Rengøring på fælles arealer
Fra : Kai Hoffmann

Dato : 23-08-02 04:51

I lejekontrakten her i huset står der, "De til etagen hørende trapper
påhviler det lejeren at renholde efter tur med de øvrige lejere". Hvis man
nu som lejer ikke overholder dette, kan man så blive tvunget til at betale
for den rengøring på en eller anden måde. Fx. et rengøringsselskab?

--
Mvh. Kai Hoffmann

Web-hotel med mulighed for spamfilter på mailen.
www.hoffmann.cc

Fra : Peter G C

Dato : 23-08-02 16:04

Kai Hoffmann skrev i news:ak4bfp$26hu$1@news.cybercity.dk

> [...]
> Hvis man nu som lejer ikke overholder dette, kan man så blive tvunget
> til at betale for den rengøring på en eller anden måde. Fx. et

Ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 23-08-02 20:26

Hej Peter.

> Ja.

Tak for et dejligt kort og præcist svar.

Fra : Peter G C

Dato : 23-08-02 20:32

Kai Hoffmann skrev i news:ak6282$ufi$1@news.cybercity.dk

> Hej Peter.

Hej Kai

> Tak for et dejligt kort og præcist svar.

Desværre er mit svar måske nok ikke helt rigtigt. Nogle jurister vil påstå,
at der rent faktiske skal være taget forbehold herom i lejekontrakten.

Det er jeg ikke enig i, men nu har du da fået den med

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-08-02 15:21

On 23.08.2002 21:32, in article ak62jm$vo3$1@tux.netsite.dk, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Desværre er mit svar måske nok ikke helt rigtigt. Nogle jurister vil påstå,
> at der rent faktiske skal være taget forbehold herom i lejekontrakten.

Har du nogle henvisninger for og imod ? (- af ren nysgerrighed)

> Det er jeg ikke enig i, men nu har du da fået den med

Det ville vel også udhule en kontraktbestemmelse om rengøring, da der så
ikke var nogen sanktionsmidler. Manglende trappevask er vel næppe en grov og
gentagen misligholdelse (...eller hvad det nu er kravet er...)

/kristian

Fra : Peter G C

Dato : 27-08-02 09:01

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:B99005EE.BEB1%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

[klip]

> Har du nogle henvisninger for og imod ? (- af ren nysgerrighed)

En studiekammeret, der havde deltaget i Halfdan Krag Jespersens undervisning
anførte det nævnte synspunkt.

> [...]
og
> gentagen misligholdelse (...eller hvad det nu er kravet er...)

Enig.

/Peter

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 26-08-02 18:00

> Desværre er mit svar måske nok ikke helt rigtigt. Nogle jurister vil
påstå,
> at der rent faktiske skal være taget forbehold herom i lejekontrakten.

Den forstår jeg ikke helt

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-08-02 18:23

On 26.08.2002 18:59, in article akdmpo$1gla$1@news.cybercity.dk, "Kai
Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> wrote:

> påstå,
>
> Den forstår jeg ikke helt

Altså, at udlejer skal have taget forbehold om, at gøres rent på lejers
regning, hvis ikke udlejer lever op til sin forpligtelse.

/kristian