Xnews og Google.
Fra : Madsen

Dato : 21-08-02 15:10

Hej,

Det er altså noget jeg ikke forstår med den måde Xnews henter
artikler på fra Google hvis artiklen ikke findes på serveren.
(Serveren er Hamster).

Hvis jeg f.eks. ser en tråd i en gruppe som starter med Re: og
derefter markerer det første indlæg i tråden og trykker Ctrl +
Backspace (Get Parent), så siger Xnews at indlægget ikke findes på
serveren og om jeg vil hente det på Google. Hvis jeg svarer ja til
det, så bliver Google kontaktet, men i 9 ud af 10 tilfælde står der
bare at indlægget ikke kan hentes på Google.
Det mystiske er så, at næste gang Hamster henter indlæg og jeg går
ind i Xnews igen, så er indlægget blevet hentet og kan ses i tråden.
Hvorfor det når Google påstår at indlægget ikke kunne hentes?

Det drejer sig for det meste om indlæg fra Kandu som jeg kvæler med
hamsteren, men desværre ikke altid svarene til dem. Kan det være
fordi at Google ikke gemmer Kandu-indlæg? Hvis den ikke gør, så
undrer det mig hvorfor jeg alligevel får hentet indlægget hvis jeg
vælger Get Parent på et svar til et Kandu-indlæg. Er det fordi
Hamsteren fisker indlægget op af sumpen, eller hur?

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 21-08-02 16:43

Den 21-8 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er altså noget jeg ikke forstår med den måde Xnews henter
> artikler på fra Google hvis artiklen ikke findes på serveren.
> (Serveren er Hamster).

Xnews henter ikke artikler fra Google! Xnews sender en kommando til
Windows, som videresender den til din default browser. Browseren spørger
så Google efter artiklen.

> [...]
> Backspace (Get Parent), så siger Xnews at indlægget ikke findes på
> serveren og om jeg vil hente det på Google.

Når artiklen ikke findes på din Hamster, så spørger Xnews om du vil *Søge*
på Google. Xnews kan /ikke/ hente fra Google.

> Hvis jeg svarer ja til
> det, så bliver Google kontaktet, men i 9 ud af 10 tilfælde står der
> bare at indlægget ikke kan hentes på Google.

Google svarer at det ikke kender artiklen, at den ikke findes arkiveret på
deres server.

> Det mystiske er så, at næste gang Hamster henter indlæg og jeg går
> ind i Xnews igen, så er indlægget blevet hentet og kan ses i tråden.
> Hvorfor det når Google påstår at indlægget ikke kunne hentes?

Hvor i ligger det mystiske? At artiklen stadigvæk findes på en af de
servere du henter fra? At Google ikke arkiverer alle artikler? Eller at
Hamsteren henter artiklen?

> [...]
> undrer det mig hvorfor jeg alligevel får hentet indlægget hvis jeg
> vælger Get Parent på et svar til et Kandu-indlæg.

Google har sine egne servere, hvor de arkiverer artiklerne. Hamsteren
henter fra helt andre servere, den henter ikke artikler fra Google (hvis
du ikke bruger scriptet på HKHs side ;0)). Hvad der findes arkiveret på
Google og hvad der findes på de servere du henter fra, er 2 meget vidt
forskellige ting!

> Er det fordi
> Hamsteren fisker indlægget op af sumpen, eller hur?

Artiklen findes på en (eller flere) af de servere du henter fra. Og
grunden til at Hamsteren over hoved henter artiklen, er en indstilling i
Hamsterens opsætning. I Lokale servere/NNTP kan du få Hamsteren til at
'Tilføje ukendte MIDs til Getmids.txt filerne'. Så når Xnews spørger
Hamsteren efter artiklen (og den ikke findes), så er den ukendt for
Hamsteren - som så tilføjer MID til Getmids.txt. Og prøver så at hente den
næste gang den henter nye artikler.
Artikler der er hentede med Getmids.txt, bliver ikke filtreret i
Hamsterens KillFil.

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>

Fra : Madsen

Dato : 21-08-02 18:17

Lars Stokholm skrev:

> Øv, jeg tænkte at det måske var noget nyt, i en splinterny
> testversion. Du var lige ved at få mig til at skifte newsreader ;)

Nå jo, men ikke desto mindre er funktionen meget smart, hvis ellers
GoogleGroups har den artikel liggende som man forsøger at hente.
Xnews kommer med denne her:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/do_you_want_to.gif - og
svarer man ja til det, så bliver indlægget åbnet i browseren.

Madsen.

Fra : Jesper Harder

Dato : 21-08-02 21:36

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> writes:

> Øv, jeg tænkte at det måske var noget nyt, i en splinterny
> testversion. Du var lige ved at få mig til at skifte newsreader ;)

Gnus kan gøre det -- altså finde artikler fra Google og præsentere dem
som helt normale artikler i selve newsklienten. Så du må hellere skynde
dig at skifte newsreader

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-08-02 22:02

In news:dk.edb.internet.software.mail+news Jesper Harder wrote:

>Gnus kan gøre det -- altså finde artikler fra Google og præsentere dem
>som helt normale artikler i selve newsklienten. Så du må hellere skynde
>dig at skifte newsreader

Hmm, men kan Emacs køre under Windows?

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Dino

Dato : 21-08-02 22:15

Den 21-8 2002 skrev Lars Stokholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hmm, men kan Emacs køre under Windows?

<ftp://ftp.gnu.org/gnu/windows/emacs/>

Fra : Stefan Holm

Dato : 21-08-02 22:23

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> writes:

> Hmm, men kan Emacs køre under Windows?

Ja. Jeg har gjort det længe.

--
"Sometimes I think about two women doing a spell...
and then I do a spell by myself."

Fra : Jesper Harder

Dato : 21-08-02 22:17

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> writes:

> Hmm, men kan Emacs køre under Windows?

Ok ja. Den kan køre under Windows, Mac, DOS og alverdens
Unix-varianter.

Fra : Madsen

Dato : 21-08-02 17:33

Dino skrev:

> [...]

> Hvor i ligger det mystiske? At artiklen stadigvæk findes på en af
> de servere du henter fra? At Google ikke arkiverer alle artikler?

At hamsteren oprindelig har dræbt et indlæg og at jeg så alligevel
kan få den til at hente det ved at vælge 'Get Parent' på et svar
til det indlæg som hamsteren har dræbt. Jeg undrede mig over hvor
indlægget blev hentet fra.

> [...]
> til Getmids.txt. Og prøver så at hente den næste gang den henter
> nye artikler. Artikler der er hentede med Getmids.txt, bliver ikke

Gud fri og bevar mig vel.
Jeg har lige kigget i de Getmids.txt som ligger rundt i server-
mapperne og der er ret mange message-id's i disse filer.

Nå, men nu tror jeg det er sivet ind på lystavlen og tak for
forklaringen.

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 21-08-02 17:43

Den 21-8 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nå, men nu tror jeg det er sivet ind på lystavlen og tak for
> forklaringen.

Jeg er da glad for det hjalp ;0)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-08-02 17:44