Harddisk
Fra : René Nautrup

Dato : 22-08-02 17:44

hej alle sammen

jeg vil gerne vidde om en HD kan holde til at vende på hovedet

Hilsen René

Fra : JSM

Dato : 22-08-02 18:32

"René Nautrup" <Nautrup@knudsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> hej alle sammen
>
> jeg vil gerne vidde om en HD kan holde til at vende på hovedet
>

> Hilsen René

Ja.

/Jesper

Fra : Martin K

Dato : 22-08-02 19:06

René Nautrup wrote:
> jeg vil gerne vidde om en HD kan holde til at vende på hovedet

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du pludselig stiller din disk på
højkant, efter at den har ligget ned et par år (i PC'en altså) - eller
omvendt naturligvis - vil du muligvis få problemer, da disken vil begynde at
'slide' nogle andre steder end den plejer, og dette kan i væste fald føre
til disk crash.... har jeg i hvert fald læst...

--
Martin K

Fra : Steen

Dato : 22-08-02 20:20

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote

> [...]
> 'slide' nogle andre steder end den plejer, og dette kan i væste fald føre
> til disk crash.... har jeg i hvert fald læst...

Jeg har oplevet det. Efter at have haft en 800 MB Conner på højkant i to år
lagde jeg den ned. Tre uger efter var den fyldt med lost clusters og bad
sectors, og jeg kunne se at det blev værre og værre time for time når
maskinen var tændt. En total omformattering løste dog problemet.

Mvh Steen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-08-02 16:56

"Steen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> sectors, og jeg kunne se at det blev værre og værre time for time når
> maskinen var tændt. En total omformattering løste dog problemet.

Det forklarer hvor DataCentrum i sin tid anbefalede mig at formattere
diskene i den stilling de skulle arbejde i.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : René Nautrup