Hvad hedder filmen?
Fra : Zeki

Dato : 19-02-01 13:06

Er der nogen der kan huske den der film fra 70/80'erne. med ham der manden,
der havde en søn, som havde nogle venner der gik i en skole som lå i en by?

mvh
Zeki

Fra : Mogens

Dato : 19-02-01 13:12

On Mon, 19 Feb 2001 13:06:18 +0100, "Zeki" <sinners.inn@image.dk>
wrote:

> [...]
>der havde en søn, som havde nogle venner der gik i en skole som lå i en by?

Kom dog med noget af handlingen. Ellers har vi sgu da ikke en chance.
Din beskrivelse passer jo på en trediedel af alle film.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 19-02-01 13:20

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse

>Kom dog med noget af handlingen. Ellers har vi sgu da
>ikke en chance.
>Din beskrivelse passer jo på en trediedel af alle film.

Mon ikke det netop var pointen?

Vh Henrik

Fra : Nitz

Dato : 19-02-01 17:14

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
manden,
> der havde en søn, som havde nogle venner der gik i en skole som lå i en

Det kan kun være denne her "The son of a man who has friends in a school in
the town". Filmen er iøvrigt optaget i Brædstrup i 1978. I en af de bærende
roller ser vi en ung Tom Hanks som den forbipasserende tankpasser. Filmen
som skandaløst ikke blev nomineret til en Oscar, vandt prisen for bedste
rulletekster ved filmfestivalen i Bangladesh.
Et must i enhver DVD-samling.

MVH
Nitz

Fra : Mads Hansen

Dato : 19-02-01 17:41

> Et must i enhver DVD-samling.
>
> MVH
> Nitz

Æv.. den har jeg ikke.. er der en online bix i england der sælger den.!!!

Mads

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-02-01 17:52

"Mads Hansen" <Mads.Hansen!!!@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Æv.. den har jeg ikke.. er der en online bix i england der sælger den.!!!

Pas på med at købe den i England. De har censureret en del af de
kontroversielle scener ud, hvor Tom Hanks har intim kontakt med et
kateder...

Iøvrigt er der flere R2-udgaver ude. Det er min vurdering, at den slovenske
byder på den bedste kvalitet - både mht. lyd og billede. Der går desuden
rygter om, at slovenerne skulle være på vej med et box-sæt med en ordentlig
stak goodies - interviews, deleted scenes, kommentar-spor; the works. Den
var måske værd at vente på?

/Nikolaj

Fra : Andrew

Dato : 21-02-01 15:59

Det jeg husker allerbedst fra denne perle af en film, er nok scenen hvor
butiksbestyren Gudrun spillet af en ung Goldie Hawn lægger vare på hylder.
Lige meget hvorledes man prøver at undgå det, er det umuligt ikke at falde i
dyb fascination over hendes bevægelser og slutreplikken:
"Hey, bigboy, how about a moose"!
Den berørte mig dybt! Den dag idag vågner jeg stadig op badet i sved,
tænkende på hendes gyldne rottehaler dansende henover lærredet! Det VAR
virkelig filmhistoriens storhedstid!

--
- - -
nikolaj borg <nikolSPAM@jborg.dk> skrev i en