Spørgsmål om London
Fra : ~~Wing~~

Dato : 22-08-02 06:45

Hej med jer

Jeg skal på en smuttur til England her fra på fredag af, men der er lige et
par ting som jeg gerne vil vide..

Jeg er blevet fortalt at jeg skal bruge en adaptor til mine elting da de
ikke bruger samme stik typer som os, hvor køber jeg denne adaptor ?? Jeg bor
i Aalborg

Så kunne jeg godt tænke mig at vide om der nogle ting som kan købes med
fordel i England tøj, edb, o.s.v.

Håber på et par hurtige svar da jeg kun har dagen idag til at finde ud af
det.

På forhånd tak

~~Wing~~

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 22-08-02 07:18

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet fortalt at jeg skal bruge en adaptor til mine elting da de
> ikke bruger samme stik typer som os, hvor køber jeg denne adaptor ?? Jeg
bor
> i Aalborg
De har dem mange steder, men jeg har bl.a. set dem i Bilka.

M.v.h.
Olav

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 22-08-02 14:24

"Olav M.J. Christiansen" <omjc@ingenspamhertake-kontor.dk> skrev i en
meddelelse news:3d648378$0$53639$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev i en meddelelse
> bor
> De har dem mange steder, men jeg har bl.a. set dem i Bilka.

De kan købes hos næsten enhver isenkræmmer,

VH Birgitte

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 22-08-02 19:24

Jeg

> De kan købes hos næsten enhver isenkræmmer,

Eller i lufthavnen (ok, måske ikke lige Aalborg, men alle lidt større).

Henrik

Fra : Michael Døj

Dato : 22-08-02 14:56

Hej Wing

> Så kunne jeg godt tænke mig at vide om der nogle ting som kan købes med
> fordel i England tøj, edb, o.s.v.

Bøger, musik CD´ere (de fleste større bogforretninger har en relativ stor
mid price sektion).
Tøj, både designer mærker og "ukendte" mærker. Sko, både læder- og
sportssko. Whisky.

Ure og solbriller. Afhænger meget af hvad du går efter, men generelt kan man
spare 10-15%
på mærker som Tag Heuer, Omega, Seiko, Junghans, Oakley og Police.

Som du selv er inde på, brudes der 110V i England. Det bør du nok lige have
in mente, hvis
du tænker på at købe elektronisk udstyr. Mht. hardware, så synes jeg
markedet er noget uoverskueligt.
Aviserne derovre er fyldt med helsides reklamer á la Fona og Merlin
herhjemme, men priserne
varierer fra dyrt! til billigt! Generelt synes jeg ikke der er de store
besparelser - Især ikke hvis man
overvejer den risikopræmie du bør tilgodese dig selv, hvis det købte går i
stykker.

Generelt vedr. prisbesparelser: Med undtagelse af bog- og musikforretninger
finder du ikke de
bedste tilbud i high street butikkerne, som eksempelvis på Bond Street.
Stormagasinerne á la
Harrods er bestemt heller ikke lavprisbutikker.

Prøv i stedet for at søge ind i og omkring Soho, hvor der virkelig ligger
mange små butikker.
Hvis du kommer til at bo udenfor centrum (som du sikkert ved er centrum
meget stor i London)
kan du med fordel shoppe lidt rundt i nogle af de lokale butikker.
Prisniveauet er generelt lidt lavere
i disse, relativt til dem, der ligger inde i byen.

Håber du kan bruge det til noget - God tur!

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Mark Beaumont

Dato : 22-08-02 15:55

"Michael Døj" <FJERNdoej@esenet.dk> skrev
> Som du selv er inde på, brudes der 110V i England.

Det har jeg da aldrig oplevet, de steder jeg har været i både
London, øvrige England og Skotland har man da alle steder
brugt 230V/50HZ nøjagtig som i Danmark.

Den eneste forskel har været at de bruger nogle andre stik.
De fleste hoteller har dog et shaverstik på badeværelset, som
f.eks. kan bruges til opladning af mobiltelefon uden adapterstik.

Vh Mark

Fra : Michael Døj

Dato : 23-08-02 08:32

Hej Mark og resten af gruppen.

> [...]
> De fleste hoteller har dog et shaverstik på badeværelset, som
> f.eks. kan bruges til opladning af mobiltelefon uden adapterstik.

Du har fuldstændig ret. Jeg har fejlagtigt levet
med den forestilling, at man brugte 110V i GB.

Forklaring, på vores adapter står der: 110~230V
Universal Power Supply adapter. Den virker altså
både som strømadapter og stikadapter. I England
er der jo så kun brug for stikadapter funktionen,
ikke strømadapter funktionen!

Tak for det, Mark.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 23-08-02 16:59

"Michael Døj" <FJERNdoej@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Som du selv er inde på, brudes der 110V i England.

Nej - det er ikke korrekt. Du må tænke på USA (og andre amerikanske lande),
hvor man ganske rigtigt anvender 110V.

M.v.h.
Olav

Fra : PerinoUK

Dato : 24-08-02 08:34

"Michael Døj" <FJERNdoej@esenet.dk> wrote in message
> Hej Wing
>

> Som du selv er inde på, brudes der 110V i England. Det bør du nok lige
> [...]

Michael, alle lande i Europe bruger 220-230V INCL os her i Storbritanien!

Jesper
London

Fra : ~~Wing~~

Dato : 22-08-02 20:18

Jeg vil gerne takke jer alle for hurtige brugbare svar. Nyhedsgrupperne er
simpelten fantastiske.

Mvh
~~Wing ~~