Erstatte 2 karakterer med 1 karakter i str~
Fra : Jan Alfastsen

Dato : 21-08-02 11:40

Hej.

Hvordan erstatter jeg f.eks. "ae" med "æ" i en streng??

Mvh. Jan

Fra : Larz

Dato : 21-08-02 11:54

Jan Alfastsen wrote:
> Hvordan erstatter jeg f.eks. "ae" med "æ" i en streng??

http://dk.php.net/str_replace
http://dk.php.net/preg_replace
http://dk.php.net/ereg_replace

(c;

--
-
Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-08-02 11:55

On Wed, 21 Aug 2002 12:39:52 +0200
"Jan Alfastsen" <gizmoalf@post1.tele.dk> wrote:
> Hej.
>
> Hvordan erstatter jeg f.eks. "ae" med "æ" i en streng??

det er lidt svært da ae godt kan opstå uden at være et æ, men se på
preg_replace("/ae/","/æ/",$streng);

--
Kim Schulz - Freelance Development | Air pollution is really making
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | us pay through the nose.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-08-02 12:14

Kim Schulz skrev:

> preg_replace("/ae/","/æ/",$streng);

Hvis tur er det til at sige, at det er bedre at bruge str_replace() til
så enkle erstatninger?...

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-02 12:27

> Hvis tur er det til at sige, at det er bedre at bruge str_replace() til
> så enkle erstatninger?...

Vil du have lov Jonas?
Eller skal jeg?

;) Utroligt? Overvejer om folk også hopper hvor hegnet er højest?

mvh
Johan

Fra : Jan Alfastsen

Dato : 21-08-02 13:05

Hvilken en er den bedste at bruge??

Mvh. Jan

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-08-02 15:52

Jan Alfastsen wrote in <3d6381e4$0$43929$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Hvilken en er den bedste at bruge??

Brug altid den simpleste, som er avanceret nok. Ud over at du sparer
ressource på serveren (hvilket oftest er ligegyldigt) slipper du for en
masse fejlmuligheder.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-02 16:27

> Brug altid den simpleste, som er avanceret nok. Ud over at du sparer
> ressource på serveren (hvilket oftest er ligegyldigt) slipper du for en
> masse fejlmuligheder.

jeps...

eks.

preg_replace("[TEST]", "", $str);
og
str_replace("[TEST]", "", $str);

Giver 2 helt forskellige resultater... for at prikke Niels's kloge ord ud :)

mvh
Johan

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 21-08-02 13:34

> Hvis tur er det til at sige, at det er bedre at bruge str_replace() til
> så enkle erstatninger?...
Jeg gør det:
Det er bedre at bruge str_replace() til så enkle erstatninger...

- Jens Christian Hillerup
~~~~~~~~~~
Email+MSN Messenger: ztinkyfingaz@hotmail.[fjern]com
ICQ. Fjern 8taller (Bruger jeg ikke så meget): 888130701643888

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-08-02 13:31

On Wed, 21 Aug 2002 14:04:54 +0200
"Jan Alfastsen" <gizmoalf@post1.tele.dk> wrote:
> Hvilken en er den bedste at bruge??

til denne er str_replace (som kanalens 2 muntre aber så fint fortæller)
den hurtigste og mindst resourcekrævende. Men du vil dog hurtigt erfare
at preg_replace er vejen frem når du skal til at lave lidt mere
avancerede søg og erstat funktioner.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Some parts of the past must be
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | preserved, and some of the