Veje ved Rhien en i Tyskland
Fra : ElGaliNero

Dato : 20-08-02 21:33

Jeg skal til sydtyskland omkring Garmish
og vil køre mod Bonn, Mainz eller Koblenz
og derfra vil jeg køre langs Rhienen eller Rhien-dalen
hvis der er noget det.

Er der nogle der kan angive en passende rute,
da jeg på kortet kun synes at se autobahn der ligger
et godt stykke fra Rheinen.

Er der ikke landeveje så man kan køre langs med
næsten hele vejen sydpå ?

Skriv direkte:
superfreak@email.dk

Fra : Asle Bjerva

Dato : 20-08-02 22:48

"ElGaliNero" <ElGaliNero@nero.net> skrev i melding
> [...]
> da jeg på kortet kun synes at se autobahn der ligger
> et godt stykke fra Rheinen.
>
> Er der ikke landeveje så man kan køre langs med

Hele Tyskland er fullt av utmerkede Bundesstrasser som ofte er minst like
bra, om ikke fullt så hurtige som motorveiene. Kjørte selv i sommer fra
Praha via Nürnberg, München, Bodensjøen, til Moseldalen og diagonalt til
Puttgarden uten en gang å kjøre på Autobahn. Det er behaglig lite
trafikkert men pass på hastighetsgrensene, det er ofte 70 gjennom
tettsteder.

Min erfaring er at på tider med vanlig stor trafikk, altså ikke i
stau-periodene, så er det 2/3 så hurtig på bundesstrasse som på Autobahn, i
Stau-periodene er det meget hurtigere!

Det blir en lang omvei om Rhinen om du skal til Garmisch.

Få fatt i godt kart i stor målestokk, Ravenstein har et 'Strassen 2002' i
1:250.000 hvor alle de små veiene er med.
Kartboken har ogsp med Østerrike i 1:400.000 og Sveits 1:250.000.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_online_dot_no

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-08-02 18:10

"ElGaliNero" <ElGaliNero@nero.net> wrote in message
> Jeg skal til sydtyskland omkring Garmish
> og vil køre mod Bonn, Mainz eller Koblenz
> og derfra vil jeg køre langs Rhienen eller Rhien-dalen
> hvis der er noget det.

Det er godt nok noget af en omvej, du begiver dig ud på der.

> Er der nogle der kan angive en passende rute,
> da jeg på kortet kun synes at se autobahn der ligger
> et godt stykke fra Rheinen.
> Er der ikke landeveje så man kan køre langs med
> næsten hele vejen sydpå ?

Hele Rhindalen er smukt udstyret med veje, der en meget stor del af vejen
faktisk ligger, så du har den nysseligste udsigt til floden og de mange
pittoreske slotte - i hvert fald fra Køln og sydpå. Og det er temmeligt
svært at fare vild på den rute.

Men gør dig selv den tjeneste at smide en hund efter et nogenlunde vejkort
inden du farer afsted.

vh
Jan

Fra : ElGaliNero