Syre i kroppen
Fra : Birger Jensen

Dato : 21-08-02 16:14

Hejsa
Har lige indkøbt 5 meter indikatorpapir hos matas for at måle mit
syreindhold i kroppen.

Men hvordan er det egentlig man gør??

Skal man måle det i spyttet eller i urinen .

Jeg mener at have læst at ph-værdien skal læggen mellem 5 og 7 - jo lavere
tal jo mere syre

hilsen
Birger Jensen

Fra : Kitty Leopold

Dato : 21-08-02 20:12

5 m ? skal man svøbe det rundt om kroppen ?

Kitty

Fra : Kåre Brunø

Dato : 22-08-02 18:34

hehe, hvis det er tilfældet tror jeg faktisk ikke 5 meter er nok :)
Ved desværre ikke hvordan det måles...

hilsen:

Kåre Brunø

Fra : Allan Bach

Dato : 23-08-02 09:53

Hejsa Birger

Normalt skal pH i kroppen ligge omkring 7,40 for kvinder og 7,39 for mænd
(+-0,015)
Dette er vel og mærke i blodet.... pH i urin og spyt plejer man ikke at være
så interesseret i. Dog kan pH i urin variere ganske meget alt efter
hvormeget syre nyrerne udskiller.

Dit lakmus papir kommer du vist ikke langt med, for jeg bare din pH stiger
eller falder med 0,05 bliver man syg og jeg tror ikke at papiret er så
følsomt at det kan vise så små udsving!

- Allan