Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hilket grafikkort skal jeg brugge???
Fra : Brian Jansen

Dato : 22-08-02 19:08

Hejsa

jeg har fået en gammel computer ca. 3 år som er ret sløv og havde tænkt
at puttet et grafikkort i så jeg kan spille nogle spil, men ved ikk hva
jeg skal bruge, der både noget der hedder PCI og AGP men ved ikk hvilket
jeg skal bruge og hva der bedst kan nogen hjælpe ?

computeren er

compaq presario
AMD-K6-2 450 MHz
64 mb ram

Mvh Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-08-02 19:37

> compaq presario
> AMD-K6-2 450 MHz
> 64 mb ram

er der en agp indgang skal du bruge et med agp stik... men du skal nok ikke
købe geforce til så gammel en pc, jeg kan huske da jeg selv havde k6-2 (ahh
disse minder).... nå spøg til side, problemet med geforce er de vil have
noget strøm og det er der sikkert ikke nok af desuden var der lidt
kompatibilitets problemer med de tidlige amd og geforce modeller... så til
din pc vil jeg gætte på noget i retning af et voodoo 3 eller måske et tnt2
hva sir i andre?

vh sniper_Nolight

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-08-02 20:11

Tror nu fint et "Geforce1" eller et "Geforce2 MX " vil kunne køre i denne
maskine, om den har cpu kraft nok, er vel lige gyldigt da maskinen ikke
bliver langsommere af at ha et måske bedre grafikkort end cpu'en kan udnytte
helt.. Men et "TNT 2 ultra" vil sikkert også være fint. og selvfølgelig AGP
kort hvis der er AGP port i maskinen. PCI køre 33 Mhz. AGP køre 66 Mhz.

Jeg syntes det ville være bedst med et Nvidia baseret kort (Geforce / TNT)
da der stadig laves driver til dem, anderledes ser det ud med de ellers
udmærkede voodoo kortene hvor driverne der ikke laves drivere til mere..

Fra : Jens Poulsen

Dato : 26-08-02 22:06

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> din pc vil jeg gætte på noget i retning af et voodoo 3 eller måske et tnt2

Jeps - havde en amd k6-2 450 - købte et geforce2 mx400 men det hjalp ikke,
så jeg var nødt til at skaffe mere cpu power.. så geforce er ikke
anbefalelsesværdigt

Fra : Søren

Dato : 22-08-02 20:01

"Brian Jansen" <brian_hansen64@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg skal bruge, der både noget der hedder PCI og AGP men ved ikk hvilket
> jeg skal bruge og hva der bedst kan nogen hjælpe ?

ER der ikke noget grafikkort i forvejen ??
Hvilke spil skal du spille ?

> AMD-K6-2 450 MHz
> 64 mb ram

Med den processor og den mængde ram skal du regne med kun at kun spille spil
der er mere end 2 år gamle, eller såkaldte børnespil som magnus og myggen
osv.

Hilsen Søren.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 23-08-02 01:40

> [...]
> jeg skal bruge, der både noget der hedder PCI og AGP men ved ikk hvilket
> jeg skal bruge og hva der bedst kan nogen hjælpe ?

Jeg har da et 32 Mb GeForce 1 kort til en 100-lap i KBH hvis det har nogen
interesse
VH Joe
ok ok jeg ved godt det ikke er en market gruppe )

Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-08-02 10:22

<---------------->

> [...]
> interesse
> VH Joe
> ok ok jeg ved godt det ikke er en market gruppe )

Syntes det er okay

Fra : Kimmiboy

Dato : 23-08-02 20:38

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interesse
> VH Joe
> ok ok jeg ved godt det ikke er en market gruppe )

Hej Joe jeg har sendt dig en mail

Mvh Kimmiboy