Underskriftindsamling
Fra : Dan Henriksen

Dato : 21-08-02 22:03

Jeg ved ikke om dette har været oppe her før! Eller om Jan Lunddal har
postet noget her i gruppen.

Jeg læste dette på mediamac.dk

"Midt i sommervarmen startede undertegnede en underskriftsindsamling, der
forhåbentligt kan være med til at få flere danske softwareudviklere og
banker til at understøtte Mac OS X, men måske var du på ferie og gik glip af
nyheden, så her er en lille reminder."

Linket er: http://www.petitiononline.com/dkmacosx/petition.html

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-08-02 11:23

On Wed, 21 Aug 2002 23:02:47 +0200, Dan Henriksen wrote:

> [...]
>banker til at understøtte Mac OS X, men måske var du på ferie og gik glip af

Det er ikke kun et problem der er bundet til MacOS X, alle andre end brugere
der bruger den i øjeblikket mest populære version af MSIE for Windows, er
ramt..

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Sysoping : More fun than being beaten with a sledgehammer.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-08-02 19:24

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> writes:

> Det er ikke kun et problem der er bundet til MacOS X, alle andre end
> brugere der bruger den i øjeblikket mest populære version af MSIE
> for Windows, er ramt..

Si, det er et omraade, hvor deer oplagte samarbejdsmuligheder mellem
Mac-brugere og Linux-folk, BSD-mennesker m.v.

-j

--
Janus Sandsgaard
Celle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-08-02 14:57

On 27 Aug 2002 20:23:33 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

>Si, det er et omraade, hvor deer oplagte samarbejdsmuligheder mellem
>Mac-brugere og Linux-folk, BSD-mennesker m.v.

Netop
IMO er det sådan at indtil dette sker, vil vi konstant løbe ind i "go and
piss up a flagpole - you freek!" (Det er sådanne undertoner man engang
imellem støder på i deres respons) hver gang vi gør en udvikler opmærksom på
at det måske ikke er lige heldigt at lave et sådan nummer.

Men det er ufatteligt svært at få OSS organisationer som SSLUG til at være
med på sådan noget, når det involverer samarbejde med folk der benytter
properitære systemer .... BSD-DK derimod er ikke lige så skarpe på den vis og
vil tihvertifald tænke over sagen før de fnyser.

Når det kommer til stykket er der ikke meget der kan laves med MSIE
extensions, som der ikke kan laves med standard-teknologierne - det skal bare
laves i hånden og der skal fejlrettes og her har vi problemet.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Busy signal detected from modem. Initiating Attack Dial sequence.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 28-08-02 14:37

Peter Jespersen <flywheel@illogical.dk> wrote:

> BSD-DK derimod er ikke lige så skarpe på den vis og
> vil tihvertifald tænke over sagen før de fnyser.

MacBruger lyder da lige som om den kan optages som undergruppe til
BSD-DK - MacOS X er jo en BSD-agtig UNIX .
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-08-02 21:54

On Wed, 28 Aug 2002 15:37:07 +0200, Per Erik Ronne wrote:

>MacBruger lyder da lige som om den kan optages som undergruppe til
>BSD-DK - MacOS X er jo en BSD-agtig UNIX .

MacOS X er ikke bare en BSD-agtig UNIX, det er en fuldblods BSD.... og der er
AFAIR en god del MacOS/Darwin brugere tilmeldt. Meld du dig bare til, de er
ganske flinke

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I will not be pushed, filed, stamped, briefed, debriefed, or numbered!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-08-02 15:21

> [...]

> Men det er ufatteligt svært at få OSS organisationer som SSLUG til
> at være med på sådan noget, når det involverer samarbejde med folk

Naada. BYgger ovenstaaende paa egne bitre erfaringre? FAktisk var der
for ikke aaa lanege et forslag fra Ole TAnge fra SSLUG om at
samarbejde mellem Mac-brugere og Linux-folk om eksempelvis ta gaa
efter bankerne. Senest er der paa SSLUGs lister lydt et "aev" oevr at
SSLUG ikke var med til at formulere grundlaget for den
underkrifindsamling, som traaenden her startede med.

-j

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-08-02 17:50

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> [...]
> SSLUG ikke var med til at formulere grundlaget for den
> underkrifindsamling, som traaenden her startede med.

SSLUG virker for mig lidt som at de efterhånden er vænnet til at være
dén store non-MS brugergruppe som får taget nogen initiativer og er
aktive.

Det betyder så åbenbart at man ikke får kigget udenfor den
elektroniske udgave af Valby Bakke, og derfor misser den slags ting.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-09-02 20:59

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> [...]
> og er aktive. Det betyder så åbenbart at man ikke får kigget udenfor
> den elektroniske udgave af Valby Bakke, og derfor misser den slags

Man kan ikke vaere alle steder, og inden underskriftsindsamlingen
startede havde SSLUG-folk (Ole Tange m.fl) faktisk udtrtykt intersse
for et Mac/Linux-samarbejde, baade paa SSLUGs egne lister og her i
gruppen.

-j

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 09:00

> [...]

> startede havde SSLUG-folk (Ole Tange m.fl) faktisk udtrtykt intersse
> for et Mac/Linux-samarbejde, baade paa SSLUGs egne lister og her i

Jamen, endelig. Hvorfor blev det ikke til noget?

> Janus Sandsgaard
> Celle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Hvornaar bliver du loesladt?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 02-09-02 09:31

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvornaar bliver du loesladt?

Når de får rettet skiltet nede på hjørnet til "calle" måske?

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-09-02 17:37

ttvegaard@yahoo.dk (Thomas Tvegaard) writes:

> Når de får rettet skiltet nede på hjørnet til "calle" måske?

Det er hermed rettet.

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-09-02 17:36

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Jamen, endelig. Hvorfor blev det ikke til noget?

Maaske fordi folkene bag underskriftsindsamlingen ikke lige var
opmaerksomme paa at laegge beskde hos SSLUG inden de gik i gang. Nu
koerer den, saa er der er ikke noget at goere. Blot huske paa
samarbejdsmulighederne en anden gang, fra SSLUG saavel som fra
Mac-folk.

> Hvornaar bliver du loesladt?

Engang sidst paa aaret. Skal nok rette.

-j

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-08-02 21:52

On 28 Aug 2002 16:20:52 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
>SSLUG ikke var med til at formulere grundlaget for den
>underkrifindsamling, som traaenden her startede med.

De har ikke været meget for at pille ved kommercielle/properitære systemer,
selvom måske 50% af softwaren til platformen er af OSS typen....ja, det går
lidt på et par småbitre erfaringer.... ret zelotisk!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Seek your friends with moments to share, Not moments to waste.