XNews tråder af hel.... til!
Fra : Palle Jensen

Dato : 22-08-02 18:42

Hej,

Nu prøver jeg igen... Det har irriteret mig før, og nu gnaver det
igen

XNews tråder forbandet dårligt nogle gange, og jeg kan ikke lige se
hvorfor?

Se dette screendump hvor jeg har dk.binaer åben i henholdsvis XNEWS
og O.E.

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/traad.gif

Hvorfor saver XNEWS tråden i stykker... Den er jo flot samlet i O.E.?

??

--
Palle

Fra : Dino

Dato : 22-08-02 19:46

Den 22-8 2002 skrev Palle Jensen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvorfor saver XNEWS tråden i stykker... Den er jo flot samlet i O.E.?

I Special - Setup Xnews - faneblad Display, slå 'Thread multipart binaries
in all groups' fra.
Og kig i Groups.ini så du ikke har linien 'MultipartThreading=1' i sektion
dk.binaer eller lignende.

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-08-02 19:54

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> I Special - Setup Xnews - faneblad Display, slå 'Thread multipart
> binaries in all groups' fra.

Kunne du ikke have ventet med at finde spørgsmålet, til jeg var færdig
med at finde diverse URL'er - eller have postet ét minut tidligere

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 22-08-02 20:18

Den 22-8 2002 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kunne du ikke have ventet med at finde spørgsmålet, til jeg var færdig
> med at finde diverse URL'er - eller have postet ét minut tidligere

Det må du meget undskylde, skal lade være med at have så travlt...
;0)

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-08-02 20:36

Rudi Stegen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kunne du ikke have ventet med at finde spørgsmålet, til jeg var
> færdig med at finde diverse URL'er - eller have postet ét minut
> tidligere

Takker!! BEGGE TO!!

Jeg har set Ovi's side, men kan ikke lige få det til at spille. Jeg
vil nemlig gerne have den opsætning som I foreslår KUN i dk.binaer,
og den gamle "forkerte" indstilling for alle andre... Den KAN være
praktisk i rene binære grupper....

Fra : Morten Ovi

Dato : 22-08-02 20:46

Palle Jensen skrev:

> [...]
> vil nemlig gerne have den opsætning som I foreslår KUN i dk.binaer,
> og den gamle "forkerte" indstilling for alle andre... Den KAN være

Tja, jeg smider gerne alternativer til mine egne indstillinger op på
siden, så hvis du kommer frem til en holdbar løsning, så mail dem til
mig. Gælder også jer andre

Nu er det efterhånden ret lang tid siden at jeg lavede Xnews-siden og
jeg finder den efterhånden en smule...hmmm...utilsvarende på en eller
anden måde. Hvis der er nogen der har forslag til hvordan den kunne
laves om/gøres bedre, så er jeg lydhør for input. Eksempelvis kunne det
være at nogle af Rudis, Madsens og Dinos guldkurn (beklager dem jeg
glemte) som bliver postet her af og til, ville have godt af at blive
samlet et sted?

--
Morten

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-08-02 20:47

Morten Ovi, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tja, jeg smider gerne alternativer til mine egne indstillinger
> op på siden, så hvis du kommer frem til en holdbar løsning, så
> mail dem til mig. Gælder også jer andre

Det var nu ikke en kritik af dig... Mere af mig, som ikke kan anvende
den viden du serverer på siden. Jeg kan ikke en holdbar løsning, men
søger den

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-08-02 09:55

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg vil nemlig gerne have den opsætning som I foreslår KUN i
> dk.binaer, og den gamle "forkerte" indstilling for alle andre...
> Den KAN være praktisk i rene binære grupper....

Prøv evt. at fjerne fluebenet i Setup (Ctrl+F1 -> Display, og her
fjernes fluebenet så ved "Thread multipart binaries i all groups").

Så luk Xnews og åben Groups.ini

Find din [Binaries]-sektion, og ret navnet til [dk.binaer].

Ren teoretisk burde den så i dk.binaer opføre sig som hidtil, men i
alle andre binære grupper burde den opføre sig som i tekstgrupper.
(Jeg har ikke afprøvet det, derfor "ren teoretisk"

Muligvis skal du også have fat i linjen:
SortOn=Subject
- og banke denne ind under samtlige sektioner (stadig i Groups.ini), da
den ellers, default, tråder efter reference-headeren og ikke, hvad der
tilfældigvis står i emnefeltet.

PS: Har du ikke nogle sektioner udover den [binaries], der default er
med i Groups.ini, laver du blot _efter_ denne en sektion ved navn [.],
da [.] står for alle gruppenavne.
Groups.ini læses sekventielt fra start til slut. Når Xnews åbner en
gruppe, læser den (bl.a.) Groups.ini. Den stopper ved det første navn,
der matcher gruppens navn. Starter man derfor med at have en [.]-
sektion, vil den anvende denne uanset gruppe.

Af samme grund: Hvis man fx bruger en speciel signatur e.a. i alle dk-
grupper, men en anden speciel en i fx dk.velkommen, skal [dk.velkommen]
stå før [dk\.]

Og ... så videre

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-08-02 10:07

Rudi Stegen wrote in

> [...]
> men i alle andre binære grupper burde den opføre sig som i
> tekstgrupper. (Jeg har ikke afprøvet det, derfor "ren teoretisk"

Hmmm.... Min groups.ini ser bare således ud:

---------------------
; group configuration
; read manual for explanation

; special settings for binaries groups

; uncomment this next line if you like
; to arrange the display columns differently for binaries
;ColumnLayout=2

MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
FullScreen=1

continue=1

[.]
OnLoaded=acvHideIncompletes
Continue=1
---------------------

Skulle den så se sådan ud:

---------------------
MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
FullScreen=1

continue=1

[.]
OnLoaded=acvHideIncompletes
Continue=1

[dk.binaer]
MultipartThreading=0

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-08-02 14:58

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hmmm.... Min groups.ini ser bare således ud:
[...]

> MultipartThreading=1
> ExpandAllThreads=0
> FullScreen=1

Ovenstående hører hjemme i Xnews.ini, [Display]-sektionen. (Det står
der formentlig i forvejen?)

> [.]
> OnLoaded=acvHideIncompletes
> continue=1

Du kan godt sætte den "Onloaded" der, men den hører også hjemme i
Xnews.ini. (Kig evt. i manualen og søg på termerne, dvs. fx "OnLoaded".
Der kan du, hvilken sektion, det forskellige hører under).

"continue=1" skal derimod helt korrekt være i Groups.ini

> ---------------------
>
> Skulle den så se sådan ud:
>
> ---------------------
> MultipartThreading=1
> ExpandAllThreads=0
> FullScreen=1

Ind i Xnews.ini med dem.

> continue=1
>
> [.]
> OnLoaded=acvHideIncompletes
> Continue=1
>
> [dk.binaer]
> MultipartThreading=0

Ind i Xnews.ini med det tidligere nævnte, og rækkefølgen på de to
sektioner i Groups.ini ombyttes. Bruger du nævnte rækkefølge, kommer
Xnews aldrig videre end til [.]-sektionen, da denne dækker samtlige
grupper uanset navn

Dvs. hvis du vil have det, du skriver ovenfor, smækker du de rette
linjer ind i Xnews.ini (hvor de formentlig allerede står - i hvert fald
nogen af dem).

I groups.ini beholder du så kommentarerne i starten (dem, Luu har
skrevet med semikolon foran hver linje) for at have dem ved hånden. Det
er jo blot bemærkninger til dig selv.

Derefter skriver du:

[dk.binaer]
MultipartThreading=0
Continue=1

[.]
OnLoaded=acvHideIncompletes
Continue=1

----------

Og så smider du (bl.a.) linjerne

MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
FullScreen=1

- ind i Xnews.ini som nævnt ovenfor.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 23-08-02 16:16

Den 23-8 2002 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> der matcher gruppens navn. Starter man derfor med at have en [.]-
> sektion, vil den anvende denne uanset gruppe.

Hvis du i Groups.ini starter med [.] sektionen, og afslutter den med
Continue=1, så fortsætter Xnews med at læse i Groups.ini! Enten til
slutning af fil (hvis ikke passende sektion er fundet), eller til der er
fundet en passende sektion der *ikke* afsluttes med Continue=1.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-08-02 16:53

> [...]

> Enten til slutning af fil (hvis ikke passende sektion er fundet),
> eller til der er fundet en passende sektion der *ikke* afsluttes

Argh! Rigtigt - og godt du fangede/korrigerede det.

Jeg bruger den ikke selv [1], hvorfor jeg i farten fik den blandet med
OpenNextGroup=1 (som jeg heller ikke bruger) fra [misc]-sektionen i
Xnews.ini
Der er ret trykkende varmt i dag

[1] Jeg synes, at den sekventielle læsning af Groups.ini er så elegant,
at jeg i hine dage ikke nænnede at anvende Continue=1, hvorfor jeg
glemte alt om den. Det er selvfølgelig ingen undskyldning men en
forklaring på min bommert.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-08-02 19:53

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Se dette screendump hvor jeg har dk.binaer åben i henholdsvis XNEWS
> og O.E.
>
> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/traad.gif

Så vidt jeg kan se ligger Kunos multipartsending (10 stk. indlæg) pænt
samlet i én tråd (?)
Jeg har for en sikkerheds skyld lige tjekket hos mig selv, og dér gør
de da, <http://stegen.dk/temp/skagen.gif>

> Hvorfor saver XNEWS tråden i stykker... Den er jo flot samlet i O.E.?

Du har bedt den op det.

Kigger du under Setup (Ctrl+F1 -> Display), er der ret sikkert flueben
ved "Thread multipart binaries in all groups".

I Groups.ini kan du under [binaries]-sektionen også se en linje med:
MultipartThreading=1

Pointen med det er at samle en binær multipartforsendelse i samme tråd,
mens diverse kommentarer o.a. holdes væk. Men du kan fjerne fluebenet
ved "Thread multipart binaries in all groups", hvorefter den svjh
skulle tråde sådanne indlæg som den tråder alle andre (efter reference-
headeren). Det bliver bare noget hø at samle sammen

Hvis du ellers ikke allerede har læst Ovis side-
<http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/> - kan den måske give et par
ekstra vink (direkte om binære grupper og layout:
<http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/binaries.html>

--
Hygge fra Århus - Rudi