Kold start frysning/blå skærm
Fra : JBF

Dato : 22-08-02 09:34

Når jeg tænder min Soltek KAV 75 / athlon 1900 efter den har været slukket i en længere periode, f.eks. natten over, fryser den under opstart af Windows. I starten kom der en Blue Screen med enten fejlen Registry Error eller IRQ not less or equeal. Nu fryser den bare ved den blå loader linje. Efter en tryk på reset knappen starter den fint op, og der er ingen problemer med at genstarte når først den er igang. Jeg har prøvet at installere Win2000 istedet for WinXp, men det er samme problem, hvilket får mig til at tænke på, at det er et hardware problem.

Har testet rammen med DOCMEM unden fejl.

Nogen ideer?

mvh.
JBF

Fra : Hr Jensen

Dato : 22-08-02 09:53

"JBF" <donotspamboborg@mailandnews.com> skrev i en meddelelse
[...]

Backup batteri?????

Jensen

Fra : Tom Hansen

Dato : 23-08-02 00:38

> [...]
> på, at det er et hardware problem.
>
> Har testet rammen med DOCMEM unden fejl.

Jeg har samme problem, blå skærm under opstart med beskeden "IRQ not less or
equeal"

Mener du at batteriet på bundkortet skal skiftes ?

Tom Hansen

Fra : Hr Jensen

Dato : 23-08-02 08:45

> [...]
or
> equeal"
>
> Mener du at batteriet på bundkortet skal skiftes ?

Jeg ved det ikke, men det kunne lyde lidt som at den smider indstillingerne
og først efter en reboot er klar.
Det var bare en tanke der lige slog mig.
For hvad dælen, kan ellers gøre det når den starter fint op anden gang.

Jensen

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-08-02 11:17

"Hr Jensen" <nospam@hehe.dk> skrev i en meddelelse

less

Me too!!
Min XP går ned stort set hele tiden hvis jeg rør computeren!!!!
Vælger somregel at starte op i ME da den somregel sjældent går ned.

Mvh Søren C