REQ: Billig, god mySQL bog
Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 21-08-02 10:55

Weeee.
Nu har jeg ENDELIG fået min egen server op, og SÅ skal der arbejdes med PHP
og mySQL.. Nu er det sådan, at jeg bare ikke KAN lave SQL, så gæt, hvad mit
spørgsmål er (tip: se topic).
Håber, at I lige har en go' en på tungen.
Det gør ikke noget, at den er på engelsk, hvis det gør den bedre. Det kan
ligeså vel være en guide på internettet.
Og er mySQL egentlig installeret sammen med Apache til Linux? eller skal det
installeres seperat?

-- hygge
- ZtinKyFinGaZ
~~~~~~~~~~
Email+MSN Messenger: ztinkyfingaz@hotmail.[fjern]com
ICQ. Fjern 8taller (Bruger jeg ikke så meget): 888130701643888

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-02 11:05

> [...]
> ligeså vel være en guide på internettet.
> Og er mySQL egentlig installeret sammen med Apache til Linux? eller skal det

Skal installeres seperat...
http://www.webcafe.dk/artikler/databaser/installermysql/

PHP skal loade modulet mod_mysql.dll (eller hvad det hedder i Windows
verdenen??)...

http://www.webcafe.dk/artikler/sql/ der er lidt du kan begynde med...

http://www.mysql.com er også et godt sted at starte, hvis du savner
yderligere dokumentation..

mvh
Johan

Fra : Jonas Levring

Dato : 21-08-02 11:29

> [...]
PHP
> og mySQL.. Nu er det sådan, at jeg bare ikke KAN lave SQL, så gæt, hvad

Jeg ville umiddelbart anbefale
http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-169-7 - den er dansk,
og en god start til SQL sproget generelt. Du sakl dog lige bemærke at mySQL
ikke understøtter views (som omtales i bogen) - men det skulle den vist
efter sigende snart til at gøre.

> Det gør ikke noget, at den er på engelsk, hvis det gør den bedre. Det kan
> ligeså vel være en guide på internettet.

Hvis du kombinerer denne nyhedgruppe og dk.edb.database, med overstående
hæfte og http://www.mysql.com - så er du hjulpet MEGET langt hen af vejen..

håber det hjalp lidt :))

/Jonas Levring

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 21-08-02 11:50

ZtinKyFinGaZ wrote:
> Weeee.

Prøv evt. at spørge i dk.edb.database. Der er ikke særligt meget PHP i
dit spørgsmål

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 21-08-02 13:41

Undskyld..
Vidste ikke den fandtes. Doh.
Sorry alle.

--
- Jens Christian Hillerup aka. ZtinKyFinGaZ

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-08-02 17:35

"ZtinKyFinGaZ" <ask@4.it> writes:

> Nu har jeg ENDELIG fået min egen server op, og SÅ skal der arbejdes med PHP
> og mySQL.. Nu er det sådan, at jeg bare ikke KAN lave SQL, så gæt, hvad mit
> spørgsmål er (tip: se topic).

David Axmark (en af forfatterne til MySQL) anbefalede varmt MySQL af
Poul Dubois til en foredrag jeg hørte ham holde. Han fortalte specielt
at forfatteren havde arbejdet en del sammen med folkene bag MySQL
(specielt Monty) mens han skrev bogen. Du kan blandt andet finde bogen
hos Amazon:
<http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0735709211/qid=1029947495/sr=1-1/ref=sr_1_2_1/026-2245129-9506020>.

Jeg har den også stående i reolen, men har ikke fået kigget så meget i
den. De gange jeg har brugt den til at slå op i har jeg fundet det jeg
søgte, så på den måde har den været OK.

> Og er mySQL egentlig installeret sammen med Apache til Linux? eller skal det
> installeres seperat?

Separat.

--
Jacob - www.bunk.cc
In space, no one can hear you fart.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-08-02 08:06

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> at forfatteren havde arbejdet en del sammen med folkene bag MySQL
> (specielt Monty) mens han skrev bogen. Du kan blandt andet finde bogen

Den vil jeg også godt anbefale - den er god på området!

Jeg vil dog også anbefale "Introduktion til SQL - databaser på nettet"
fra Ingeniøren. Den er ikke MYSQL-specifik, men der er meget godt i.

w3schools.com har også en OK SQL-introduktion

mvh

Jesper Brunholm
--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk