Hjælp fil i ikke MFC programmer (C++)
Fra : Jens Rauff

Dato : 21-08-02 10:06

Kan man ikke lave en .hlp fil til brug i et ikke MFC program?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-02 10:32

Jens Rauff skrev:

>Kan man ikke lave en .hlp fil til brug i et ikke MFC program?

Jeg har én gang prøvet at lave en hlp-fil med et
Microsoftprogram. Det er første, sidste og eneste gang jeg gør
det.

Jeg ville lave en hjælpefil i HTML. Der er mere funktionalitet
end i en HLP-fil, og det er *meget* nemmere.

--
Bertel
Jeg søger en billig mobiltelefon, gerne brugt.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-08-02 18:58

"Jens Rauff" <e01jensra@student.hih.dk> wrote in message
> Kan man ikke lave en .hlp fil til brug i et ikke MFC program?

jo.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jens Rauff

Dato : 07-09-02 07:51

Tak for det svar.

Hvordan gør man så? Hvordan fortæller man Visual C++ at man vil gøre brug af
denne hjælp-fil?

Jens Rauff

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-09-02 12:15

> Tak for det svar.

Det var så lidt

> Hvordan gør man så? Hvordan fortæller man Visual C++ at man vil gøre brug
af
> denne hjælp-fil?

Det er egentlig ikke Visual C++ du skal fortælle at du vil bruge en
hjælpe-fil.
Det er inde i source-koden til dit program.

Det består egentlig af 2 trin:
1. Lav en hjælpefil (.hlp)
2. Brug hjælpefilen fra dit program

1)
Du skal skrive hjælpeteksten.

Hardcore måden er at skrive en RTF fil (f.eks. med WordPad), hvor der står
en række særlige tags.
Så laver man en hjælpe-projekt fil, f.eks. med Microsoft Help Workshop
(hcw.exe), der refererer til RTF filen.
Hjælpe systemet til Microsoft Help Workshop indeholder en række nyttige
information om hvordan man laver og bruger hjælpesystemer.
Hjælpe-projekt filen filen sendes så gennem en hjælpe-compiler (hcrtf.exe)

Hvis man skal skrive større hjælpesystemer i WinHelp eller HTML Help
formaterne, er man nok tjent med at kigge på hjælpeværktøjer som f.eks.
Robohelp (www.robohelp.com).

2)
I source-koden til dit program, skal du bede om at åbne hjælpefilen med
Win32 API funktionen "WinHelp".
Se dokumentationen til den fuktion for yderligere oplysninger.

Venlig hilsen

Mogens Hansen