Skal det være så mørkt?
Fra : Øistein Wind

Dato : 22-08-02 19:51

Hej.
Jeg har lige købt et daytona gforce 4 ti4200 128 mb ram, og undrer mig lidt
over de meget mørke farver(lysstyrken) i spil, og også i 3dmark. Nogen der
har samme "problem"? jeg kan ikke sætte lysstyrken mere op på skærmen...

Hilsen Øistein

Fra : Øistein Wind

Dato : 22-08-02 19:55

kører forresten winxp pro...

Fra : Lars Krag

Dato : 22-08-02 20:34

"Øistein Wind" skrev i en meddelelse...

> [...]
> har samme "problem"? jeg kan ikke sætte lysstyrken mere op på skærmen...

Du skal ind og oprette nogle brugerdefinerede farveindstillinger. Du går ind i
"Egenskaber for skærm" -> "Avanceret" -> "Nview" -> "Enhedsindstillinger" ->
"Farvekorrektion". Så kan du oprette og gemme "profiler" for alm., opengl
og D3D brug, det gør jeg i alt fald.

Hvis du så igen går ind i "Egenskaber for skærm" -> "Avanceret" ->
"GF4 Ti4200" -> "Yderligere egenskaber" -> "Hjælpeprogrammer på
skrivebordet" og aktiverer "Quick Tweak" ikonet på skrivebordet, så
kan du bare skifte farveindstillinger med 2 museklik, når du skal spille.

Lars

Fra : Øistein Wind

Dato : 23-08-02 15:02

> Du skal ind og oprette nogle brugerdefinerede >farveindstillinger. Du går
ind i

Er det normalt for ´Geforce 4 kortene at man skal det? Eller er det mit kort
det er galt med?
Jeg synes dog ikke at det hjælper synderligt meget at lave brugerdefinerede
farveindstillinger.
Jeg kører med de nyeste nvidia drivere... det er vel ikke dem der er noget
galt med?

Hilsen Øistein

Fra : Lars Krag

Dato : 23-08-02 19:29

"Øistein Wind" <oistein.wind@gmx.net> skrev i en meddelelse news:3d664067$0$64861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[snip]

> Er det normalt for ´Geforce 4 kortene at man skal det? Eller er det mit kort
> det er galt med?

Ja, det er helt normalt. Det har det været med Nvidia's reference drivere lige
fra TNT dagene.

> Jeg synes dog ikke at det hjælper synderligt meget at lave brugerdefinerede
> farveindstillinger.

Har du prøvet at smække gamma'en et stykke til højre? Jeg plejer faktisk kun
at ændre på den, direct 3d på ca. 1.7 og opengl på cirka 2.0 og så måske en
anelse mere lysstyrke, men det er gamma'en der betyder noget.

> Jeg kører med de nyeste nvidia drivere... det er vel ikke dem der er noget
> galt med?

Nope.

Lars

Fra : Øistein Wind

Dato : 24-08-02 18:15

Tja... jeg ved sq ikke rigtig hvad jeg har gjort, men nu er der altså kommet
meget mere lys på biledet... tricket med at ændre på gammaen hjalp...Tak for
det
Men jeg behøver ikke ændre på lysstyrken ude i windows. Det klarer spillene
åbenbart selv nu...underligt.

Hilsen Øistein

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-08-02 19:26

Spooky

Fra : Lars Krag

Dato : 24-08-02 20:08

> [...]

> meget mere lys på biledet... tricket med at ændre på gammaen hjalp...Tak for

Velbekomme

> Men jeg behøver ikke ændre på lysstyrken ude i windows. Det klarer spillene
> åbenbart selv nu...underligt.

LOL, det er sq for weird. Det er sikkert WinXP Pro. Min WinXP pro
insisterer for eksempel på fra tid til anden at skifte min monitor inf
(3 forskellige) som det passer den uden at spørge, og jeg har også
været ude for at farveindstillingerne "faldt ud" inde i spil, hvis jeg
skiftede opløsning. Og så skal vi slet ikke ind på refreshrate fixes
*suk*.... Næh gaming var nu noget lettere i Win98se.

Lars

Fra : Øistein Wind

Dato : 25-08-02 00:41

> [...]
> skiftede opløsning. Og så skal vi slet ikke ind på refreshrate fixes
> *suk*.... Næh gaming var nu noget lettere i Win98se.

Ja det kan du bande på! Der var ikke så meget pjat med refreshrate osv.. Men
jeg er nu bare glad for at det virker. Overvejer iøvrigt at installere win98
som andet styresystem til at spille med. Det plejer jo som sagt at virke...

Hilsen Øistein