Hjælp til at importere et billede i et JPa~
Fra : Louise Rosenberg Dah~

Dato : 19-02-01 13:43

Hej java haj (?).

Jeg kan ikke finde ud af at importere et billede (en gif fil) i et JPanel.
Hvis jeg laver en knap (JButton) i panelet, kan jeg godt få billedet derpå,
men altså ikke i selve panelet.

Venlig hilsen Louise Dahm

Se venligst flg. kode:
public class Screensaver extends JFrame{
public Container c;
public JPanel picturePanel;
public JButton knap;

/** Creates new Screensaver */
public Screensaver(TimerTest timeren) {

super ("prøve");

Container c=getContentPane();
picturePanel= new JPanel();
c.add(picturePanel);
picturePanel.setIcon(new ImageIcon(
ClassLoader.getSystemResource("play.gif")));

setSize(200,200);
show();

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-02-01 08:09

Jeg tor det kunne løses, ved at det eneste du indsætter i dit JPanel er
et JLabel, som du sætter et ImageIcon på.

-dennis

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 24-02-01 10:57

> [...]

> Hvis jeg laver en knap (JButton) i panelet, kan jeg godt få billedet derpå,

Så vidt jeg husker... et-eller-andet sted i java er der et toolkit ---
dette er ganske velegent til at skaffe dit villede som et
java.awt.image. Næste punkt på programmet er at bruge createGraphics()
på dit JPanel, og anvende drawImage på det graphics2D objek du fik via.
createGraphics(). Så skulle den være hjemme --- men det er langt fra den
nedenstående kildekode (jeg har selv måtte tænke længe for at gå den
vej. Det er lidt forvirrende at det er *så* forskelligt fra
JLabels->JPanels.)

mvh. Esben