

Høhø - ja, det der med "kvalitetskontrol" i produktionerne har altid været
besværligt.

mvh Steffen

Fra : emj

Dato : 23-08-02 18:07

<3d666622$0$27660$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Hmm måske var det en mulighed at tage kontakt med de par stykker der har
>lagt billeder ind på http://www.fotokritik.dk/ (vælg kameraliste og 4040) -
>deres billeder ser i hvert tilfælde fine ud.

Ja, der er ikke noget i vejen med billederne. Det er kun den lille
skærm, der i visse tilfælde opfører sig uartig
Hilsen emj

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 23-08-02 23:41

> Ja, der er ikke noget i vejen med billederne. Det er kun den lille
> skærm, der i visse tilfælde opfører sig uartig

Ooh

mvh Steffen

Fra : Jens F. Pedersen

Dato : 23-08-02 17:35

Jeg købte i midten af Maj et og har ikke lagt mærke til det.

På nær nogle meget få gange i forbindelse med at jeg har brugt skærmen som
søger, hvor de grønne striber er kommet kortvarigt idet jeg trykker halvt
ned på udløseren.

Jeg har aldrig set det på billeder taget, hverken når jeg har set dem på
kameret eller efter de er flyttet til PC'en.

Med venlig hilsen

Jens F. Pedersen

Fra : emj

Dato : 23-08-02 18:12

Jens F. Pedersen skrev i
<3d666430$0$64893$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>søger, hvor de grønne striber er kommet kortvarigt idet jeg trykker halvt

Det er lige bestemt den kortvarige tilstand som opstår på skærmen ved
brug af autofokus. Altså knappen halvt ned.
Det er korrekt, at det er kortvarigt, men det sinker jo optagelsen en
hel del, at man ikke straks kan se motivet.
Motivet kan sagtens nå at være væk på den tid.

>Jeg har aldrig set det på billeder taget, hverken når jeg har set dem på
>kameret eller efter de er flyttet til PC'en.

Der er absolut intet i vejen med billederne.
Hilsen emj

Fra : JOL

Dato : 24-08-02 07:19

Jeg har netop også anskaffet mig et 4040Z.
Mit det virker meget fint, uden nogen problemer.
Jeg kan ikke fremprovoker det i andre beskriver

Fra : emj

Dato : 24-08-02 09:02

JOL skrev i <3d67256d$0$53641$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Jeg har netop også anskaffet mig et 4040Z.
>Mit det virker meget fint, uden nogen problemer.
>Jeg kan ikke fremprovoker det i andre beskriver

Kan du ikke få lodrette grønne striber på den lille skærm, hvis du
autofokuserer i modlys?
Prøv lige igen
Hilsen emj

Fra : JOL

Dato : 24-08-02 13:14

> Kan du ikke få lodrette grønne striber på den lille skærm, hvis du
> autofokuserer i modlys?
> Prøv lige igen
> Hilsen emj

Har prøvet lige nu igen, men nej slet ikke.

Fra : emj

Dato : 24-08-02 21:20

JOL skrev i <3d677883$0$53691$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Har prøvet lige nu igen, men nej slet ikke.

Det var da interessant. Hvilket serienummer har dit C-4040zoom?
Måske er jeg røget ind i en dørlig serie
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-02 13:18

>Kan du ikke få lodrette grønne striber på den lille skærm, hvis du
>autofokuserer i modlys?
>Prøv lige igen
>Hilsen emj
>--
>http://mytrip.dk/enterpol/
>Bliv medlem af www.enterpol.dk/
>- dit fristed på Internettet

Hej Emj.

Kunne du ikke skifte dit karatersæt til
text/plain; charset=iso-8859-1

Eller er det kun mig der har svært ved at læse dine indlæg.

Fra : emj

Dato : 24-08-02 21:18

monns skrev i <3d67791d.1507537@dtext.news.tele.dk>:

>Hej Emj.
>
>Kunne du ikke skifte dit karatersæt til
>text/plain; charset=iso-8859-1
>
>Eller er det kun mig der har svært ved at læse dine indlæg.

Heg tror, det er meget længe siden, du har opdateret din Forte Agent.
Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-08-02 01:12

Hent version 1.92 af Agent/Free Agent hos http://www.forteinc.com/
Der er sket en del siden version 1.01. Der er også en version 2 på
vej.

Fra : Jens F. Pedersen

Dato : 25-08-02 21:07

> [...]
> hel del, at man ikke straks kan se motivet.
> Motivet kan sagtens nå at være væk på den tid.

Det kan jeg godt se, men da jeg sjældent bruger skærmen som søger, har jeg
ikke set det som et stort problem, og det er meget sjældent jeg har oplevet
det.

Med venlig hilsen

Jens F. Pedersen

Fra : emj

Dato : 25-08-02 21:26

Jens F. Pedersen skrev i
<3d6938c5$0$53663$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Det kan jeg godt se, men da jeg sjældent bruger skærmen som søger, har jeg
>ikke set det som et stort problem, og det er meget sjældent jeg har oplevet
>det.

SÃ¥ har du ikke taget mange macrobilleder af insekter
Hilsen emj

Fra : Jens F. Pedersen

Dato : 25-08-02 22:26

> Jens F. Pedersen skrev i

> Så har du ikke taget mange macrobilleder af insekter

Jeg har nu taget nogle stykker, og det er for det meste når jeg laver
macrobilleder, at jeg bruger skærmen, da søgeren ikke er for god på de korte
afstande.

Men det er meget sjældent, at jeg har set fejlen på skærmen, og jeg har i
aften prøvet at sidde og fremprovokere fejlen men både modlys og makro, men
det er ikke lykkedes, så jeg har nok været mere heldig med kameret på det
punkt end dig.

Med venlig hilsen

Jens F. Pedersen

Fra : emj

Dato : 25-08-02 22:52

Jens F. Pedersen skrev i
<3d694b69$0$53614$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>det er ikke lykkedes, så jeg har nok været mere heldig med kameret på det

Nu hvor jeg har pløjet PDFmanualen igennem, så er de striber faktisk
omtalt i manualen på side 76 under Tips.
Hilsen emj

Fra : Sverre Stokke

Dato : 25-08-02 08:43

emj@mail1.stofanet.dk writes:

>Heg tror, det er meget længe siden, du har opdateret din Forte Agent.
>Hilsen emj

Det ser heller ikke korrekt ud - her fra Enterpol via First Class. æ ø å Æ
Ø Å

Hilsen Sverre.

Fra : emj

Dato : 25-08-02 09:13

Sverre Stokke skrev i
<fc.0073fb6b04681a793b9aca0008d2cd6d.4681ac7@net.dialog.dk>:

>Det ser heller ikke korrekt ud - her fra Enterpol via First Class. æ ø å Æ
>Ø Å

Det gør det nemlig
Hilsen emj